13 marketingkoncepció a sikeres üzleti újévhez

13 marketingkoncepció a sikeres üzleti újévhez

Milyen marketing tendek, újdonságok lesznek dominánsak 2025-ben? Mi az amire minden vállalkozásnak figyelnie kell, ha sikeres üzleti évet szeretne maga mögött? Egy új év kezdete nagyszerű lehetőséget kínál arra, hogy felmérhesd márkád jelenlegi pozícióját, kielemezhesd a mögötted álló hónapokat és kiderítsd, hogy milyen változtatásokat vezethetsz be, amelyekkel még jobb eredményeket érhetsz majd el a következő esztendőben.

Márkastratégiádban vagy marketingedben számos változó tényező – pl. a technológia, a gazdaság vagy a fogyasztói viselkedés – miatt lehet szükség az újításokra. Ezért is olyan fontos, hogy minden évben alaposan megvizsgáld és megfontold ezeket a koncepciókat.


A piac manapság egészen máshogy néz ki, mint néhány rövid évvel ezelőtt. Az új és kibontakozó technológiák átalakítják a média arcát, a fogyasztók vásárlási döntései mögött álló gondolkodásmód pedig szintén folyamatosan változik. Ezek mind olyan tényezők, amelyek hatással lehetnek céged sikereire. Ha cégvezetőként előre szeretnél lépni, akkor stratégiáid, programjaid és folyamatid rendszeres ellenőrzéseket és frissítéseket követelnek majd meg.

Ezen elvek alapján készült ez az útmutató is, amely nem csak feladataidat segít összeszedni, hanem gondolataidat is, ahogyan felkészül az előtted álló évre.

 
Marketing audit és stratégia tervezése? 25 éve foglalkozunk marketinggel, a Te cégedet is ezzel a rutinnal és legfrissebb kutatásaink eredményei alapján vizsgáljuk majd át! Egy éves, konkrét stratégiát készítünk az audit eredményei alapján, így minden átlátható, érthető és mérhető lesz! A részéletekért kattints IDE! 



Ha van képzett belső csapatod a marketinges feladatokra, és nem szeretnéd kiszervezni a marketing osztályt külsős vállalkozónak, akkor mutatjuk, melyik az a 13 kulcsfontosságú marketingkoncepció, amelyeket érdemes lesz megfontolni az újév megtervezéséhez
 

1. Célok meghatározása (és elérése)


Kezdésképpen érdemes lesz hosszútávú céljaiddal foglalkozni – nem csak céged vagy márkád, hanem konkrétan a marketinges és értékesítési kezdeményezéseid szemszögéből is. Nehéz is lenne megállapítani, hogy megfelelő irányban és tempóban haladsz-e, ha nem tudod, hogy hová mész, nem igaz?

Itt nagyon fontos észben tartani, hogy korábbi céljaid nem feltétlenül lesznek majd megfelelők az előtted álló időszakra. Meg kell vizsgálnod, hogy mennyit változott az év során céged és célközönséged is, hogy eldönthesd, relevánsok-e még a tavaly ilyenkor kitűzött céljaid.

Ha új célokra van szükséged, akkor most kell kitűznöd őket. Ne feledd: a legjobb célok konkrétak, mérhetők, elérhetők, relevánsok és időhöz kötöttek (azaz SMART célok).

Bármekkora is céged mérete, nagyon fontos, hogy legyen egy jó marketingprogramod. Ehhez a programhoz egy éves marketingterv kell tartozzon, ami párhuzamban áll rövid- és hosszútávú céljaiddal. Ehhez ilyen kérdéseket kell feltenned magadnak:
 
  • Észszerű ez a mai piaci környezetben?
  • Belefér a költségvetésbe?
  • Passzol a fogyasztók jelenlegi gondolkodásmódjához?
  • Realisztikusan tükrözi célközönségem viselkedését és hozzáállását?

Ha ezekre a kérdésekre koncentrálsz, akkor megalapozhatod a következő év marketingsikereit.
 

2. Költségvetés (eszközök és erőforrások meghatározása)


Habár a költségvetés ellenőrzése és frissítése minden marketinges és cégtulajdonos éves feladatai közé tartoznak, könnyű megragadni a megszokott rendnél és figyelmen kívül hagyni a piac változásait. Ez a fajta gondolkodásmód azonban épp olyan káros lehet, mintha egyáltalán nem foglalkoznál a költségekkel.

Ahogy felkészülsz az előtted álló pénzügyi évre, vizsgáld meg költségvetésed kulcsfontosságú pontjait és döntsd el, hogy megérné-e változtatni. Ez jelentheti a teljes költségkeret emelését vagy csökkentését, de akár a költekezés új elosztását is a különböző területek között.

Ha például egy értékesítési és marketingmenedzser vagy, akkor gondolkodj el rajta, hogy miről lenne szükséged többre, hogy még sikeresebb lehess a következő év során. Értékesítésekből? Leadekből? Megkötött üzletekből? Talán a technológiai infrastruktúrát érné meg fejleszteni, hogy hatékonyabban irányíthasd cégedet. Esetleg azt szeretnéd, hogy többen ajánlják márkádat másoknak (tehát több hangsúly a közösségi médiára, email marketingre stb.) Meglehet, hogy csak szimplán több márkaismertségre vágysz.

Ezek mind észszerű célok, és ha többet is szeretnél elérni közülük, akkor költségvetésednek is tükröznie kell a fontossági sorrendjüket és egyensúlyukat.

Ha költségvetésedről van szó, akkor egyszerre kell egy összesített keretként gondolnod rá (a teljes összegre, amelyet ezekre az erőfeszítésekre fordíthatsz), és egyben különálló költekezési területekként is marketingprogramodban (hogy mennyit fordítanál egy-egy cél megvalósítására).
 

3. Mutatók és mérések

Nem csupán hosszú- és rövidtávú céljaid kitűzése fontos, hanem a megfelelő mutatók kiválasztása is, amelyekkel nyomon mérheted és nyomon követheted őket. Ha már az elején kiválasztod a legfontosabb mutatókat és a mérésekhez használt módszereket, akkor az egész év során figyelemmel követheted marketingteljesítményedet.

Az teljes marketingprogramodra vonatkozó mutatók – úgymint a leadek, a költségvetés, a konverziós arányok, az értékesítések és a megtérülés – mellett minden különálló marketingkezdeményezésednek is lehetnek saját, egyedi mutatóik. Természetesen ezeket is megéri figyelemmel követni. Ne felejtsd el rendszeresen ellenőrizni, hogy mennyit haladtál előre.

A megfelelő mutatókkal és követési módszerekkel látni fogod, hogy mi működik és mi nem. Ez alapján időben elvégezheted a szükséges változtatásokat, hogy a legtöbbet hozhasd ki marketingprogramod minden eleméből, és a lehető leghatékonyabban használhasd fel a rendelkezésre álló költségkeretedet.
 

4. Médiatervek és stratégiák

Mint az fentebb már elhangzott, a média arca folyamatosan változik – új technológiák ütik fel a fejüket, a létező médiaplatformok pedig igyekeznek haladni a korral. Ez azt jelenti, hogy marketingesként több lehetőséged van elérni közönségedet, mint valaha.

Az átlagos fogyasztók egészen otthon vannak a média világában, és ők döntik el, hogy hogyan, hol és mikor szeretnének hozzájutni a különböző tartalmakhoz. Az igazán felkészült marketingesek azok, akik igazodnak ehhez a változáshoz, és egy olyan médiastratégiával állnak elő, amely több érintkezési ponton is képes elérni közönségüket. Ezek a szakemberek többféle médiacsatornát használnak a jelenlegi és lehetséges ügyfelek elérésére, és nem csak azt veszik figyelembe, hogy hol nézelődnek ezek a fogyasztók, hanem azt is, hogy a vásárlási folyamat melyik szakaszában járnak éppen.

Fontos tehát, hogy ellenőrizd saját médiamixedet is, és kiderítsd, hogy ezt a gondolkodásmódot követi-e. Ne lepődj meg, ha át kell rendezned némileg a költségvetésedet, hogy igazodni tudj a jelenlegi helyzethez.

Nem létezik egy mindenki számára tökéletes médiaterv. Minden cég és márka egyedi, és ami az egyiknek tökéletesen működik az nem feltétlenül válik majd be a másiknak. Ha azonban ahhoz igazítod stratégiádat, ahol a saját közönséged tölti az idejét, és olyan integrált kampányokat készítesz, amelyek minden platformon azonos üzeneteket terjesztenek, akkor biztos lehetsz benne, hogy fokozott márkaismertséget, érdeklődést és több interakciót sikerül majd elérned azok között, akiktől ez a legfontosabb.
 

5. Átfogó márkaüzenet és kommunikáció

Mikor tettél legutóbb egy lépést hátra és vizsgáltad meg cégedet és márkádat egy kívülálló, vagy lehetséges ügyfél szemszögéből? Meglehet, hogy márkád már generációk óta létezik és sosem változtattál rajta, mert annyira ikonikusnak véled, vagy mert sokat ismerik. De az is lehet, hogy egy friss céged van, ami az elmúlt néhány évben jött létre és építette fel identitását.

Akármi is a helyzet, a dolgok elég gyorsan hajlamosak változni, és a mai folyamatosan fejlődő online, interaktív, közösségi világban muszáj lesz tartanod ezt a tempót. Gondolkodj csak el rajta, hogy mennyit változott közönséged – akiknek értékesíteni próbálsz – és azok a tényezők, amelyek
az idők során hatással voltak márkádra.

A gazdaság, az új termékek, a technológia fejlődése, a vásárlók demográfiai jellemzői… Még a világ legnagyobb márkanevei – mind a B2B, mind pedig a B2C körökben – hajlandók előre lépni és megváltoztatni image-üket vagy kommunikációjukat, hogy megőrizhessék a márkáik és a közönségük közötti párhuzamot.

Kérdezd meg hát magadtól: hogy van most márkád? A megfelelő képet mutatod-e és a megfelelő üzeneteket juttatod el azokhoz, akiknek marketinged szól? Még mindig hűek ezek cégedhez (vagy ahhoz a céghez, amivé válni szeretnél a jövőben)?

Ellenőrizd webhelyed designját (a megjelenését és hangulatát), a logódat, a kiegészítő anyagokat, illetve hirdetéseidet és általánosságban marketingedet. Ez után ellenőrizd online és offline kommunikációdat és alaposan gondolkodj el rajta, hogy mit üzensz vele célközönségednek. Az aktuális gondolkodásmódjuknak és viselkedésüknek megfelelően szólítod meg őket? Barátságos, informatív vagy társalgási hangnemben beszélsz hozzájuk? Felkelted az érdeklődésüket és interakciókhoz vezet? 

Mi a helyzet webhelyed és közösségi profiljaid tartalmaival, illetve marketinganyagaiddal? Naprakészek? Tükröződnek bennük a márkádat ért változások?

Vizsgáld meg ezeket a dolgokat egy teljes képként, illetve külön-külön is, és döntsd el, hogy lenne-e értelme egy kisebb vagy nagyobb újításnak.
 

6. Webhelyed tartalmai és funkcionalitása

A webhelyek számos cég és márka legfontosabb eszközeivé váltak. De vajon a tiéd is megtesz minden tőle telhetőt azért, hogy vásárlásra ösztönözze a látogatóit? Itt két fő területet kell figyelembe venned: webhelyed tartalmait és funkcionalitását. Ezek mind nagyban hozzájárulnak felhasználóbarát jellegéhez és sikereihez.

Kezdésképpen vizsgáld meg webhelyed általános designját és végezd el a szükséges változtatásokat rajta, hogy megjelenésében és hangulatában is megfeleljen célközönséged elvárásainak. Elég letisztult, gyors és könnyedén átlátható a navigációd? Amikor egy látogató érkezik webhelyedre, akkor rendelkezésére állnak olyan eszközök és jól látható linkek, amik segítenek nekik rátalálni azokra a tartalmakra, amiket keresnek? Elég gyorsak oldalaid és mentesek a felesleges grafikai elemektől és felugró ablakoktól? Mi a helyzet a terjedelemmel? Emészthetők, gyorsan átfuthatók az oldalaid, vagy hosszúak és kimerítik az olvasókat?

Ez után jöhet a tartalom – nézd meg, hogy releváns, aktuális és naprakész információkat kínálsz-e. A keresőoptimalizálás (erről a 7. pontban bővebben) rendben van? Oda helyezted a legfontosabb információkat, ahol az látogatók a legnagyobb valószínűséggel elsőként keresnék? Egyértelműek számukra az általad kínált előnyök? Könnyedén navigálhatók és feldolgozhatók a tartalmak? Minden fontos közönséged talál valami relevánst webhelyeden?

Gondolj bele abba is, hogy milyen szerepet játszik a közösségi média webhelyeden. Hivatkozol róla közösségi profiljaidra, esetleg más cégek és márkák webhelyére, blogjára? Ezeket a linkeket is könnyű megtalálni? Felszólítod látogatóidat, hogy iratkozzanak fel hírleveledre vagy új blogbejegyzéseidre? Tisztán érthetők és könnyedén megtalálhatók felhívásaid és elérhetőségeid?

Ha rendszeresen frissíted tartalmaidat és egészíted ki új információkkal webhelyedet, akkor ez nem csak a keresőtalálatok között segít majd feljebb lépni, hanem látogatóidnak is lesz oka újra és újra visszatérni webhelyedre.
 

7. Keresés és SEO

Az online kutatgatás és a keresőmotorok életünk alapvető részeivé váltak. Éppen ezért, ha márkád nincs jelen valahányszor egy vásárló a keresőtalálati oldalakat böngészi, akkor lehetséges forgalomról maradsz le. A keresés a marketingmix egyik legfontosabb eleme kell legyen stratégiádban.

Egy igazán maradandó keresőmarketing-kampány felépítéséhez sok időre van szükség, éppen ezért már most hozzá kell látnod, ha eddig nem foglalkoztál vele.

Tartsd azonban észben, hogy ezt nem veheted félvállról – ha csinálod, akkor jól kell csinálnod, hogy segítsen elérni a kitűzött céljaidat. A látványos sikerek érdekében egy jól átgondolt stratégiára és egy részletes tervre lesz szükséged. Nem csak azt kell figyelembe venned, hogy milyen hatással van keresőstratégiád márkádra, hanem arra is, hogy hogyan illeszkedik marketinged többi eleméhez egy átfogó, integrált kampány részeként. Ne feledd továbbá, hogy a rangsorolásokért zajló versenyben a minőség mindig üti a mennyiséget.

Először nézz rá webhelyedre. A megfelelő, releváns kulcsszókkal optimalizáltad tartalmaidat? Van egy aktív blogod, ahová rendszeresen új tartalmakat tölthetsz fel, hogy tetszőleges kulcsszókat célozhass meg? Használsz linképítést webhelyeden és blogodon? Észben tartod a közösségi platformok és a SEO közötti kapcsolatot, azaz, hogy közösségi erőfeszítéseid közvetlenül és közvetve is befolyásolhatják rangsorolásodat? Ez egy kulcsfontosságú tényező a magasabb rangsorolások elérésében és olyasmi, amire következő pénzügyi évedben is fokozott figyelmet kell fordítanod.

Ne feledd, hogy a SEO egy hosszabb időtartam alatt segít magasabb pozíciókat szerezni a
keresőtalálatok között, ezért rendszeresen kell ellenőrizned teljesítményedet és elvégezned a szükséges változtatásokat.

Organikus keresőstratégiádat fizetett módszerekkel is kiegészítheted (vagy ellenőrizheted jelenlegi programodat). A Google által kínált PPC hirdetések nagyon hatékonyak lehetnek és jelentős forgalmat vonzhatnak webhelyedre. E mellett bizonyítottan jól konvertálnak is, ha a befektetés és a megtérülés arányát nézzük. A PPC hirdetések ráadásul szinte azonnal aktiválódnak, miután elkészíted őket, szóval nagyon hamar láthatóbbá teheted márkádat a releváns kifejezésekre.

Tehát míg a SEO lassabban bontakozik ki, de tovább is hatásos, addig a PPC hirdetések azonnal érvénybe lépnek, de csak addig hasznosak, amíg hajlandó vagy fizetni értük. A két taktika remekül kiegészíti egymást.
 

8. Közösségi média marketing

Akár elfogadod az új normaként, akár nem, senki sem tagadhatja, hogy a közösségi média gyökerestől megváltoztatta a fogyasztók interakcióit és kommunikációját. A közösségi média ráadásul nőttön-nő, és mára már a hétköznapi élet szerves részévé vált az emberek többsége számára. Biztos lehetsz benne, hogy ez a trend nem most fog változni. Ez azonban azt is jelenti, hogy muszáj leszel kivenned belőle a részedet, bármilyen jellegű céged is van és bármilyen terméket is kínálsz ügyfeleidnek.

Kulcsfontosságú szerepe lesz annak, hogy miként fordítod saját előnyödre a rendelkezésre álló közösségi platformokat és mennyire „vagy jelen” rajtuk. Manapság nem elég szimplán „létezni” az online közösségi térben. Az emberek többet várnak el ennél, és azok a marketingesek kerülnek majd ki győztesként a következő esztendőben, akiknek a stratégiája elsődleges közönségük viselkedését és szokásait tükrözi.

Tekintve, hogy egyre többen keresnek, osztanak meg és kommunikálnak a különféle közösségi felületeken, nagyon fontos, hogy ott próbáld elérni őket, ahol a legaktívabbak. Ahhoz azonban, hogy erőfeszítéseid eredményesek is legyenek, egy jó stratégiára lesz szükséged.

Szóval van ilyen stratégiád, vagy „csak úgy” csinálod, ahogy jön? Ha van egy konkrét stratégiád, akkor párhuzamban áll márkáddal és kapcsolódik marketinged egyéb területeihez? A közösségi hálózatok minden kínált lehetőségét kihasználod? Manapság jóval több platform létezik és mindegyiknek megvan a maga célja. A legjobb eredmények elérése érdekében pedig együtt kell alkalmaznod őket. Van tehát képed arról, hogy mely platform hogyan járul hozzá rövid- és hosszútávú marketingcéljaid eléréséhez?

Minőségi, keresőoptimalizált tartalmakkal és a közösségi láthatósággal több bizalmat nyerhetsz márkád számára meglévő és lehetséges ügyfeleidtől, ráadásul a keresőtaláltok között is jobban teljesítesz majd.
 

9. Mobilkészülékek

Meg nem álló, hiperkapcsolatban álló társadalmunkban a mobileszközök korábban sosem tapasztalt népszerűségnek örvendenek. A fogyasztók ezekkel a készülékekkel férnek hozzá hétköznapi életük szinte minden aspektusához, legyen szó a keresésről, a közösségi interakciókról vagy a szórakozásról. Okostelefonjaikkal és táblagépjeikkel keresnek információkat; ismerkednek meg új termékekkel és olvassák el azok értékeléseit; jutnak hozzá kuponokhoz és különleges ajánlatokhoz; hasonlítják össze az árakat; és osztják meg gondolataikat a különböző márkákról és cégekről.

Webhelyeket látogatnak meg, közösségi platformokat használnak, hozzászólásokat írnak, linkeket osztanak meg, adatokat töltenek le, online vásárolnak és beszélnek rólad. Ezért olyan fontos tisztában lenned marketingterved kialakítása során azzal, hogy miként befolyásolják a mobileszközök márkádat.

Manapság többen használják mobiljaikat az online feladatok elvégzésére, mint valaha. Sokan képtelenek eljönni otthonról a telefonjuk nélkül, egyesek pedig egész életüket egy táblagépen tárolják. Ezek a platformok tehát ideálisak számos nagyobb közönség elérésére. A kérdés csak az, hogy vajon kommunikációd is megfelelően optimalizált-e a mobilokra…

Ha nem, akkor ideje így az év végén/elején eszközölni a szükséges módosításokat. Ha mást nem is teszel, legalább annyit ellenőrizz, hogy webhelyed és emailjeid mobilbarát jellegűek-e és akadálymentesen megtekinthetők valamennyi mobilkészüléken. Ha szeretnéd tovább bővíteni eléréseidet, akkor gondolkodj el további mobilmarketing-módszerek bevetésén (pl. SMS hirdetések, online mobilhirdetések).
 

10. Direkt marketing, hírlevelek

A mai rohanó világban nélkülözhetetlen, hogy személyre szabott üzenetekkel célozd meg közönségedet, ha szeretnél látványos konverziós mutatókat elérni. A közvetlen marketing pontosan ehhez kínál értékes eszközt, függetlenül attól, hogy B2C vagy B2B körökben mozogsz. Ha megfelelően integrálod stratégiádba, a közvetlen marketing megerősítheti márkád jelenlétét, azonnali cselekvésre ösztönözheti célközönségedet és segít friss maradni meglévő, illetve lehetséges ügyfeleid emlékeiben.

A direkt marketing számos előnyt kínál: költséghatékonyság, időszerűség, szegmentálhatóság, mérhetőség stb. Használhatod az érdeklődés felkeltésére, bemutathatod márkádat a közönségednek, kiegészítheted más marketingtörekvéseidet, illetve egyedi anyagokat hozhatsz létre valamilyen esemény vagy téma köré. Mi több, a közvetlen marketingcsatornák lehetőségeket kínálnak különféle üzenetek, ajánlatok és kreatív kampányok tesztelésére az eredmények optimalizálása érdekében.

A közvetlen postai levelek még mindig erőteljes eszközöknek számítanak a marketingesek arzenáljában, hiszen személyre szabható módon segít aktivizálni a közönségeket. Néhány gondosan összeállított email segítségével a cégek magukra vonhatják a figyelmet, érzelmeket válthatnak ki és cselekvésre ösztönözhetik feliratkozóikat. Az ilyen közvetlen üzenetek kreatív rugalmasságot is kínálnak, lehetővé téve a márkák számára, hogy látványos anyagokat készíthessenek, közönségük ízléséhez mérten. Legyen szó különleges promóciókat hirdető képeslapokról vagy épp kiemelt termékeket felsoroló katalógusokról, a közvetlen levelek egyedi lehetőséget kínálnak a cégek számára, hogy kitűnjenek az egyre zsúfoltabbá váló digitális hangzavarból, és maradandó benyomást tegyenek ügyfeleikben.

Az email marketing a digitális kommunikációs stratégiák egyik alapköve, amely rendkívüli elérési lehetőségeket és sokoldalúságot kínál. A digitális levelekkel nem csupán közvetlenül a címzettek digitális postaládájába juttathatod el üzeneteidet, hanem számodra releváns szempontok alapján szegmentálhatod is feliratkozóidat, hogy minél inkább személyre szabott üzenetekkel célozhasd meg őket. Legyen szó „csepegtető” kampányokkal történő leadgondozásról vagy különleges ajánlatok beharangozásáról leghűségesebb ügyfeleid számára, az emailek költséghatékonyan segítenek aktivitásra és konverziókra ösztönözni célközönséged tagjait.

A különféle email analitikai eszközök segítségével továbbá valós időben követheted nyomon, hogy folyamatosan optimalizálhasd kampányaidat a legjobb eredmények érdekében.

Az email segítségével céged új kapcsolatokat építhet ki és erősíthet meg, elnyerheti közönsége hűségét és fenntartható növekedést érhet el.

11. PR

Érdemes lesz pozitív, friss történetekkel ellátni a sajtót márkádról, illetve kínálatodról, ha azt szeretnéd, hogy neved jelen legyen a piacon és legyen miről tartalmakat megosztanod az interneten. A szokásos nyomtatott hírorgánumok és ipari kereskedelmi lapok mellett számos ingyenes webhely is létezik, amelyeken keresztül eladhatod hírcikkeidet blogoknak, újságíróknak és más hírfelületeknek. Ezek segítségével helyi vagy akár országos közönségeket is elérhetsz.

Ügyelj rá, hogy online sajtóközleményeidben kereshető kulcsszók is szerepeljenek, és mindig mellékelj egy „megosztás” gombot is, hogy az emberek gyorsan és egyszerűen terjeszthessék tartalmaidat az interneten.

Ne feledd: a PR nem csak az eseményekről szólhat. Megoszthatsz tájékoztató jellegű anyagokat és közösségi híreket; promóciókat; piaci tanulmányokat, kutatásokat, felméréseket és szavazásokat; hasznos tippeket; termékbejelentéseket; a cégedet érintő piaci trendeket; céges híreket (pl. új partnerek, ügyfelek); elnyert díjakat és így tovább.
 

12. Adatbázisok

Nagyon fontos, hogy meglévő és lehetséges ügyfeleid listája mindig naprakész legyen, amihez ügyféladatbázisod rendszeres karbantartására van szükség. Néha (például most) érdemes egy email és közvetlen postai kampányt indítani, hogy kiszűrhesd az esetleges elavult, helytelen kapcsolattartási adatokat, és kitakaríthasd listáidat. Továbbá használd ki ezt az időszakot, hogy eltávolítsd listáidról azokat a kapcsolatokat, amelyek már nem relevánsok vagy hosszabb ideje inaktívok.

Nincs értelme olyan emberekre pazarolnod marketinges költségkeretedet, akik már nem számítanak ideális ügyfeleknek céged szemében. E helyett összpontosítsd erőforrásaidat azokra a listákra, amelyek a legaktívabbak és a legtöbb hajlandóságot mutatják a konverziókra.

Nem szabad figyelmen kívül hagyni a megfelelően rendszerezett listák hatékonyságát sem.

Adatbázisodban többféleképpen is meg kell tudnod különböztetni egymástól az embereket. Például, hogy hol járnak éppen a vásárlói úton; mennyire aktívak; milyen iparágat képviselnek; milyen pozíciójuk van a cégnél; hogy jelenlegi vagy lehetséges ügyfelek-e; mik a demográfiai jellemzőik stb.

Listáid szegmentálásával sokkal precízebben szabhatod személyre kimenő kommunikációidat, hogy olyan tartalmakat és ajánlatokat kínálhass feliratkozóidnak, amelyek iránt a legnagyobb valószínűséggel érdeklődhetnének. Ez továbbá a CRM összes szintjében besegít és az értékesítők számára is megkönnyíti az új érdeklődők minősítését.

Az adatbázisok kapcsán fontos még észben tartani, hogy érdemes valamilyen nyomkövetést alkalmazni, aminek segítségével könnyedén frissítheted a kapcsolatok besorolását, valahányszor megváltozik a státuszuk vagy a viselkedésük. A nyomkövetés továbbá segít majd ellenőrizni, hogy outreach marketinged mely területei működnek megfelelően és melyek igényelnek változtatásokat a legjobb eredmények érdekében.
 

13. Videó marketing

A videó már hosszú évek óta az internet kedvenc tartalomtípusa, amit nem csak a statisztikák támasztanak alá. Ha egy kicsit is aktív voltál a közösségi médián az utóbbi időben, akkor biztosan feltűnt, hogy nem csupán a régebbi platformokon (Facebook, Instagram) kerültek előtérbe a videós tartalmak, hanem egészen új felületek is létrejöttek, kifejezetten videók megosztására. A TikTok például viharként söpört végig az interneten és rekordidőn belül vált az egyik legnagyobb számban letöltött alkalmazássá az okoskészülékeken. A videók népszerűsége tagadhatatlan.

Szóval mi a helyzet nálad? Kihasználod a videók nyújtotta elérési lehetőségeket marketingstratégiádban? Ha nem, akkor érdemes lenne foglalkozni velük? Nos, annyiban biztos lehetsz, hogy a webhelyeden elhelyezett videós tartalmak, illetve egy saját, aktív YouTube csatorna jelentős előnyöket kínál márkád számára, méghozzá szakterülettől függetlenül.

A videós tartalmak például megerősítheti keresőkampányaidat, hiszen a Google előszeretettel jelenít meg videókat is a felhasználók lekérdezéseire, amennyiben relevánsnak tartja azokat. Nem szabad figyelmen kívül hagyni a könnyedén megosztható videók kínálta előnyöket sem, amelyek rendkívüli elérést biztosíthatnak márkádnak – akár olyan platformokon is, ahol egyáltalán nem vagy jelen.

Szóval milyen videós tartalmakat érdemes készíteni? Megoszthatod például ügyfeleid beszámolóit; bemutathatod termékeid helyes használatát; körbevezetheted a nézőket munkahelyeden; interjúkat készíthetsz az alkalmazottakkal és a vezetőség tagjaival; branding videókat készíthetsz, amelyekben bemutathatod márkád fő előnyeit és még lehetne sorolni.

Ügyelj rá, hogy videós tartalmaid mindig legyenek aktuálisok és maradjanak hűek márkádhoz, illetve közönséged érdeklődési köreihez. Akármit is csinálsz, kínálj valamilyen értéket, szórakoztass vagy törekedj egyszerre mindkettőre.