8 tipp webáruházaknak a hatékony online marketingért

8 tipp a sikeres webáruház marketinghez

Hogyan lehet több vásárlód, biztosabb ügyfélköröd webáruházadban? Mutatjuk a legfontosabb 8 tippet, amit mindenképp érdemes megfogadnod és már holnaptól üzemeltetned!

A webáruház marketingben mindig is vita tárgyát képezte a „tökéletes marketingmix” fogalma. A helyzet az, hogy még ha egy e-kereskedelemmel foglalkozó cégnek sikerül is rátalálnia a tökéletes marketing-összeállításra, minden évben új trendek és taktikák látnak napvilágot, míg a régiek szép lassan kimennek a divatból… Persze megértjük, ezt nem könnyű cégvezetőként az egyéb teendők mellett folyamatosan figyelni. Ha úgy gondolod, hogy szeretnéd ezt inkább másra bízni, várjuk a megkeresésed IDE kattintva! Vedd fel velünk a kapcsolatot, és kezdjük meg a közös munkát mihamarabb! 

 

Mivel minden cég, márka és célközönség egyedi, neked kell rájönnöd, hogy konkrétan mi lenne a megfelelő marketingmix márkád számára. Lehet, hogy első sorban a SEO-ra fogsz koncentrálni, vagy inkább a közösségi médiára összpontosítasz majd, esetleg mellette az email marketinggel is foglalkozol, és még a Display hirdetésekkel is próbálkozol egy keveset.

 

A következő tippek kifejezetten olyan webáruházaknak szólnak, amelyek szeretnék összeállítani a legideálisabb marketingmixet márkájuk számára!

 

1. Foglalkozz a SEO-val

A legtöbb webáruház első sorban keresőmotorokon (pl. a Google Keresőn) keresztül tesz szert új látogatókra és vásárlókra. A SEO, azaz a keresőoptimalizálás különböző technikákkal segít abban, hogy webáruházad kínálatát minél több ilyen kereső felhasználó láthassa az első keresőtalálatok között.

 

A SEO-nak több formája is van: létezik technikai SEO, on-page SEO, off-page SEO – ezek pedig további módszerekre (linképítés, meta-optimalizálás, kulcsszóhasználat, stb.) bonthatók le. Minden SEO technikának egy célja van: hogy webáruházad jobban teljesítsen a keresőmotorok találati oldalain, és minél ezzel több érdeklődő forgalmat vonzzon magához.
 

 

2. Optimalizálja mobilra

A mobilos vásárlás az elmúlt évek egyik legfontosabb trendjévé vált a webáruház marketingben. Nem csak a termékek böngészésére használják egyre többen mobileszközeiket, hanem a rendelések lebonyolítására is. Elengedhetetlen tehát, hogy webáruházad a különböző mobileszközökön is hibátlanul működjön, hogy a mobilokon vásárló felhasználók egyre népesedő táborának elvárásait is kielégítse.

 

Fontos szempont az is, hogy a Google technikai SEO szempontjából előnyben részesíti (tehát előkelőbb találati pozíciókba helyezi) azokat a webhelyeket, amelyek jól működnek mobileszközökön is.

 

3. Állj elő márkád USP-jével

Az internet lehetőséget nyújt az érdeklődők számára, hogy összevessék egymással a különböző márkák termékeit, mielőtt meghoznák döntésüket. Egy ilyen rendszerben fontos, hogy elő tudj állni valamivel, amivel megkülönböztetheted saját kínálatodat versenytársaidétól. Ez a valami márkád úgynevezett USP-je (azaz egyedi terméktulajdonsága), amit mindenképpen érdemes jól láthatóan feltüntetned a webáruházadba érkező látogatóknak.

 

Ez lehet a legkedvezőbb ár egy adott termékkategóriában, esetleg ingyenes házhozszállítás, vagy valami, amiben termékeid mindenki másétól különböznek, és persze releváns lehet ideális vásárlóid számára.

 

4. Kérd ügyfeleid segítségét

Ha a legtöbbet szeretnéd kihozni kínálatod egyediségéből (tehát USP-dből), akkor sokat segíthet ebben, ha ügyfeleid is kiveszik a részüket marketingedből. Könnyítsd meg ezt számukra azzal, hogy összekötöd webáruházadat közösségi profiljaiddal és azokkal az online platformokkal, amelyeken vásárlóid értékelhetik termékeidet.

 

Még akár közvetlenül meg is kérheted ügyfeleidet arra, hogy osszák meg tapasztalataikat minél több platformon – például küldhetsz nekik egy emailt 1-2 héttel a vásárlásuk után, mellékelve néhány hivatkozást, ahol kifejthetik véleményüket.

 

Ha elég pozitívak, a valódi ügyfelek véleményei a leghitelesebb marketinganyagok lehetnek webáruházad számára.

 

5. Alakíts ki egy hatékony tartalomstratégiát

Ha releváns tartalmakat kínálsz, és konkrét csoportokat célzol meg velük, akkor mindig vásárlói utazásuk legideálisabb pillanatában szólíthatod meg lehetséges ügyfeleidet. Ez az „utazás” az a folyamat, amelyen a márkáddal való első találkozás és a vásárlás között egy ügyfél végigmegy (egyesek még a vásárlás utáni lépéseket is hozzászámítják).

 

Ha hasznos tartalmaiddal sikerül felkeltened a lehetséges ügyfél érdeklődését terméked iránt, akkor azzal márkádat elhelyezed az adott illető gondolataiban. Ezt jól optimalizált tartalmakkal teheted meg, amikkel kifejezetten ideális ügyfeleidet célozhatod meg, amikor az interneten keresnek maguknak megoldásokat problémáikra, vagy válaszokat kérdéseikre.

 

Egy jó tartalomstratégiával bebizonyíthatod, hogy tisztában vagy az adott ügyfélcsoport problémáival, és megmutathatod, hogy termékeid milyen megoldásokat kínálnak ezekre.
 

 

6. Konvertáld látogatóidat érdeklődőkké

Az online marketingnek nem csak az lehet a célja, hogy webáruházad látogatója rögtön be is adja a derekát egy vásárlásra. Néha sokkal hasznosabb ötlet érdeklődőket (vagy „leadeket”) toborozni webhelyed látogatóiból, különösen, ha ezek az illetők még a vásárlói utazás első, tájékozódási szakaszában járnak, és egyelőre nem vásárolni szeretnének, hanem csak információra van szükségük.

 

Ezeket a látogatókat érdemes érdeklődőkké konvertálni, hogy aztán később már a te márkád jusson eszükbe, ha konkrét vásárlói szándékkal fordulnak az internethez. Amikor webhelyeden járnak, kínálj nekik releváns, hasznos tartalmakat email címükért cserébe, amin aztán elérheted őket marketingüzeneteiddel és releváns ajánlataiddal.

 

7. Tedd használhatóbbá webhelyedet

Ha sikerül minél több releváns érdeklődésű látogatót vonzanod webáruházadba, az még mindig csak fél siker. Hogy miért? Mert ha webhelyed technikai problémákkal küzd, nehezen navigálható, vagy túl összetett a rendelés folyamata, akkor a legtöbb látogató csalódottan, vagy idegesen távozik majd róla anélkül, hogy bármit vásárolt (vagy legalább feliratkozott) volna.

 

Biztosítsd, hogy webáruházad a lehető leggyorsabban működjön mind asztali számítógépeken, mind hordozható eszközökön is, és persze a már emlegetett mobilos funkciókra is oda kell figyelned. Egyszerűsítsd navigációdat is, hogy a felhasználók minden fontos oldalra 2-3 kattintással eljuthassanak a főoldalról. Összességében próbálj minél pozitívabb felhasználói élményt kínálni látogatóidnak – ezt a Google is értékelni fogja SEO szempontjából!
 

8. Optimalizálj konverziókra

Ha webáruházad technikailag már rendben van, akkor érdemes olyan elemeket is elhelyezni rajta, amelyek konverziókra ösztönzik látogatóidat. Például feltüntetheted elégedett ügyfeleid véleményeit (lehetőleg névvel együtt), amik hitelesebbé teszik kínálatodat az érdeklődők szemében. Vásárlóid bizalmát egy 30 napos visszafizetési garanciával is megerősítheted, hiszen ez azt jelzi, hogy kiállsz termékeid minősége mellett.

 

Ezen kívül tudatnod kell látogatóiddal, hogy gondoskodtál biztonságukról webáruházadban – szerezz egy jó SSL tanúsítványt  és válts HTTPS URL-re, illetve tüntess fel minden olyan tanúsítványt, amelyek webáruházad biztonságát bizonyítják.