Szállodamarketing online: Így erősítsd meg hoteled online jelenlétét 2020-ban

Így erősítsd meg szállodád online jelenlétét 2020-ban

A turizmusmarketing igen speciális terület, arról nem is beszélve, milyen rohamosan változnak online és offline trendjei, és mennyire fenekestül felfordították minden részét a szállásközvetítő webhelyek, a közösségi média platformok vagy a különféle véleményező felületek, mint a Google Cégem vagy TripAdvisor.

 

Még az utazók és vendégek is sokkal több figyelmet fordítanak egy szállásadó (legyen az szálloda, motel, üdülő, stb.) online jelenlétére, hiszen a szabadidős programtervezés több mint fele már az interneten történik. Éppen ezért fontos a helyi jellegű kereséseket is megcélozni, amelyet többek között a Google Cégem szolgáltatás tesz egyszerűbbé és elérhetőbbé még a legapróbb szállásbiztosító intézmény számára is.

 

Nem csoda tehát, hogy az interneten keresgélve temérdek tippet, tanácsot találhatsz a szállodai online marketing témájában. Azonban bármilyen módszert is alkalmazol, a legfontosabb feladat az, hogy megerősítsd szállodád online jelenlétét. Ehhez számos technikát alkalmazhatsz, amelyek közül érdemes minél többet is bevetni. Ha úgy érzed, a tippeknél többre van szükséged, keress meg minket közvetlenül. Hosszú évek óta foglalkozunk hotel marketing tanácsadással, Neked is segítünk! Kattints IDE!

 

Közösségi média marketing

A közösségi média lehetőséget kínál a szállodák, üdülők és egyéb szállásbiztosító intézmények számára, hogy aktív kapcsolatot építsenek ki és ápoljanak közönségükkel, hogy célzott hirdetésekkel érhessék el őket és hogy kényelmes foglalási lehetőséget biztosítsanak nekik, közvetlenül a platformokon keresztül (habár ezt a funkciót nem mindegyik támogatja).

 

A közösségi médiát használók száma évről évre növekszik, ami egyre több lehetséges ügyfelet is jelent, különösen, ha nemzetközileg is szeretnéd népszerűsíteni szállodádat. Ha mindez nem lenne elég, a statisztikák szerint 3-ból 1 utazó a közösségi médián néz utána, hogy hová is utazzon.

 

Gyakori közösségi média marketing taktikák szállodáknak a webhelyre hivatkozás, a jó minőségű képek feltöltése (nem csak a szállodáról, hanem a környező helyekről is), a videók megosztása, az élő Facebook videók közvetítése (pl. a szállodai rendezvényekről) és a közvetlen foglalás engedélyezése a szálloda Facebook oldalán. Ha csak a Facebookot nézzük, egy jól vezetett oldal még a szállodai webhelyet is képes lekörözni forgalom és foglalások terén.

 

Online utazási irodák

Egy jelentés szerint az utazási foglalások csupán 42%-a történik közvetlenül a szolgáltatón keresztül, ami azt jelenti, hogy – habár a legtöbbek szükséges rosszként tekintenek rájuk – továbbra is szükség van az online utazási irodák segítségére.

 

Az online utazási irodák a régi, valódi üzlethelységekben működő utazási irodák modern, internetes változatai. Habár ezek a csatornák közvetítői díjat számolnak fel minden egyes rajtuk keresztül lebonyolított foglalásért, jelentősen javíthatják szállodád online láthatóságát is.

 

Ezek az utazási irodák olyan jelentős részét képezik az online szállodai marketingnek, hogy egész csatornakezelő rendszerek alakultak ki, amelyek egyszerre több irodának is továbbítják egy szálloda adatait, hogy az minél több felületen jelenhessen meg. Itt érdemes megjegyezni, hogy az utazók 52%-a egy ilyen online utazási irodákon keresztül talál rá a szállodák webhelyeire, és az online foglalások 76%-áért felelnek.

 

Egy jól összerakott szállodai webhely

2019-ben az utazók durván 3/4-ede egy keresőmotorral látott hozzá utazása megtervezésének. Ha azt szeretnéd, hogy az utazni vágyók 75%-a rátalálhasson szállodád webhelyére, hogy közvetlenül ott foglaljon szállást (és egyáltalán szállodádba foglalja azt), akkor mindenképpen szükséged lesz egy jó SEO-val rendelkező, vagyis jól optimalizált webhelyre.

 

Webhelyed modernizálásával automatikusan megerősítheted szállodád online jelenlétét, különösen ha különböző közösségi platformokkal és online utazási irodákkal is összekapcsolod. A legtöbb utazó továbbá direkt azért látogat el egy szálloda webhelyére, hogy megnézze, talál-e jobb ajánlatokat, mint az utazási irodákba. Ezen a webhelyen persze egy stabil foglalási rendszernek is működnie kell. Egy ilyen rendszer akár 10%-kal is javíthatja a közvetlen foglalások számát egy webhelyen.

 

Egy tulajdonkezelő rendszer (PMS)

Habár PMS-ek (property management system) első sorban tulajdonkezelő rendszerek, nélkülözhetetlenek egy stabil online jelenlét kiépítéséhez, ugyanis felismerhetőbbé teszik a márkát és segítenek annak népszerűsítésében is. A PMS-ek lehetővé teszik a szállodatulajdonosok számára, hogy nyomon kövessék vendégeik preferenciáit, hogy ezek alapján személyre szabott ajánlatokat kínálhassanak nekik. 

 

Egy jó PMS több csatornán is lehetővé teszi a valósidejű árfrissítéseket és a foglalásokat is. Ideális esetben egy, az online utazási irodák kezelésére használt csatornakezelővel is összeköttetésben áll, lehetővé teszi a housekeeping irányítását, a felülértékesítését, a különféle jelentések kiállítását, és még sok mást is. Fontos továbbá, hogy felhőalapú rendszer legyen, ami lehetőséget kínál a döntéshozók számára, hogy bárhol, bármikor kezelhessék azt egy mobilkészülékről is.

 

Alkalmazások

Akár ügyfeleid használják őket, akár a munkatársak hétköznapjainak része, az alkalmazások biztosítják, hogy szállodád egy mobilalapú rendszer része lehessen. Például egy telefonról is használható tulajdonkezelő rendszer (PMS) azonnali ügyintézést tesz lehetővé. Egy ilyen rendszer valós időben képes adatokat biztosítani a döntéshozók számára, lehetővé teszi a dinamikus árképzést, elősegíti az optimális foglalásokat és még számos előnyt kínál egy szálloda számára.

 

Érthetően átadott információk

A tartalom vezető szerepével minden marketinges tisztában van 2020-ban, az azonban már más kérdés, hogy tudják-e, mi fán terem az igazán jól megfogalmazott tartalom. Az ABTA egyik jelentése szerint az utazók 16%-a igényel szakértői tanácsokat, mielőtt véglegesíteni foglalását. Ehhez többségük a közösségi platformokon, élő chateken és webhelyeken jut hozzá. Megéri tehát releváns tartalmakat kínálni és ezeket szemléltető jellegű képekkel kiegészíteni, odafigyelve persze az első osztályú ügyfélszolgálat biztosítására is.

 

Egy jó ügyfélkezelő rendszer (CRM)

Minden valamirevaló szállodának, üdülőnek és hasonló jellegű intézménynek szüksége van egy stabil ügyfélkezelő rendszerre, azaz CRM-re (customer relationship management). Egy jól beállított, automatikusan működő és valós idejű frissítéseket is kínáló CRM több téren is elősegíti a szállásadók munkáját, lehetővé téve ezzel, hogy azok még kiválóbb szolgáltatásokat nyújtsanak vendégeik számára. Mindez persze több pozitív élményhez, értékeléshez és így erősebb online jelenléthez vezet majd.

 

Bevételkezelés

Bevételkezelő stratégiával minden szálloda és hasonló intézmény rendelkezik, hiszen a turizmus egy jellemzően szezonális ipar. Azonban a megfelelő bevételkezelő eszköz segíthet a lassabb szezonokból is a legtöbbet kihozni. Kellő integrációval, egy jó bevételkezelő rendszer képes rávilágítani a legjobb ajánlatokra, hogy azokat aztán a közösségi médián lehessen meghirdetni, akár dinamikus árképzéssel is.