Miért fontosabb a minőségi tartalom, mint valaha? Tartalomgyártás az AI korában

Tartalommarketing a mesterséges intelligencia és a Google korában: miért fontosabb a minőségi tartalom, mint valaha?

Manapság rendkívül csábító mesterséges intelligencia eszközöket, például a ChatGPT-t használni a vállalkozás marketingjét célzó tartalom létrehozásához. De mi a helyzet a tartalomminőség kérdésével?

Mi lesz a tartalomminőséggel az AI korában?

Mint marketinges és tartalomgyártó vállalat, igencsak érintettek vagyunk a mesterséges intelligencia által létrehozott tartalmak miatt. Fontos azonban erről beszélni, hiszen nem feltétlenül lesz jó megoldás számunkra az AI által létrehozott tartalom. 
Valóban remek, hogy ezek az eszközök rendkívül gyorsan hoznak létre tartalmakat, de íróként és marketingesként meg is rémít, hogy az emberek kizárólag a mesterséges intelligenciára kezdenek el támaszkodni a tartalmak létrehozása során. 
Fel is merül egy csomó kérdés. Szüksége lesz még írókra a világnak? Tervezőkre? Tartalomkészítőkre? És mi lesz az átgondolt, lelkes, személyre szabott írással és tervezéssel?

Mi lesz a tartalom minőségével?

Attól tartok, nem kapok választ ezekre a kérdésekre. De, amit tudok, az az: a tartalom minősége minden eddiginél fontosabb a közönség, valamint a Google és más keresőmotorok számára is. A tartalom minősége mindig számít az igényes közönség számára, akik nagyon is valós, nagyon emberi problémákra keresnek megoldást az üzleti életben és a mindennapokban. Azt is hiszem, hogy a stratégiai minőség minden eddiginél fontosabb. Végül is, ha a robotok világában fogunk élni, nagyon-nagyon óvatosnak kell lennünk azzal kapcsolatban, hogy mit mondunk nekik, és hogyan tanítjuk meg őket.

Az AI előnyei a tartalommarketingben

Marketing ügynökségként végzett munkánk során fő feladatunk, hogy a megfelelő tartalom és csatornák használatával segítsük ügyfeleinket üzleti és marketingcéljaik elérésében. A célorientált ügyfelek tartalompartnereként betöltött szerepünk nagy része a közönség oktatása és hasznos információkkal való ellátása, a tudatosság növelése, valamint a bizalom és a közösség kialakítása.

Hagyományosan ezt úgy csináljuk, hogy kivételesen tájékozottak lettünk az általunk tárgyalt témákban. Tapasztalt újságírók vagyunk, akik képzettek arra, hogy összetett iparágakkal és témákkal kapcsolatos információkat rögzítsenek és közöljenek. És sok esetben ugyanazokat a témákat, vagy éveken, sőt évtizedeken át „ütögetjük”, hogy eleget értsünk ahhoz, hogy hozzáértően beszéljünk és írjunk. 

És ma ott van az AI számos előnnyel – sebességgel, költséghatékonysággal, a profik közül a SEO vezetőjére való hangolással – az AI által generált tartalom itt marad. Persze, mi is használjuk mindenféle módon, kezdve attól, hogy segítünk ügyfeleinknek a kulcsszavaikhoz kapcsolódó tartalmi ötletek generálásában, a cikkek, blogbejegyzések és céloldalak gyors felvázolásáig. Hozzájárul ahhoz, hogy hatékonyabbá tegyük a korábban magunk által elvégzett egyszerűbb feladatokat, és ezért hálásak vagyunk… nevezetesen azért, hogy továbbra is minden eddiginél jobban összpontosíthatunk tartalmaink minőségének javítására.

A minőség kérdése: Mi az a prémium minőségű tartalom?

Ügynökségtulajdonosként és veterán tartalommarketing-gyakorlóként tudom, milyen fontos annak biztosítása, hogy tartalmainkat ne csak fogyasztják és értékeljék – hogy előnyöket és talán egy kis örömet is kínáljanak az olvasóknak –, hanem kiemelkedően felfedezhetőek és vezető szerepet töltsenek be a közönség a cselekvésekre. Íme tehát az én véleményem a prémium minőségű tartalom mai kulcselemeiről.

SZAKÉRTELEM, TAPASZTALAT, TEKINTÉLY ÉS MEGBÍZHATÓSÁG 

Kezdem azzal, ahogyan a Google tekint a minőségi tartalomra, mert nos, van egy kis hatalmuk mindannyiunk felett, abban a tekintetben, hogy a tartalom hogyan jelenik meg (vagy nem jelenik meg) azoknak az embereknek, akik rákeresnek egy adott témára. A GOOGLE RANGSOROLÓ RENDSZEREI jelenleg a tartalom szakértelmét, tapasztalatát, hitelességét és megbízhatóságát mérik fel, hogy meghatározzák a tartalom prioritási szintjét a keresésben. De ez a legérdekesebb: jelenleg valódi embereket alkalmaznak ehhez a munkához, nem pedig mesterséges intelligenciát, botokat vagy algoritmusokat. 

Végül is a szakértelmünk bemutatása a tartalommarketing lényege. Mutasd meg, hogy ismered terméked/szolgáltatásod – a tapasztalatokon, tudáson és betekintésen alapuló tartalommal, valamint hitelesítő adatokkal, illetve azzal, hogy az ügyfeleid hogyan gondolnak rád (ajánlatok, vélemények) –, így jó úton haladhatsz a tartalom minőségének javítása felé. 

A tapasztalatok bemutatása a legutóbb hozzáadott kritérium a Google rangsorolási rendszerében. Egyszerűen fogalmazva, az egyik tartalmi elemet gyengébb minőségűnek minősítik, mint a másikat, ha a szerző bebizonyítja, hogy tudja, mi a fenéről ír. Példa: lefokoznak egy olyan étteremkritikát, amelyet olyan ember írt, aki még soha nem evett a kérdéses étteremben. A tartalomban tehát beszélj tapasztalataidról: pontosan miért tudod, amiről beszélsz.

A tekintély természetesen nehezen megszerezhető, de ha megvan, beszélj róla a tartalmadban. A Google tekintély alatt érti a közösséget, szolgáltatási/termékterületet vagy általában az iparágon belüli szakmaiságot. A Google – és a közönség – előnyben részesítik és értékelik azokat a tartalmakat, amelyek más médiáról beszélnek, és más médiákra hivatkoznak, amelyek megemlítik a márkádat, az elnyert díjakat, az eseményeket, amelyekben Te is részt veszel, az általad kínált tanfolyamokat és más tartalmakat a saját webhelyen kívül.

Megbízhatóság, ami általában a tartalom hitelességét jelenti az embereknek és a Googlenak. Technikailag a Google számára "megbízhatóságot érhetsz el" a tartalomban (és magasabb helyezést is) azáltal, hogy forrásokat, linkeket és idézeteket használsz, valamint megmutatod és beszélsz arról, hogy ki írta az adott tartalmat. A szerzők életrajzát és a tartalom egy részének elérhetőségi adatait a Google jutalmazza, és olvasók is értékelik.

EGYEDISÉG

A Google nem jutalmazza feltétlen az egyediséget, de a közönséged megteszi. Ha meg tudod mutatni – írásodban, témaválasztásodban, egyedi témában vagy véleményedben –, hogy pontosan hogyan tűnsz ki a versenytársak vagy hasonló márkák közül, akkor jó úton jársz. Ez arra készteti az embereket, hogy kiemelkedő márkaként tekintsenek rád. Ha olyan versenytárssal állsz szemben, amelynek tartalma nagyjából ugyanúgy hangzik, mint minden más, egyediséged mindig a Te javadra billenti a mérleget.

KOMMUNIKATÍV VIZUÁLIS HATÁS (MÁS NÉVEN: NEM A RUHA TESZI AZ EMBERT, DE ELBŰVÖLŐVÉ VÁLHATSZ ÁLTALA)

A vizuálisan vonzó, jól kidolgozott tartalmat észreveszik az emberek, és – egészen egyszerűen – professzionálisabbnak, megalapozottabbnak és „prémiumabbnak” tűnnek, mint mások tartalmai. Mivel az átgondolt tartalom mindig ösztönzi a közönséget az elköteleződésre és cselekvésre, akár további tartalmainak felfedezésére, akár hasznos forrás letöltésére, akár egy hívás elindítására, ezzel pedig közelebb vonzhatod közönséged, így biztosítva a bizalmat és akár a konverziószerzést.

Miért fontos a minőségi tartalom a Googlenek és Neked?

A Google még 2022-ben kiadott egy frissítést, amely a „Hasznos tartalomfrissítés” nevet kapta, hogy leküzdje a keresőoptimalizáláshoz használt a túl sok tartalmat és hogy előmozdítsa az „emberközpontú tartalom alkotást”.

Elképesztő, igaz?
Ez a lépés egy elmozdulást jelent afelé, hogy segítsen Neked, mint közönségnek igazán hasznos tartalmat találni.
A közelmúltban, a 2023. májusi alapfrissítésben a vállalat arra törekedett, hogy javítsa „rendszereink általános tartalomértékelését”.

Hogyan működik ez? Először is, a Google új „perspektívák” szűrőjének célja, hogy kiemelje mások releváns tapasztalatait a keresési eredmények között. Másodszor, a frissítés célja a tartalom „rejtett gyöngyszemeinek” felszínre hozása volt, amelyeket korábban figyelmen kívül hagytak.

Általánosságban elmondható, hogy a mai minőség vezérelt SEO kapcsán a következőre emlékezz: jót akarj tenni a tartalommal. Azzal a szándékkal írj tartalmakat mint, ahogy a Google mondja, „eredeti, értékes tartalmat nyújtani, amely kielégítő élményt nyújt”, ideális esetben pedig olyan tartalmat készíts, amely „szorosan illeszkedik [a Te] szakterületedhez”, és valódi tartalom lesz a Google szemében.

Próbáld ki ezt az ellenőrzőlistát legközelebb, mielőtt bármilyen tartalmat közzétennél:

  • Győződj meg arról, hogy tartalmadnál a szerző könnyen megtalálható, és a szerzővel kapcsolatos további információk könnyen hozzáférhetők.
  • Tedd világossá, amikor csak tudod, hogyan készült a tartalom. Igen, ez magában foglalja az AI-eszközök használatának tisztázását, valamint bizonyítékok (például linkek és források) megadását az általad szolgáltatott információk alátámasztására.
  • Tedd világossá, hogy ez a tartalom mennyire hasznos a közönséged számára. Ez magában foglalhatja egy-két sor hozzáadását arról, hogy miért hoztad létre a tartalmat, milyen hasznot kaphat ebből közönséged, és milyen problémák megoldását szolgálja.
  • Nem számít, hogyan hozod létre a tartalmat, összpontosíts a minőségre
  • A tartalommarketingben és általában az üzleti életben a célközönséged a legfontosabb. Törődnöd kell azzal, hogy mit akarnak, mire van szükségük és mit gondolnak, hogy növelhesd a tudatosságot, bizalmat építs, és ösztönözd azokat a célzott tevékenységeket és értékesítéseket, amelyeket keresnek.

És szerencsére, legalábbis egyelőre, a Google üzleti modellje arra is összpontosít, hogy a legjobb minőségű cikkek és webhelyek beszerzésével válaszoljon a felhasználók (és közönséged) kérdéseire. Így fogják megtartani saját vásárlóikat a keresési piacon tapasztalható fokozott verseny korában.

Nem számít tehát, hogy mesterséges intelligenciát használsz-e a tartalom létrehozása során, vagy a tartalmadat a jó öreg emberi agy segítségével fejleszted, mi a következőt javasoljuk: jó szándék, gondos végrehajtással. 

Kérdésed van azzal kapcsolatban, hogyan készíthetsz jobb minőségű tartalmat szervezeted vagy márkád számára? Segítünk a tartalommarketing út minden szakaszában. Fordulj hozzánk bizalommal!