11 marketingtipp a kurzusok eladásához
1. Vesd be az email marketinget
Ha sikerült összegyűjtened egy email címekből álló listát, akkor ne hagyd kárba veszni ezeket az értékes adatokat. Az emailkampányok az online marketing költséghatékony és hatásos eszközei, amelyek segítségével egyszerre akár több ezer érdeklődőt is elérhetsz üzeneteiddel.A fejlettebb email marketing eszközök lehetővé teszik a különböző szegmensek kialakítását is, hogy minél aprólékosabban személyre szabhasd emailjeidet a feliratkozók igényei szerint. Szegmentálhatsz például nem, korcsoport, tartózkodási hely, illetve a korábban megvásárolt kurzusok alapján is.
Szólítsd a címzetteket a nevükön és kísérletezz többféle tárggyal, illetve tartalmakkal is. Ne felejtsd el persze nyomon követni az eredményeket, hogy kiderítsd, mi működik és mi nem. Emailjeidben legyen felismerhető márkád, és mindig helyezz el egy egyértelmű felhívást is, ami a következő lépésre sarkallja a címzetteket.
2. Használd a Google eszközeit
Ha szeretnéd megelőzni versenytársaidat a Google Kereső találatai között, akkor SEO-ra, azaz keresőoptimalizálásra lesz szükséged. Ehhez többek között regisztrálnod kell cégedet a Google ökoszisztémájába.Mindenekelőtt hozz létre egy Google fiókot céged számára, amin keresztül minden üzleti Google terméket igénybe vehetsz majd. A fiók regisztrációja teljesen ingyenes, és a későbbiekben is csak bizonyos szolgáltatásokért kell majd fizetned (például, ha hirdetni szeretnél a Google rendszerében).
Készíts Google Cégprofil adatlapot céged számára, és hitelesítsd is azt. Ez lehetővé teszi, hogy céged a Google Térképen, illetve a Google helyi találatai között is megjelenjen a keresők számára.
Ha még nem tetted meg, kezd el használni az ingyenes Google Analytics eszközt is webhelyeden. Az Analytics hasznos statisztikákat kínál arról, hogy a felhasználók honnan érkeznek webhelyedre, és mit csinálnak ott látogatásuk során.
Szintén kezdd el használni a Google Search Console eszközt is. Ez szintén ingyenes, és megmutatja, hogy hogyan teljesít webhelyed a Google keresőtalálatai között, illetve, hogy vannak-e olyan problémák webhelyeden, amelyek akadályozzák annak feltérképezését és indexelését a Google számára.
Ellenőrizd webhelyedet a Google Lighthouse eszközével. Ez a tesztelő alkalmazás megvizsgálja webhelyed technikai felszereltségét és javaslatokat tesz annak javítására.
Kezdd el használni a YouTube-ot is, ahová videókat tölthetsz fel kurzusaidról és egyéb tréninganyagaidról. Ezek lehetnek rövid ízelítők, beharangozóvideók, vagy egy-egy komplett előadás is, hogy az érdeklődők tudják, hogy milyen színvonalra számíthatnak tőled.
Fontold meg a Google Ads használatát, amellyel hirdetéseket helyezhetsz ki a Google tulajdonaiban és partnerwebhelyein.
3. Használd ki webhelyed adottságait
Egy jól kialakított és mobilbarát tréningwebhely és egy átlátható regisztrációs űrlap nem csak az érdeklődőknek kedveznek, hanem Google is nagyra értékeli őket. Ha egy webhely pozitív felhasználói élményt kínál látogatóinak, akkor a Google szívesebben emeli az első találatok közé.Ehhez egy olyan CMS-re lesz szükséged, amelynek minden elemét saját magad szabályozhatod, hogy minden tekintetben megfelelj a Google és a felhasználók elvárásainak. Ilyen például a webhely navigációja – szükséged lesz például egy katalógusra, amely kurzusaidat sorolja fel, és amelyet a felhasználók könnyedén szűrhetnek saját igényeik szerint.
Számít továbbá a webhely sebessége, illetve gördülékeny használata is. Nem mindegy, hogy a regisztrációs folyamat egy lapból áll és egy percig tart, vagy több oldalon szórod szét, és tíz perc, míg a felhasználók végigszenvedik magukat rajta (nem sokan fogják).
4. Indíts blogot
A Google rettentően szereti a jól megírt, hasznos, releváns és naprakész tartalmakat. Ha szeretnél előrébb jutni a Google keresőtalálatai között, akkor indíts egy blogot webhelyeden, és rendszeresen tölts fel rá olyan tartalmakat, amelyek valódi értéket kínálnak célközönséged számára.5.Használj SMS marketinget
Az SMS egy manapság ritkán használt csatorna, amin keresztül meglévő ügyfeleidet érheted el és ajánlhatsz nekik kurzusaidat. Számos SMS marketing szoftver létezik, amelyek más ügyfélkezelő rendszerekkel kapcsolhatók össze, ami jelentősen megkönnyíti ezt a folyamatot.Emlékeztető üzeneteket küldhetsz például ügyfeleidnek, ha hamarosan lejárna a tagságuk, vagy értesítheted őket a legújabb kurzusokról, és így tovább.
6. Légy aktív a közösségi médián
Készíts üzleti profilokat azokra a közösségi platformokra, amelyeken ideális ügyfeleid a legaktívabbak. Ezek általában a Facebook, az Instagram, a Twitter és a LinkedIn. Építs ki közösségeket ezeken a platformokon meglévő ügyfeleid segítségével – kérd meg őket, hogy kövessék vagy kedveljék profiljaidat.Posztolj rendszeresen tartalmakat ezekre a platformokra. Ezek lehetnek blogbejegyzések, a hamarosan induló kurzusok beharangozói, képek, videók, hírek és így tovább. Nem kell, hogy minden tartalmad saját legyen – a lényeg, hogy érdekelje követőidet, és értékes legyen számukra.
Helyezz el közösségi megosztógombokat blogcikkeidben, hogy az olvasók könnyedén megoszthassák ezeket követőikkel kedvenc platformjaikon.
Mindig igyekezz aktivitásra ösztönözni követőidet – tégy fel nekik kérdéseket, kérd őket megosztásra, írj ki szavazásokat, és így tovább.
A közösségi médián szintén bevetheted a fizetett hirdetéseket. Ezek a reklámok segítenek elérni azokat a felhasználókat, akik szokásaik vagy preferenciáik alapján ideális ügyfeleid lehetnének, de még nem követik cégedet az adott platformon. Az ilyen hirdetéseket sokkal hatékonyabbá teheted, ha elhelyezed a platformok nyomkövető kódját webhelyeden.
7. Emlegesd az USP-det
Az USP a „unique selling proposition”, azaz egyedi terméktulajdonság rövidítése. Minden sikeres tréninggel foglalkozó cég ismeri a versenymezőnyét és piacát, illetve tudja, hogy milyen emberek az ideális ügyfeleik.Feltették és meg is válaszolták azt a kérdést, hogy mi különbözteti meg őket a konkurenciától. Milyen hiányt pótolnak ők a szolgáltatásaikkal? Milyen problémákat segít megoldani a kínálatuk? Milyen értéket kínálnak a közönségüknek?
Ha ezekre a kérdésekre saját céged kapcsán is válaszolni tudsz, akkor könnyű lesz megfogalmaznod az egyedi terméktulajdonságodat. Ha pedig ez is megvan, akkor használd fel marketinganyagaidban is. Írd ki nagy betűkkel webhelyed főoldalára, jelenítsd meg közösségi profiljaidon, online és offline hirdetéseidben, szórólapjaidon és minden egyéb felületen, amivel rendelkezel. Mutasd meg az embereknek, hogy miért érdemes téged választaniuk az alternatívák helyett.
8. Használd ki a vélemények hatalmát
Ösztönözd ügyfeleidet arra, hogy írjanak véleményeket kurzusaidról és cégedről. Ezt megteheted például egy automatikus emaillel, amelyet nem sokkal egy kurzus befejezése után küldesz ki ügyfeleidnek. Az így összegyűjtött véleményeket aztán megjelenítheted webhelyeden vagy közösségi profiljaidon is.Egy másik lehetőség kifejezetten arra kérni az ügyfeleket, hogy rögtön ezekre a platformokra írják a véleményüket, amelyeket szintén kiemelhetsz majd más felületeken is.
Az emberek általában sokkal jobban hisznek egy másik fizető vásárlónak, mint a márkának, ami úgyis csak magát fényezi. Minél több pozitív véleményt olvasnak tehát az érdeklődők kurzusaidról és cégedről, annál valószínűbb, hogy hajlandók lesznek megvásárolni őket.
9. Kínálj gondolatvezetést
Azzal, hogy gondolatvezetői tartalmakat készítesz más, külső publikációk számára, egy szakértőként pozícionálhatod magadat saját iparágadban, ráadásul megbízhatóbbá is teheted magadat az érdeklődők szemében. Mindez persze több márkaismertséget teremt majd, hiszen új közönségeket érhetsz el mások platformjain.Ezeket az anyagokat persze saját csatornáidon (email, közösségi média stb.) is megoszthatod követőiddel és jelenlegi ügyfeleiddel, tovább bizonyítva, hogy a te céged a helyes választás számukra.
Szintén fontos szempont, hogy ezek a külső cikkek értékes visszahivatkozásokat is jelenthetnek céged számára, ami óriási segítség lesz SEO szempontjából.
Nem kell túlbonyolítanod ezeket a megkereséseket – írj egy jómodorú és lényegre törő emailt releváns publikációknak, hírportáloknak blogoknak és helyi szervezeteknek, és derítsd ki, hogy hajlandók lennének-e vendéganyagokat publikálni tőled. Dobj fel egy ötletet, ami kapcsolódik meglévő tartalmaikhoz és amit saját közönségük is szívesen fogadna, de ne próbálj túl „marketingesen” fogalmazni. Mellékelj néhány linket legjobb kapcsolódó témájú tartalmaidhoz, hogy a címzett is tudja, milyen színvonalra számítson.
10. Osztogass ingyenes ajándékokat
Itt nem márkás tollakra és matricákra kell gondolni. Ha tréningkurzusaidat szeretnéd népszerűsíteni, akkor szakvéleményeket és ízelítőket ajándékozz az érdeklődőknek, hogy megmutasd nekik, mit kínál számukra márkád.A cél az, hogy valamilyen értéket biztosíts ideális ügyfeleidnek, ezzel is népszerűbbé téve márkádat, és megalapozva lehetséges ügyfeleid bizalmát. Ezek a rendszeres ingyenes ajándékok segítenek majd, hogy márkád mindig a szemük előtt maradjon, és rögtön az jusson eszükbe, amint kurzusokra lesz szükségük.
Keress konferenciákat, workshopokat, helyi találkozókat és egyéb olyan rendezvényeket, amelyeken ideális ügyfeleid is megjelenhetnek. Csatlakozz a szponzorokhoz, és használd ki ezeket a lehetőségeket a kapcsolatépítésre. Beszélgess az emberekkel, ossz meg velük értékes információkat, és mindig legyen nálad néhány névjegykártya.
11. Indíts ajánlási programot
Mint fentebb már elhangzott, az emberek szívesebben vásárolnak meg olyasmit, amit mások ajánlanak nekik. Ez fokozottan igaz, ha az ajánlás egy ismerőstől vagy családtagtól érkezik. Ha szeretnéd a legtöbbet kihozni ebből, akkor egy ajánlási programra lesz szükséged.Kínálj kedvezményeket, ajándékokat vagy más jutalmakat azoknak a meglévő ügyfeleidnek, akik segítenek új ügyfeleket szerezni céged számára. Ezek lehetnek a barátaik, munkatársaik vagy családtagjaik is, akik az ő hivatkozásukon keresztül regisztrálnak egy kurzusodra, vagy egy személyre szabott kuponkódot használnak fel a vásárláskor.