Tartalommarketing jelentése: a tartalommarketing alapjai, a tartalom fontossága, a tartalommarketing és a keresőoptimalizálás

Tartalommarketing

 

Tartalommarketing

A tartalommarketing az online marketing és a keresőoptimalizálás egyik legfontosabb és leghatékonyabb eszköze, amelyet minden vállalkozás számára kötelezővé tennénk. A tartalommarketing különféle tartalmak előállításáról és népszerűsítéséről szól, célja pedig a márkaismertség erősítése, illetve több forgalom és lehetséges ügyfél bevonzása. Hasonlóképpen a SEO-hoz, a tartalommarketingnek szintén számos formája létezik (videók, közösségi médiás bejegyzések, stb.) amely formák más-más célok eléréséhez szükségesek. 

 

A tartalommarketing helye az online marketingben és a keresőoptimalizálásban


A hatékony online jelenlét és az eredményes online marketingkommunikáció mindig egy átgondolt, jól felépített stratégiára épül. Ennek a stratégiának szerves része a tartalommarketing, amely az egyik legmeghatározóbb alappillérként szolgál.

Az online marketing stratégia különböző elemekből áll össze, amelyek szorosan egymásra épülnek – az alapoktól a magasabb szintekig. A tartalommarketing ezek között az alapvető szinteken helyezkedik el. Ahogyan egy építmény is megáll a felső részeinek eltávolítása után, úgy a marketingstratégia is működőképes marad bizonyos elemek nélkül. Azonban, ha az alapokat – például a tartalommarketinget – vesszük ki, az egész rendszer instabillá válik.
 

De hogyan épül fel ez a rendszer, és mi a szerepe benne a tartalommarketingnek?

 
Az online marketing stratégia minden esetben egy jól felépített, SEO barát weboldalnál kezdődik. Ez az alap, amely nélkül nem is érdemes belekezdeni az építkezésbe! A Google algoritmusainak is megfelelő, UX szempontokat is kiszolgáló weboldal egyik alapkövetelménye, hogy képes legyen a tartalommarketing során előállított cikkek, videók, stb. befogadására, megjelenítésére. A tartalommarketing eredményeit – ahogy arra a későbbikben még visszatérünk – nem csak a weboldalon tesszük közzé, azonban az is fontos eleme. 
 
Gyakorlatilag ebben az online marketing rendszerben a weboldal és a tartalommarketing képezi mindennek az alapján, ez a kettő a mozgatórugó, amely a végén egy sikeres vállalkozáshoz vezet. A weboldalra került tartalmak teszik lehetővé a keresőoptimalizálást, azokat tudjuk megosztani a közösségi médiában, és a tartalommarketing keretén belül előkészített landing oldalakra (landoló oldalakra) célozhatjuk hirdetéseinket, gyűjthetjük linkjeinket. 
 

A tartalommarketing fontossága: miért van rá szükséged Neked is?


Ahogy a fentiekből is láthatod, tartalommarekting nélkül gyakorlatilag nincs online marketing, főleg nincs keresőoptimalizálás. A tartalom szolgáltatja az alapot: a keresők a weboldalon szavakban keresnek, így ha így adott kifejezés nem szerepel az oldaladon, arra nem fogsz rangsorolni a keresőben, abból nem érkezhet látogatód, vásárlód. Márpedig olyan kifejezésből, kulcsszóból rengeteg van, amelyre érdemes volna rangsorolnod – így ahhoz, hogy ezt a piacod lefedd, a tartalommarketing a legfőbb eszköz amellyel foglalkozonod kell. 
 
Ugyanígy a tartalommarketing ad lehetőséget számodra arra is, hogy a közösségi média felületeiden hatékonyan kommunikálj: az érdekes, értékes, célközönséged megszólító tartalmak megosztása elengedhetetle, ha eléréseket szeretnél generálni! 
 
És a tartalommarketing biztosítja a sikeres hirdetéseket is: ha egy jól beállított kampányod egy a célnak megfelelő landing oldalra mutat, az sokkal eredményesebb, sokkal vonzóbb lesz a célközönséged számára. 

 

A tartalommarketing legfontosabb típusai


És hogy milyen tartalmat érdemes előállítanod? Ma hazánkban a tartalommarketing még mindig első sorban a szöveges tartalmakon, cikkeken, érdekes leírásokon alapul – azonban fontos tisztázni a tartalommarketing jelentését, hiszen ez más típusú tartalmak generálását is magában foglalja.
 

A tartalommarketing és a blogbejegyzések:


Azzal, hogy céged vagy márkád blogján rendszeresen publikálsz eredeti, értékes, hasznos cikkeket, nem csak keresőoptimalizálható tartalmakat készíthetsz, hanem szakmai tudásodat is bebizonyíthatod olvasóidnak. Az emberek szívesebben fordulnak segítségért egy olyan márkához, amiről tudják, hogy ért is ahhoz, amivel foglalkozik – néhány szakmai blogbejegyszés segíthet demonstrálni ezt. A tartalommarketing fontos elemét képezik ezek a blogbejegyzések: segítségükkel könnyen megszólíthatod a célközönséged (bárhol is helyezkedik el jelenleg az értékesítési tölcséredben), akár új érdeklődőket is bevonzhatsz egy-egy jól generált tartalommal. Amellett, hogy legfontosabb kifejezéseidre SEO-ban is dolgozhatsz ezzel a módszerrel, a tartalommarketing keretein belül a blogbejegyzéseknek köszönhetően akár több száz, ezer kifejezésre is rangsorolhatod oldalad. 
 

A tartalommarketing és az e-könyvek és tanulmányok:


A különféle e-könyvek, tanulmányok, és hasonló, terjedelmesebb tartalmak mind hasznos oktatóanyagok lehetnek a felhasználók számára. Az ilyen tartalmakat általában egy email címért vagy más elérhetőségért cserébe szokás felkínálni, tehát minden egyes letöltéssel egy új, lehetséges ügyféllel veheted fel a kapcsolatot, akiről tudod, hogy érdeklődik az iránt, amivel márkád foglalkozik.
 

A tartalommarketing és a videós anyagok:


A videók az utóbbi évek legnépszerűbb digitális tartalmai, és egyre több márka alkalmazza őket marketingstratégiájában. A videók számos platformra (YouTube, Instagram, Facebook, stb.) feltölthetők, és kiválóak termékek bemutatására, a cég ismertetésére, interjúk lebonyolítására, és számos egyéb célra is. Ezek a tartalmak könnyedén megoszthatók is, így rengeteget segítenek abban, hogy márkád híre minél több lehetséges ügyfélhez eljusson.
 

Mennyire fontos a tartalommarketing, és mennyi időt érdemes rá szánni?


Ha marketing kommunikációd alatt idő- vagy erőforrás hiányában másra nincs lehetőséged, a jó weboldal és a tartalommarketing akkor is elengedhetetlen. Mi mindig azt mondjuk: ha tenni akarsz valamit viszonylag gyorsan annak érdekében hogy vállalatod jobban működjön, írj még egy tartalmat weboldaladra! 
 
Amennyiben a fentebb részetezett marketing stratégia kiépítésre kerül és következetesen dolgozunk rajta, egy idő után eljön a pillanat, hogy a fizetett hirdetésekre már nem lesz szükséged: a tartalommarketing és a keresőoptimalizálás a legtöbb  szektorban (természetesen vannak kivételek) képes egy vállalkozást elvinni a hátán, azonban ehhez időre, türelemre, és persze rengeteg tartalomra van szükséged. 
Kérje ajánlatunkat!