Tartalommarketing trükkök, amikkel megragadhatod közönséged figyelmét
Ismered a mondást, miszerint a hagyományos marketing az emberekről, a tartalommarketing az embereknek szól? Nem csoda tehát, hogy a hagyományos reklámok hanyatlóban vannak. Az elképesztő médiazaj hatására az emberek többségében kialakult egyfajta immunitás a hirdetések ellen, így a modern marketingesnek egy újszerű módszerre volt szüksége, hogy megkerülje a tradicionális marketingüzeneteket, de képes legyen értékesíteni kínálatát. Ha 2018-ban marketinggel foglalkozol, akkor neked is ezt kell tenned.
De mégis hogy veheted rá kiszemelt ügyfeleidet, hogy vásároljanak tőled, ha nem mondod ezt nekik közvetlenül? A válasz: tartalommarketinggel.
A tartalommarketing minden márka online jelenlétének egyik legfontosabb alappillére, ezért nem szabad félvállról venni. A következőkben olyan tippeket osztunk meg, amelyek segítenek, hogy tartalommarketingeddel minél szorosabban megragadhasd az érdeklődők figyelmét, és idővel ügyfelekké konvertálhasd őket.
1. Készíts olyan tartalmakat, amik érdekelhetik ügyfeleidet
Habár ez egyértelműnek hangzik, sokan mégis azt hiszik, hogy igenis tudják, hogy mit akarnak ügyfeleik, és „hasukra csapva” próbálnak tartalmakat kínálni nekik. Azonban ha igazán tudni szeretnéd, hogy mire vágynak kiszemeltjeid, akkor aktívan utána kell járnod érdeklődési köreiknek, problémáiknak, és nyilvános beszélgetéseiknek. Nézz utána a keresőtrendeknek és figyeld meg a közösségi médián folytatott nyilvános eszmecseréket, és ezek alapján állítsd össze tartalomkínálatodat.
Ha szeretnéd növelni weboldalad látogatottságát, és a konverziós arányt, a többi online eszközt is hatékonyan kell alkalmaznod. Most biztosan mindent jól csinálsz? Kérd ajánlatunkat auditálásra, és cégre szabott online marketing stratégiád elkészítésére IDE kattintva!
2. Válaszold meg ügyfélperszónáid legfontosabb kérdéseit
A tartalomkészítés nem egyszerű feladat, de nem is feltétlenül kell saját magadnak kitalálnod, hogy miről írj. Bármilyen területtel is foglalkozz, ügyfeleidnek (egész pontosan ügyfélperszónáidnak) biztosan van néhány égető kérdésük, amikre szeretnének választ kapni.
Minél több releváns kérdést tudsz megválaszolni, minél több problémát tudsz megoldani tartalmaiddal, annál hasznosabbá, keresettebbé, „megoszthatóbbá” válnak majd, és annál többekhez is jutnak el. Mindez közvetlenül kapcsolódik következő pontunkhoz…
3. Válj gondolatvezetővé
A tartalommarketing akkor igazán hatékony, ha a tartalmak elsődleges célja a segítségnyújtás, nem pedig az önreklámozás. Bizonyítsd be, hogy milyen mélyen is ismered a témát, amiről beszélsz, ossz meg saját tapasztalatokat, véleményezd a meglévő trendeket, generálj beszélgetéseket a hozzászólások között. Mindezzel idővel tekintélyt építesz neved alá, amivel könnyebben elnyerheted a közönség (értsd: leendő ügyfeleid) bizalmát mind magadban, mind kínálatodban.
4. Ugorj rá az aktuális trendekre
Mindenkit érdekel, hogy mit hoz a jövő egy adott területen, legyen szó pénzügyekről, személyes higiéniáról, vagy éppen különböző technológiákról. Szakértőként (gondolatvezetőként) a te feladatod rávilágítani a lehetséges jövőképekre az aktuális trendek alapján. Mutasd be olvasóidnak, hogy mit hozhat a jövő, és hogy a különböző eshetőségek miként befolyásolhatják majd életüket.
5. Taníts
A tudatalattink anélkül dönt helyettünk, hogy észrevennénk a döntések mögött álló indokokat. Ha tekintélyes szakértőként ábrázolod magad az emberek előtt, akkor pozitívan reagálnak majd tartalmaidra és üzeneteidre. Ehhez persze meg is kell alapoznod ezt a tekintélyes pozíciót az emberek szemében, és ezt úgy teheted meg, hogy valami újat, hasznosat tanítasz az embereknek. Az Apple nem hiába hívja „zseniknek” az alkalmazottait – ez is egy üzenet a fogyasztók felé, hogy profikkal van dolguk. Válj te is zsenivé!
6. Vizsgáld tartalmaidat egy ügyfeled szemszögéből
Olvasd el tartalmad címét és rövid bevezetőjét, majd tedd fel magadnak a kérdést: „Elolvasnám én ezt?” Senki sem szereti, ha megpróbálnak közvetlenül eladni neki valamit – blogod egy kommunikációs eszköz kell, hogy legyen, ami segíti, tanítja, és szórakoztatja az olvasókat. Ne ecsetelgesd saját magad és termékeidet, ha nem fontos részei az aktuális történetnek. Készíts olyan tartalmakat, amik megmutatják, hogy te jobban tudsz csinálni bizonyos dolgokat, mint bárki más.
7. Konkretizáld a blogod témáját
Tűzz ki egy célt blogod elé, és jelenítsd azt meg egy látható felületen az olvasók számára is. Ez több ízben is segít majd. Egyrészt segít nem eltérni a fő témakörtől, amit blogodnak szántál, másrészt pedig olvasóid is tudni fogják, hogy mire számítsanak blogodtól. Azonban, ami talán a legfontosabb: ha egy olyan témát választasz (és ki is tartasz mellette), ami iránt olvasóid érdeklődnek, akkor idővel rendkívüli tekintélyre tehetsz szert az adott területen belül.
8. Ossz meg érdekes esettanulmányokat
A valódi esettanulmányok hitelesen bizonyítják olvasóid számára termékeid és szolgáltatásaid hatékonyságát. Ha bizonyos időnként elhelyezel egy ilyen esettanulmányt is tartalmaid között, rendszeresen bemutathatod olvasóidnak, hogy termékeid vagy szolgáltatásaid milyen problémáikra kínálnak megoldást.
9. Mesélj el egy jó történetet
A legérdekesebb blogbejegyzések általában egy érdekes, valós történet alapján készülnek el, és érdeklődésre, megosztásokra motiválják az embereket. Ha egy inspiráló történet tényleges adatokkal, képekkel, és ügyfélvéleményekkel párosul, akkor a blogbejegyzés afféle beszélgetéssé válhat, ami többeket is magával ragad majd a hozzászólások között.
10. Add önmagad
Ha nem szeretnéd, hogy blogtartalmaid túl marketingesek legyenek, akkor ne a marketinges éned írja őket – légy hiteles, légy barátságos, és, ami a legfontosabb, légy önmagad. A tartalommarketingbe, és márkád online hangjába fektetett idő nagyon értékes, tehát ne pazarold értékesítési kísérletekre, amelyek nagy része úgysem fog működni – használd arra, hogy bizalmat építs az emberekben, hogy még többre legyenek kíváncsiak tőled.
11. Hagyd el a marketingnyelvet
A bevett marketinges kifejezések azonnal képesek lebuktatni hasznosnak álcázott értékesítési tartalmaidat. A blogtartalmaknak könnyedén olvashatóknak és informatívnak kell lenniük. Ne az jöjjön le az olvasóknak, hogy a szöveg egy marketingosztályról származik, hanem egy igazi gondolatvezetőtől. Jó ötlet ellenőriztetni őket egy külső személlyel, aki képes kiszűrni a „marketingesen” hangzó kifejezéseket.
12. Aktivizáld olvasóidat
Ha azt szeretnéd, hogy olvasóid aktívak legyenek, akkor a tartalommal kell, hogy elérd ezt. Egy jó marketingstratégiának nem kell a márkára koncentrálnia, hogy márkatudatosságot ébresszen. Próbáld inkább egy olyan érdekes, szórakoztató, vagy informatív történettel megteremteni azt, ami egy termék vagy szolgáltatás előnyeit mutatja be egy természetes módon. Ösztönözd arra ügyfeleidet, hogy szóljanak hozzá a leírtakhoz – egy hozzászólásra buzdító felhívás az egyik leghatékonyabb CTA.
13. Gondolkodj helyi keretek között
Tény, hogy nem minden cég céloz meg (csak) helyi közönségeket, de a legtöbb kisebb vállalkozás számára érdemes felvenni egy helyi jellegű gondolkodásmódot. A cél az, hogy egy helyi közönség érdeklődését figyelembe véve készítsd el tartalmaidat. Lehet szó a legjobb helyi látnivalók felsorolásáról, egy adott környékkel kapcsolatos kérdések megválaszolásáról, vagy bármi más, helyileg releváns téma feldolgozásáról. Ezzel a helyi tudatosságot is javítod, amiért cserébe hosszútávon egyre több helyi támogatót szerezhetsz majd magadnak (a mellett, hogy az olvasóknak
hasznos tartalmakat kínálsz).