5 dolog, amit a marketingeseknek máshogy kellene csinálniuk 2019-ben
„Új év, új én” – hangzik el gyakran az ígéret az év elején. 2019 kétségtelenül elkezdődött ugyan, de még nem késő feladni azokat az elavult, vagy egyszerűen helytelen taktikákat, amikkel a marketingesen egészen idáig igyekeztek kitűnni a tömegből.
Habár az ég rengeteg izgalmas újdonságot ígér, érdemes néhány percet szánni rá, hogy összegezzük, miktől kell tartózkodnod marketingesként 2019-ben.
1. Ne A/B teszteld emailjeidet
Az emailek A/B tesztelése évek óta népszerű technika a digitális marketingesek között. Ez érthető, hiszen miért is törnéd a fejed azon, hogy melyik a jobb tartalom vagy tárgy, ha ezt a döntést a címzettek reakciói alapján is meghozhatod?
Nos, ez a technika sokáig valóban életképed volt, de ahogy a marketingeseknek egyre több dologra kell odafigyelniük, úgy egyre kevesebb idejük marad különböző email verziók tesztelgetésére. Érthető, hogy mindenki a lehető legjobb emailt szeretné megalkotni kampányához, de ha írnál két lehetséges tartalmat, akkor valóban olyan nehéz lenne eldönteni, hogy melyik lenne hatékonyabb? Ha pedig valóban nehéz a döntés, akkor nem lehet, hogy bármelyik opció megfelelő lenne?
Vedd figyelembe azt is, hogy egy hatékony email kampány során durván 3-6 alkalommal kell érintkezned egy címzettel, hogy a lehető legtöbbet hozd ki üzeneteidből. Ha van két, vagy akár három remeknek tűnő emailed, akkor lényegében mindegyiket felhasználhatod, ha egyébként is ennyiszer próbálsz kapcsolatba lépni a címzettekkel. Nem kell megijedni attól a 6 emailtől sem, hiszen nem egy hatékony elemet újrahasznosíthatsz korábbi kampányaidból – így az új kampányok összeállítása egyre egyszerűbbé válik majd.
2. Ne pazarold a figyelmedet felesleges mutatókra
Mindenki izgatottan vizsgálgatja az olyan mutatókat, mint például az emailek megnyitási arányát, de legyünk őszinték – sok érték önmagában semmit sem jelent. Tény, hogy egy nagyobb megnyitási arány arra utalhat, hogy sikerült csalogatóbb tárgyat megfogalmaznod emailjeidhez, de… ez lényegében ennyi is – még egyáltalán nem biztos, hogy az email el is érte a célját.
Itt az ideje, hogy drága idődet igazán fontos mutatók elemzésére használd fel – olyan adatokéra, amelyek közvetlenül hatnak céged teljesítményére. Ez természetesen cégenként változik, és függ a szektortól, a céloktól, és számos egyéb szemponttól is.
3. Ne pazarold legjobb tartalmaidat blogokra
A blogok nagyszerű eszközei a tartalommarketingnek, hiszen lehetővé teszik, hogy egy márka a keresőoptimalizálást is felhasználhassa a terjeszkedésre. Azonban ahogy a marketing technológiák folyamatosan fejlődnek, a minőségi, személyre szabott, jól konvertáló landing oldalak elkészítése is egyszerűbbé válik.
Nem szabad tehát kizárólag csak a blogokra támaszkodni csak azért, mert olcsóbbak, és könnyű elkészíteni egy-egy cikket rájuk. Némi extra erőfeszítéssel és időráfordítással ezek a tartalmak kiválóan konvertáló landing oldalak alapjait is képezhetik.
4. Ne hagyd figyelmen kívül az összegyűjtött adatokat
A technológia elérte azt a szintet, ami már lehetővé teszi a márkák számára, hogy minden kulcsfontosságú adathoz hozzájussanak, amikre kampányaikhoz szükségük lehet. Megfelelő automatizálás és egy jó CRM rendszer segítségével a marketingesek precízen beállíthatják, hogy az emberek mit és hogyan láthatnak a közösségi kampányokban, milyen email üzeneteket kapnak, és hogy milyen tartalmak jelennek meg nekik a webhelyeken.
Ez a technológia lényegében bárki számára elérhető, sokan mégis a régi „Tisztelt
A fejlett adatrögzítési technológiák segítségével begyűjtött adatokat már automatikusan hozzá lehet adni a CRM-ekhez, ami egy minden korábbinál személyre szabottabb szegmentálást és tartalomkínálatot tesz lehetővé.
5. Ne építs falat az értékesítési és a marketingosztály közé
A marketinggel és az értékesítéssel foglalkozó csapatok között fontos különbséget tenni, de rengeteg cég két teljesen különálló egységként kezeli ezt a két osztályt. Sajnos ez megnehezíti, és sok esetben teljesen ellehetetleníti az előrehaladást.
Persze nem arról van szó, hogy a két csapatnak egy irodában kellene dolgoznia, viszont mindenképpen szükség van egy friss, átlátható, akadálymentes, és automatizált stratégiára az érdeklődők eszkalációjához. Például, ha a lehetséges ügyfelek aktivitásuk alapján kapnak egy pontszámot, akkor ez alapján a marketingesek tudni fogják, hogy mikor mely csatornán keresztül irányítsák tovább az érdeklődőket, illetve hogy melyik értékesítőhöz, hogy maximalizálják a konverziók esélyét.