Szolgáltatás marketing stratégia készítés hatékonyan | MarketingProfesszorok

Egy hatékony szolgáltatás marketing stratégia kialakítása

A marketing folyamatosan változó világában minden cég arra törekszik, hogy innovatív módszerekkel népszerűsítse és értékesítse kínálatát egy minél nagyobb közönség számára. A szolgáltatásokban utazó vállalatoknak időnként különösen nehezére esik kiemelkedni a versenytársak közül. Hogyan is emelkedj ki? Ebben segítünk most számodra: szolgáltatás marketing stratégia kialakításban!

Egy szolgáltatásmarketing-stratégia kialakítása nem egyszerű feladat. A legnagyobb problémát a fizikai bizonyíték hiánya jelenti, hiszen mégis hogy lehet népszerűsíteni valamit, ami nem kézzelfogható? Hogyan győzhetsz meg valakit arról, hogy pénzt és időt költsön valamire, amit nem láthat vagy érzékelhet bármilyen más módon? Ilyen kérdéseket kell nap mint nap megválaszolniuk a szolgáltatás marketingeseknek.
Az alábbiakban néhány hasznos tanácsot olvashatsz egy sikeres szolgáltatás marketing stratégia kiépítéséhez.

Jobb, ha profikra bízod! Segítünk szolgáltatásod népszerűsítésében a megfelelő szolgáltatás marketing stratégia kialakításával komplex eszközeinkkel! Kérd ajánlatunkat mielőbb:

Ajánlatkérés a(z) e-mail címre!

 

1. Fogalmazz meg egy egyértelmű marketing üzenetet

Egy sikeres szolgáltatás marketing-stratégiádhoz tisztán érthető, egyértelműen megfogalmazott üzenetekre lesz szükséged. Amikor a szolgáltatások értékesítése a cél, akkor sok marketinges és cégvezető téved el a bőség zavarában – temérdek ötlet és lehetőség veszi körül őket, és képtelenek elkötelezni magukat egyetlen egy mellett.
Válassz tehát egy olyan egyszerű és tiszta üzenetet, amelyre felépítheted marketing kampányodat. Minden ilyen kampányhoz fontos, hogy egy élénk és emlékezetes élményt nyújts vele lehetséges ügyfeleid számára.
Ha arra szeretnéd ösztönözni ügyfeleidet, hogy kipróbálja egy szolgáltatásodat, akkor koncentrálj üzenetedben arra, hogy miként enyhíti ez a szolgáltatás az ügyfél bizonyos fájdalmi pontjait, és milyen előnyöket kínál számára.
Szolgáltatásmarketing-stratégiád egyik legfőbb kihívása egy olyan élmény létrehozása, amely azonnal megragadja a lehetséges ügyfelek figyelmét. Ha az üzenet már megvan, akkor különféle marketingmódszerekkel népszerűsítheted tartalmaidat, amelyek fő célja, hogy ügyfelekké konvertálják az érdeklődőket.

 

2. Próbáld kiemelni valamivel cégedet

Ehhez a tipphez mindenekelőtt gondolkodj el a következő példán. Van egy cégtulajdonos, aki szeretné online marketinggel fellendíteni webhelye forgalmát. Ez az illető számos webhelyet és visszajelzést elolvas az interneten, de mivel semmi sem kelti fel igazán a figyelmét, végül ezt a feladatot is magára vállalja.
Rengeteg ügyfél jár ugyan ezekben a cipőkben – egyszerűen túl sok szolgáltatást próbálnak eladni nekik ugyan azokkal az unalmas, kiszámítható módszerekkel. Ez nem meglepő, elvégre a legtöbb szolgáltatónak nehezére esik kiemelni márkáját a versenymezőnytől. Ilyenkor jöhet jól némi önelemzésre.
Egy hatékony szolgáltatásmarketing-stratégia kialakításához hasonlítsd össze saját tevékenységeidet azzal, amiket versenytársaid csinálnak, és írd össze azokat a különbségeket, amelyek egyedivé teszik márkádat. Ezekre a különbségekre építheted fel később marketing üzeneteidet.

 

3. Próbálj minél több értéket kínálni ügyfeleid számára

Szolgáltatóként nem egy árat kell eladnod az embereknek, hanem valamilyen értéket. A termék marketingesekkel ellentétben, akik elsősorban az árakon keresztül tudnak versenyezni, a szolgáltatásmarketing az értékekről szól.
A szolgáltatás marketing stratégia összeállítása során gondolkodj el azon, hogy mivel kínálhatnál több értéket ügyfeleid számára – ne azon, hogy hogyan tudnád olcsóbban kínálni szolgáltatásaidat. Ne feledd, hogy ha egy cég gyanúsan olcsó szolgáltatásokat nyújt, akkor kevésbé tűnik majd színvonalasnak és megbízhatónak.
Ha szeretnél több értéket nyújtani ügyfeleid számára, akkor bátran szabadon engedheted kreativitásodat:
Kínálj nekik egyszerre több szolgáltatást egy kényelmes csomag formájában, ami lényegében szintén egyfajta árcsökkentés
Kínálj gyorsabb szállítást
Biztosíts szakvéleményt vagy szaktanácsadást a vásárlások mellé
Javíts az ügyfélszolgálat színvonalán

 

4. Rendszeresen gondold át szolgáltatás marketing stratégiádat

Habár ez elsőre egyértelmű tanácsnak tűnik, céged marketingstratégiájának rendszeres elemzése és frissítése mindig fontos lépésnek számít a sikerhez vezető úton.
Egy hatékony szolgáltatásmarketing-stratégia nem csak attól függ, hogy hogyan népszerűsíted szolgáltatásaidat – ennél sokkal mélyebb és aprólékosabb feladatról van szó. Leegyszerűsítve: egy marketingstratégia magába foglalja azokat a célokat, amelyeket szeretnél elérni céged számára.
Sok újonnan alapult vállalat ott hibázik, hogy kőbe vési és szentírásként kezeli marketingstratégiáját. Azonban ahogy a piacok, a trednek és az ügyfelek igényei változnak, úgy stratégiádnak is alkalmazkodniuk kell ezekhez a változásokhoz. Igyekezz mindig az aktuális helyzethez igazítani, és szem előtt tartania SMART-célkitűzés szempontjait.

 

5. Javítsd a kapcsolataidat meglévő ügyfeleiddel

Egy szolgáltatásokkal foglalkozó cég legfontosabb jellemzője az, hogy az értékesítés általában nem egy pénztáros pultnál történik. A termékértékesítéssel ellentétben a szolgáltatások marketingjekor hosszútávra kell tervezned, tehát gondolnod kell a kézbesítésre és az ügyféltámogatásra is.
Igyekezz folyamatosan erősíteni a kapcsolatodat meglévő ügyfeleiddel. Az általános ökölszabály az, hogy a tartósan elégedett ügyfelek biztosítják egy cég hosszútávú fennmaradását és sikereit.
Továbbá, ha igyekszel megfelelni meglévő ügyfeleid igényeinek, akkor ennek érdekében akár új szolgáltatásokkal és programokkal is bővülhet kínálatod, ami további ügyfeleket vonz majd márkádhoz.