tippek közösségi média marketinghez, hogy sikerre vidd vállalkozásod

5 tipp a hatékony közösségi média marketinghez

Több mint két és fél milliárd felhasználójával a közösségi média egy elképesztő marketingeszköz, aminek segítségével a legtöbb B2C és B2B cég is elérheti ideális ügyfeleit.

Ha a legtöbbet szeretnéd kihozni a közösségi platformok nyújtotta lehetőségekből, akkor az alábbi tippek neked szólnak! Íme néhány hasznos tanács a hatékony közösségi média marketinghez:

 

1. Legyen közösségi stratégiád

A közösségi média marketing nem olyasmi, amit az ember légből kapott ötletek alapján csinálhat (legalább is nem sikeresen). Minél többet gondolkodsz azon, hogy mit posztolj, annál jobb eredményekre számíthatsz.
Egy jól átgondolt közösségi stratégia nélkülözhetetlen ahhoz, hogy minden általad használt platformon stabil és hatásos jelenlétet alakíthass ki márkád számára.
Egy ilyen stratégia kialakításához az alábbi kérdéseket kell megválaszolnod:
1.    Helyzetelemzés: Hol áll éppen a márka?
2.    Célok: Hová szeretnénk eljutni a márkával? Pl.: több követő, több aktivitás, jobb ügyfélszolgálat stb.
3.    Stratégia: Hogyan juthatunk el a kitűzött célhoz? Pl.: milyen közösségi platformokat használjunk, milyen sűrűn posztoljunk, milyen tartalmakat osszunk meg stb.
4.    Cselekvés: Hogyan lehet kivitelezni a stratégiát és kinek mi lesz a feladata ebben? Itt figyelembe kell venni a csapat időkeretét, képesítését, az esetleges kiszervezési lehetőségeket stb.
5.    Mérés: Honnan fogjuk tudni, hogy elértük a célt? Pl.: milyen KPI-ket kell figyelemmel követni, milyen elemzéseket kell készíteni, hogyan elemezzük majd az ügyfelek visszajelzéseit stb.

 

2. Ismerd meg a közönségedet

A közösségi médián nagyon fontos, hogy olyan releváns tartalmakat ossz meg, amik érdeklik is célközönségedet. Ehhez persze először meg kell ismerned ezt a közönséget, amihez piackutatást, közösségi statisztikákat, ügyfélperszónákat és egyéb eszközöket is használhatsz.


A közösségi média megfigyelése szintén gyakori taktika, ami lényegében abból áll, hogy különböző eszközökkel figyeled, hogy miket mondanak az emberek márkádról (kínálat, termékek, ügyfélélmény stb.) a közösségi platformokon.
Valahányszor egy felhasználó nyilvános bejegyzést tesz közzé vagy hozzászól egy másik nyilvános bejegyzésedhez, és márkádat is megemlíti benne, te erről rövid időn belül értesülhetsz, és megfigyelheted, hogy pozitív vagy negatív véleményt fogalmazott meg rólad.

 

Használd ezeket az információkat egy olyan közösségi stratégia összeállításához, ami kifejezetten ügyfeleid igényeiről szól.

 

3. Alakíts ki egy minden platformon egységes jelenlétet

Függetlenül attól, hogy mely platformokat használod közösségi stratégiád részeként, fontos, hogy mindenütt azonos jelenlétet alakíts ki márkád számára. Használd mindenhol ugyan azokat a logókat, színeket és egyéb vizuális elemeket, de arra is ügyelj, hogy azonos hangnemben szólítsd meg követőidet ezeken a platformokon.

 

4. Posztolj hasznos, értékes tartalmakat 

Soha ne posztolj csak azért tartalmakat, mert „muszáj, hogy legyen valami” a profilodon. Valahányszor egy új bejegyzést tervezel publikálni, kérdezd meg magadtól, hogy hogyan segít majd ez a tartalom célközönségednek, és hogyan szolgálja majd közösségi céljaidat.
Ilyen üzleti célok lehetnek például:
•    Több aktivitás (kedvelések, megosztások, hozzászólások, kattintások, megtekintések)
•    Színvonalasabb ügyfélszolgálat
•    Több értékesítés
•    Több látogató webhelyeden
•    Több követő
•    Szélesebb körű márkaismertség
 

 

5. Kövesd figyelemmel eredményeidet

Amikor kampányaid teljesítményét méregeted, nagyon fontos, hogy ne akadj fenn az olyan felszínes mutatókon, mint a kedvelések (hacsak nem pont az a célod, hogy több kedvelést érj el bejegyzéseiddel).


A közösségi platformok sokkal értékesebb dolgokat kínálhatnak ezeknél, úgymint közösségi interakciókat, fokozott ügyfélélményt, és lehetőségeket arra, hogy egy érdeklődő közönségnek mutathasd be kínálatodat.


Szerencsére a legtöbb közösségi platform hasznos elemzési felületet kínál valamennyi fontos mutató nyomon követésére.
Ne feledd továbbá, hogy a közösségi médián folyamatosan váltják egymást a trendek, ami gyakran megmagyarázhatja, hogy miért teljesítesz erősebben (vagy gyengébben) egy olyan területen, ahol korábban mást tapasztaltál.