Szállodamarketing trendek 2018-ban, amiket nem hagyhatsz ki a stratégiádból
A vendéglátás- és szállodamarketing világa is szürreális tempóban fejlődik, az érvényesüléshez pedig kőkeményen lépést is kell tartanunk azokkal. Ahhoz, hogy a konkurenciát lekörözve elérhessük a felhasználókat, és belőlük vendégeket konvertálhassunk, ismernünk és alkalmaznunk kell a legújabb trendeket.
A chatbotok kora
2018 a chatbotok évének ígérkezik – a chatbotok automatizált, 24/7 kommunikációt tesznek lehetővé a szállodák és a lehetséges ügyfelek között. A chatbotok egy egészen újszerű, egyre fejlődő marketingcsatornát képviselnek, érdemes elgondolkodni az alkalmazásukon. Nem csak zökkenőmentes információcserét eredményez, de a felhasználók számára is újszerű élményt nyújt.
A YouTube rövidvideó-kampányai
A YouTube videókon elhelyezett reklámok (bumper ads) legfeljebb 6 másodpercnyi tartalom megjelenítését engedélyezik. Érdemes tehát olyan videós reklámokat készíteni, amelyek ilyen rövid idő alatt képesek kommunikálni szállodád marketingüzenetét a lehetséges ügyfelek felé. Ráadásul ezekről a reklámokról nem tud elkattintani a felhasználó, így nagy eséllyel végignézi azt. Az idő rövid, arra azonban pont elég, hogy megragadja a néző figyelmét és felkeltse az érdeklődését.
Hangalapú keresés
A hangalapú keresésről az elmúlt évben is sokat hallhattunk, méghozzá jó okból. Egyre több felhasználó (a felnőttek körülbelől 40%-a) használja napi szinten ezt a kényelmes keresési funkciót, amit a marketingesek sem hagyhatnak figyelmen kívül. Ha nem szeretnél lemaradni, a lehető leghamarabb stratégiád részeként kell kezelned a hangalapú keresést, és időt kell szánnod az optimalizálásra.
A mobil-első indexelés éve
A Google nemrégiben bejelentette, hogy hivatalosan is megkezdte az úgynevezett mobile-first, azaz mobile-első indexelés bevezetését. Ez azt jelenti, hogy egy mobilra tökéletesen optimalizált webhely 2018-tól fontosabb lesz az előnyös kereső-rangsoroláshoz, mint eddig bármikor.
Száraz sütik
Az online marketingben a felhasználók marketingüzenettel való újracélzása már évek óta az úgynevezett sütik (cookie-k) segítségével történik, azonban egyre inkább az az általánosan elfogadott vélemény, hogy más, sikeresebb módszerekkel kell megpróbálni elérni a lehetséges ügyfeleket. Sokkal ígéretesebbnek tűnnek a natív illetve az emberközpontú hirdetések, amelyek hatékonyabban képesek nyomon követni a felhasználók viselkedését a különböző eszközökön.
A GDPR és az adatgyűjtés
Bár erről már bizonyára hallottál, a jelentőségére való tekintettel ebből a listából sem hiányozhat. 2018 májusától új rendelkezés lép életbe, amely az EU-s állampolgárok személyes adatainak begyűjtésével, tárolásával, kezelésével és törlésével kapcsolatos. Minden olyan cégnek (az EU-n kívül működőknek is) alkalmazkodnia kell az új törvényekhez, amely EU-s állampolgárokkal üzletel. A szigorú szabályok jelentős változtatásokra sarkalltak több céget is.
A kiterjesztett valóság és a marketing
A kiterjesztett valóság olyan mértékű interakciót tesz lehetővé a vendégek és a szállodák között, amilyenre egészen eddig sosem volt lehetőség. A kiterjesztett valóság lényegében digitális elemek megjelenítése fizikai környezetben – ezt a technológiát már a legtöbb okostelefon is támogatja (a világ a népszerű Pokémon GO játékkal ismerhette meg a kiterjesztett valóságot). A szállodatulajdonosok számára ezek a vendég-szálloda interakciók több begyűjtött adatot jelentenek.
Natív hirdetések
A natív hirdetések a közösségi médiumok hírfolyamokban jelennek meg, nem pedig az oldalsávokban. Ez a formátum feltételezhetően a legnépszerűbb új hirdetési forma lesz a szállodák számára 2018-ban, kiszorítva az oldalsávban megjelenített reklámokat. A natív hirdetésekre kattintók több mint 50%-a ugyanis vásárlási céllal teszi azt.
Long tail kulcsszavak
A long tail kulcsszavak (3 szónál hosszabb kifejezések) nem csak hosszabbak a „hétköznapi” kulcsszavaknál, de pontosabbak is. Ez egy sokkal költséghatékonyabb opcióvá teszi őket a minőségi forgalom bevonzására. A tartalmak elkészítése során tehát erősen ajánlott ilyen jellegű kulcsszavakat is elhelyezni a szövegmezőkben.
Közösségi médiás segédeszközök
A közösségi média, a fórumok és a különböző értékelő webhelyek lehetővé tették, hogy az érdeklődő vendégek pontos képet kapjanak azokról a szállodákról, amelyeket kinéztek maguknak (de nem biztosak döntésükben). Az efféle webhelyek eloszlatják a kételyek nagy részét, ezért nagyon népszerűek az utazók körében – éppen ezért különösen fontos, hogy a szállodatulajdonosok képben legyenek az emberek véleményeivel. Több ingyenes és fizetős közösségi média manager eszköz segíthet egy helyen összegyűjteni minden fontos véleményt és említést egy adott márka számára. Ezt az igényt elégíti ki például az Élménytérkép.hu is, ahol nem csupán a Facebook, Google Plus, Foursquare, TripAdvisor értékeléseket tüntetik fel, de a felhasználók maguk is véleményezhetnek egy-egy vendéglátóegységet.
A személyre szabott élmények kora
10-ből 8 felhasználó nagyra értékeli a személyre szabott ajánlatokat, így ezekre 2018-ban már nem csupán opciókként, hanem valódi elvárásokként kell tekinteniük a szállodatulajdonosoknak. Mindehhez persze a felhasználók preferenciáinak feltérképezésére lesz szükség – az emberek pedig csak akkor hajlandók megadni személyes adataikat ilyen célokra, ha azokért cserébe értékes ajánlatokra számíthatnak.
A közösségi média, mint keresőmotor
Sok felhasználó nem hajlandó átváltani a közösségi hálókról a Google-ra egy-egy keresésért, és rögtön az adott platform keresőjébe kezdik el beírni, amit, vagy akit keresnek. Ezeket a felhasználókat releváns hashtagek elhelyezésével célozhatod meg közösségi bejegyzéseidben.