A legjobb Google Ads tippek a sikeres kampányokért

Profi Google Ads tippek a hatékony marketinghez

A Google Ads a Google saját hirdetési platformja, aminek segítségével bármely cég több millió felhasználót érhet el az internet valamennyi felületén. Ahhoz azonban, hogy a legtöbbet hozhasd ki belőle nem elég csak szélnek ereszteni néhány kampányt és azt remélni, hogy majd lesz belőlük valami. Az alábbiakban néhány hasznos tippet olvashatsz a Google Ads kezeléséhez.
 

1. Vizsgáld holisztikusan keresőmarketingedet

Elfoglalt cégtulajdonosként bizonyára nincs mindig időd arra, hogy egyenként foglalkozz összes marketingcsatornáddal. Ha azonban sikerül kombinálnod különböző stratégiáidat, akkor azzal magadnak és vállalatodnak is sokat segíthetsz.

Kiderülhet például, hogy kulcsszóid, tartalmaid és közönségstatisztikáid nagy részét mind a fizetett, mind a nem fizetett Google marketingben felhasználod. Egy teljeskörű stratégia kialakítása érdekében a Google Ads mellett a helyi SEO-val is foglalkoznod kell.

A SEO és a PPC kéz a kézben járnak egymással. A Google első oldala az online világ legértékesebb felülete, aminek organikus és fizetett részei is vannak. Míg a hirdetések azonnal segíthetnek jó minőségű forgalmat szerezni, addig a SEO egy lassabb módszer, amely hosszútávon több stabilitást ígér. A legjobb eredmények érdekében együtt érdemes tehát alkalmazni őket.

 

2. Rendszeresen frissítsd kulcsszóidat

A felhasználói szokások, trendek és más aktualitások változásához kulcsszóstratégiádnak is folyamatosan igazodnia kell.
Az emberek például máshogy fogalmaznak, ha saját kezükkel gépelik be a kereséseiket, és máshogy, ha bediktálják azokat egy okos asszisztensnek. Egyre többen élnek ezzel a lehetőséggel okoskészülékeiken, és ha nem vagy hajlandó lépést tartani ezzel a változással, akkor rengeteg lehetséges ügyfélről maradsz majd le.

 

3. Légy tisztában az ipari trendekkel

Nem csak a kulcsszavakat kell rendszeresen az aktuális trendekhez igazítani – időnként előfordulhat, hogy fő teljesítménymutatóid is megváltoztak az idők során.
A kattintási infláció például bármilyen új és régi kulcsszót érinthet Google kampányaidban, hiszen a költségek folyamatosan hullámzanak a különböző iparágakban.

 

4. Ellenőrizd webhelyedet

Több okból is fontos, hogy összehangold webhelyedet aktuális Google stratégiáddal.

Először is, a landing oldal nyújtotta élmény igenis fontos. Habár a hirdetéseid keltik fel a felhasználók véleményét és ösztönzik őket kattintásra, végül a céloldal lesz az, ami konverzióra sarkallja őket. A landing oldal és a hirdetés összhangja továbbá a Minőségi mutatót is megemeli. A Minőségi mutató nagyban befolyásolja, hogy hirdetéseid milyen gyakran jelennek meg a releváns keresésekre.

Szintén pozitív hatással van a Minőségi mutatóra, ha webhelyed gyors és hibák nélkül fogadja a látogatókat. 
Végezetül fontos figyelembe venni, hogy a Google az utóbbi időkben kiemelt figyelmet fordított az automatizálásra. A Google gépi tanulással működő algoritmusa képes értelmezni a webhelyeden szereplő információkat, hogy ezek alapján segítsen hatékony, releváns hirdetéseket létrehozni.

 

5. Kövesd a Google Ads legújabb trendjeit

Ahogy a Google Ads folyamatosan frissül, fontos időnként utánanézni, hogy mik a legfontosabb újítások a platformon. Akárhol is jutsz hozzá ezekhez az információkhoz, fontos, hogy mindig naprakész maradj.
Íme néhány példa a fontosabb újítások közül:

 

Új közönségopciók az OTT hirdetésekhez

Az over-the-top (OTT) streaming hirdetések a streaming platformokon megtekinthető műsorok előtt, közben és után jelennek meg. Amennyiben céged ezeket is alkalmazza stratégiájában, új közönségopciók állnak a rendelkezésedre.
Habár ennek a hirdetési típusnak mindig is voltak egyéb célzási lehetőségei (pl. hely), a Google három új közönségkategóriával bővítette a kínálatot. Most már elérhetők az „érdeklődés”, az „aktív piaci” és a „demográfiai” szegmensek is ezekhez a kampányokhoz.

 

Chat üzenetküldés funkció

A felhasználók már közvetlen üzeneteket is küldhetnek a Google Cégprofillal rendelkező vállalatoknak a keresési hirdetéseken keresztül.

 

A kiterjesztett szöveges hirdetések kivezetése

2022 júniusa óta a „reszponzív keresési hirdetések” az alapértelmezett hirdetéstípus a Google keresési hirdetések létrehozásakor. A kiterjesztett szöveges hirdetéseket a Google ugyanis megszüntette, így újak már nem készíthetők, a meglévők azonban még továbbra is használhatók (de már nem módosíthatók).
A reszponzív keresési hirdetéseknek legfeljebb 15 különböző címsort és 4 leírást lehet megadni, amelyek közül a Google algoritmusa válogatja össze a legjobb kombinációkat. Habár a felhasználóknak pont úgy jelennek meg, mint a régebbi kiterjesztett szöveges hirdetések, a reszponzív keresési hirdetések relevánsabb találatokat eredményezhetnek.

 

6. Legyen rugalmas stratégiád

A Google folyamatosan fejlődik, ezért fontos, hogy Google Ads stratégiád is igazodni tudjon ezekhez a változásokhoz. Ne félj időnként módosítani rajta, ha szükségét látod – persze ez nem jelenti azt, hogy minden nap állítgatnod kell fiókodon, de ellenőrizd rendszeresen, és alakítsd az aktuális igények mentén.

 

7. Foglalkozz az automatizálással

Habár a veterán marketingesek nem szívesen adják ki a kezükből az irányítást, azt senki sem tagadhatja, hogy a mesterséges intelligencia egyre jelentősebb szerepet tölt be az online világban. A Google Ads feladatot rendszere pedig számos feladatot képes átvállalni magára.
A Google Adsre például egy egész kampány kezelését rábízhatod, vagy meglehet, hogy csak a fent említett reszponzív keresési hirdetések formájában szeretnéd kihasználni az automatizálás nyújtotta előnyöket.
Mindenki számára más lesz az ideális arány, de ezt csak úgy találhatod meg saját magadnak, ha hajlandó vagy kísérletezni a különböző opciókkal.

 

8. Ellenőrizd alaposan a részleteket

Ahogy Google Ads stratégiádat ügyfeleid igényeihez igazítod, nagyon fontos, hogy egyetlen részlet se kerülje el a figyelmedet. Az egyik legfontosabb Google Ads tippünk: ellenőrizd duplán kampányaid beállításait.
Például tegyük fel, hogy régebbi anyagokat frissítesz hirdetéseidben. Elég azonban egyetlen apró hiba, és máris rossz landing oldalra vagy egy régebbi termékre mutatnak majd hirdetéseid.
Nem árt továbbá a magasabb szintű beállításokat is ellenőrizni néha, úgymint a számlázási adatokat, és így tovább.

 

9. Készülj fel az első féltől származó adatokra

Most már hivatalos, hogy 2023 végére elbúcsúzhatunk a harmadik felek által használt sütiktől. Habár a „harmadik felektől származó sütik” és az „első féltől származó adatok” kifejezések nem ismerősek mindenkinek, valójában nem is kell informatikusnak lenned ahhoz, hogy hasznot húzhass a Google-ból.
Egyedül a saját adatok összegyűjtésére és elemzésére kell kiképezned magadat, hogy céged 2022-ben és azt követően is sikeres maradhasson.
Nézzük azért meg, hogy mit jelentenek ezek a titokzatos kifejezések:

  • Harmadik felektől származó sütik: Ezek különböző forrásokból származnak és adatokat gyűjtenek, illetve tárolnak a felhasználók internetes szokásairól.
  • Első féltől származó adatok: Ezeket az adatokat a webhelyeden gyűjtöd össze ügyfeleidről.

Akármelyik forrásból is jutsz hozzá ezekhez az adatokhoz, a céljuk ugyan az: megismerni közönségedet, és kialakítani egy olyan marketingstratégiát, amivel a leghatékonyabban érheted el őket.
Az internetes adatbiztonság nevében a harmadik felektől származó sütik hamarosan megszűnnek, ezért saját magad kell majd gondoskodj a felhasználói adatok összegyűjtéséről.

 

10. Légy türelmes

A „türelem rózsát terem” egy örökérvényű Google Ads tipp. Az internet világában egyedül a változás az, ami fix, ezért a látványos eredményekre mindig muszáj leszel várni egy kicsit. Ez azonban egyáltalán nem rossz dolog.
Próbálj meg időkorlátot megszabni minden fontosabb marketingmutatódhoz, amit szeretnél fellendíteni a Google segítségével és kövesd nyomon teljesítményedet a hosszútávú sikerek érdekében.