Google Search Console: a Shopping fül céljai

Shopping lap fül a Google Search Console felületén: mire jó?

A Google egy új Shopping (Vásárlás) füllel bővítette a Search Console bal oldalán megjelenő jelentések listáját, amely bővebb információkat kínál a Google Keresőben megjelenő termékkivonatokról, a kereskedői elemekről és a Vásárlás fül elemeiről. A Google bejelentette, hogy azok a jogosult webáruház-tulajdonosok, akik termékjelöléseket használnak webhelyükön egy új jelentést vehetnek igénybe a Search Console felületén – az új jelentés a „Shopping lapon megjelenő adatok” nevet viseli. Fontos megjegyezni, hogy az új funkciót nem mindenki kapja meg egyszerre, ezért előfordulhat, hogy várnod kell egy kicsit, míg megjelenik a Search Console felületén.


Ha jogosult vagy a funkció használatára, akkor a jelentés ezen a hivatkozáson keresztül érhető el, illetve persze kiválaszthatod a Search Console bal oldali menüjéből is.

A Google a következőket írta a funkcióról:


„Innen [a jelentésből] a kereskedők könnyedén létrehozhatnak majd egy Merchant Center fiókot egy egyszerűsített és vezetett regisztrációs folyamat során a nélkül, hogy újra igazolniuk kellene webhelyük tulajdonjogát. Az új opciónak köszönhetően nincs szükség egy terméktáblázat létrehozására; a kereskedőknek csupán a termékek strukturált adatait kell naprakészen tartaniuk.”


A Google szerint mindez megkönnyíti majd a kereskedők számára, hogy minél hamarabb eljuttassák kínálatukat a Vásárlás fülre és minél hamarabb rátaláljanak ideális vásárlóikra.


Az új funkció hasznos információkat kínál a Google Keresőben elért teljesítményedről, különös tekintettel a Vásárlás fülön megjelenő elemekre. Érdemes megismerkedni a jelentéssel és felhasználni az itt megjelenő adatokat a stratégiák tökéletesítésére.