12 digitális marketingtipp fogorvosoknak
A marketing oroszlánrésze végérvényesen átköltözött az internetre. Ez nem azt jelenti, hogy már nem érdemes a hagyományos marketing eszközeit (TV, rádió, újságok, stb.) használni, de kétségtelen, hogy a világhálón sokkal több lehetséges pácienst érhetsz el üzeneteiddel, méghozzá sokkal kedvezőbb áron is!
A következőkben ehhez kínálunk 12 rövid, de hasznos digitális marketing tippet minden fogorvosnak!
- Kezeld közösségi fiókjaidat egy erre alkalmas eszközzel. A különböző közösségi menedzsment eszközök segítségével egyszerre akár több platformra is időzíthetsz bejegyzéseket, és egyetlen felületen felügyelheted összes közösségi jelenlétedet.
- Állíts be automatikus emaileket, amelyekkel különleges ajánlatokat és emlékeztetőket küldhetsz feliratkozó ügyfeleidnek.
- Regisztráld fogászati praxisodat az Instagramra. A fogászat egy meglepően vizuális területe az egészségügynek, és szakorvosként bőven lesz mit mutatnod követőidnek. Oszd meg a beavatkozások előtt és után készült képeket (ha erre engedélyt kapsz pácienseidtől), illetve mutasd be rendelődet, váródat és munkatársaidat is.
- A Facebook egy kiváló PPC hirdetési rendszerrel rendelkezik, ami segít, hogy marketingüzeneteid a legideálisabb pácienseidhez jussanak el. Megcélozhatod a felhasználókat kor, nem, tartózkodási hely és érdeklődési körök szerint is.
- A videó a legnépszerűbb marketinges tartalomtípus az interneten, ezért érdemes befektetni egy jó kamerába és mikrofonba, hogy te is elkezdhess videókat gyártani praxisod számára. Ezekben a videókban megoszthatod a legújabb fontos tudnivalókat a rendelésről, hasznos információkat oszthatsz meg követőiddel a fogápolásról, illetve pácienseidet is felkérheted, hogy nyilatkozzanak praxisodról. A YouTube, a Facebook és az Instagram is ideális a videók megosztására.
- Ha egy marketinges feladatlistát állítasz össze magadnak, akkor egyszerre mindig csak egy feladatra koncentrálj. Minél több irányba osztod szét figyelmedet, annál kevesebb jut mindenhová. Hasonlóképpen, ha egyelőre csak egy közösségi platformon tudsz jelen lenni, mert egyre van időd, akkor foglalkozz azzal, ahol a legtöbb páciensed aktív (a többin elég, ha csak lefoglalod praxisod nevét későbbre).
- Szerezz SSL tanúsítványt webhelyedre. Ezek a tanúsítványok biztosítják (és bizonyítják), hogy a közted és pácienseid közötti adatkommunikáció biztonságosan zajlik, illetve a Google is magasabb pozícióban jelenítheti így meg webhelyedet a kereső felhasználóknak a találatok között.
- Használd a Google szolgáltatásait. A legfontosabb ezek közül a Google Cégem, amivel egy hasznos információs adatlapot készíthetsz pácienseid számára praxisodról, méghozzá teljesen ingyen.
- Mutasd be követőidnek csapattagjaidat is. Oszd meg történeteiket a közösségi médián, és mutasd meg ezzel praxisod emberi oldalát.
- Kínálj különleges ajánlatokat az ünnepekre, például karácsonyra, vagy az újév alkalmából. Akár még ajándékutalványokat is készíthetsz azoknak, akik egy fogászati kezeléssel szeretnék meglepni szeretteiket.
- Indíts egy fogászati blogot, amin hasznos cikkeket, útmutatókat és híreket oszthatsz meg meglévő és leendő pácienseiddel. Ezek a cikkek mind szöveges tartalmakként működnek majd, amik, ha megfelelően optimalizálod őket, új pácienseket is szerezhetnek praxisodnak.
- Ne hanyagold el a fogászati marketing PR oldalát sem. A helyi újságok szívesen hoznak le olyan híreket, amik többeket is érintenek a környéken – ilyen lehet például, ha egy új eszköz kerül a rendelődbe, ami megkönnyíti a kezeléseket, vagy ha egy helyi csapatot támogatsz jótékonysági célokból.