3 érv az online marketing ellen, amelyet most lerombolunk

3 érv az online marketing ellen - amelyet most lerombolunk

Ügyfeleink többsége maga ismerte fel, hogy nyitnia kell az online marketing felé. Sok ügyvezető, tulajdonos vagy marketing vezető a mai napig nem, vagy csak részben ismeri azokat az eszközöket, amelyeket munkánk során a marketing stratégiájuk részeként eredményesen használunk, ám az elért eredményekből egyértelműen nyomon tudják követni sikerünket. Ők azok akik időben felismerték, hogy a marketing ezen fajtája temérdek lehetőséget kínál. Sajnos vannak, akik ennek ellenére nemet mondanak rá. A lehetséges ügyfeleknek ezernyi okuk lehet arra, amiért nem választanak online marketing tanácsadót vagy ügynökséget. Cikkünkben ezekből az okokból szemezgettünk.

Nincs szükségem online marketingre...

….. nem értem mi ez.

 

Meg kell hagyni, ez egy nyomós indok. A megannyi rövidítés láttán sokaknak úgy tűnhet, mintha a digitális marketingesek egy külön nyelvet beszélnének (SEO, CTR, PPC, SMM) Ha mindez nem lenne elég, ott van még az a sok közösségi platform is, amelyet a legtöbben csak felhasználói szinten ismernek, és el sem tudják képzelni, hogy hogyan használhatók ezek marketingre. Egy kívülálló számára nehéz összerakni a megannyi tényezőt, ami egyedien jellemző az online marketingre, de van egy jó hírünk: nem is kell, hogy értsd, hogyan működik mindez! Ahogyan okostelefonod, egy vonat, vagy éppen a munkahelyed folyosóján álló üdítő automata működését sem látod át teljesen, úgy az online marketing alkalmazásához sem kell, hogy profi légy.

 

Elég annyit tudnod róla, hogy működik, és olyanokra bízni, akik valóban tudják is, hogy hogyan!

 

 

 

...nem hiszek benne. 

 

Rendben, tegyük fel, hogy az első indok nem tartozik az érveid közé, mert történetesen értesz annyira az informatikához, az internethez, és a marketinghez, hogy átlásd az online marketing működését. Azonban ez még mindig nem elég meggyőző számodra, és egyszerűen nem hiszel benne.

 

Erre több okod is lehet – talán megpróbáltál már felfuttatni egy oldalt márkádnak a Facebookon, de senki nem reagált posztjaidra, vagy a Google hirdetésekbe szórtál el egy csomó pénzt úgy, hogy alig térült meg belőle valami. Webhelyet csináltál, blogolni kezdtél, de semmi forgalom. 

 

Persze bizonyára nem abban hiszel, hogy az online marketing nem működik, hiszen nem egy cég kifejezetten az interneten építette fel saját magát és vált azzá, ami ma (ilyen az Amazon is). Mondjuk tehát, hogy nem hiszel abban, hogy egy kisebb méretű, helyi cég sikereket érhet el az interneten. Óriási tévedés! Az online marketing annyira hatékony lehet, hogy sok esetben minden más marketingcsatorna (televízió, újság, rádió, stb.) feleslegessé válik.

 

 

… túl drága, nem éri meg.

 

Semmi sincs ingyen, és mindenkinek vannak bizonyos kiadásai, amikre szeretne, vagy muszáj félretennie némi pénzt. Vannak, akik egy új autóra pályáznak, míg mások egy álomutazáson gondolkodnak. A legtöbben természetesen az álomutazást választanák a marketing helyett, azonban fontos megérteni a különbséget a kiadások és a befektetések között.

 

Míg egy utazás során páratlan élményekkel gazdagodhatsz, ez egy egyszeri kiadás, és az elköltött pénzt soha nem látod többé. Ellenben az online marketing egy (általában hosszútávú) befektetés, ami idővel többszörösen térülhet meg (Itt kiemelnénk a SEO jelentőségét, a manapság divatos influencer marketinggel szemben). Az online marketing az az álomutazás, amiről több pénzzel térsz haza, mint amennyivel elindultál.

 

Persze nem minden vállalkozó, vagy kisebb cég költségvetésébe fér bele fizetett hirdetéseket futtatni az interneten, vagy hogy külön webhely létrehozása, az online marketingügynökségek pedig nem restek elkérni a siker árát. Szerencsére az online marketing nem kell, hogy azonnal pénzbe kerüljön, legalább is nem minden formája.

 

Íme néhány tipp azoknak, akik üres zsebbel indulnak, de szeretnének sikereket elérni az interneten.

 

Foglald le márkád/céged nevét a közösségi platformokon


A közösségi médiás fiókok regisztrációja ingyenes, és általában néhány perc alatt elvégezhető. Ha szeretnéd cégedet az interneten is képviseltetni (semmi pénzért), akkor az első lépés elkészíteni ezeket a fiókokat a legnépszerűbb platformokon

  • Facebook,
  • Instagram,
  • YouTube,
  • Pinterest
  • (LinkedIn, Twitter)

Persze nem javasolnánk, hogy egyszerre minden közösségi hálózaton kezdj el tevékenykedni, hiszen ez óriási feladat lenne, még akkor is, ha profin értenél mindegyikhez. Az elsődleges cél biztosítani, hogy céged vagy márkád neve foglalt legyen a későbbiekre is, amikor szeretnéd meghódítani a többi platformot. Ahogy minden közösségi felületet megismersz, és elkezded használni, te magad fogod felismerni azt, hogy ezek kezelése, napi szintű, átgondolt menedzselése , egész embert kíván, amire nem biztos hogy időd és energiád lesz. Ha alkalmazol egy marketingest, akire mindezt rábízod, még mindig fennáll a veszélye annak, hogy használja ugyan a felületeket, azonban az újdonságokkal és folyamatos változtatásokkal nem tudja felvenni a verseny, így a konkurenciával szemben hátrányba is kerülhetsz.  Ilyenkor érdemes egy tanácsadóhoz fordulni, akár csak negyed évente aki bemutatja az újdonságokat, tájékoztatja az legújabb trendekről, új stratégiát fogalmaz meg a cég számára.

Visszatérve az önálló marketing menedzselésre , nem árt előzetesen tájékozódni, hogy mely platformok lennének ideálisak számodra (a Facebook általában mindenkinek megfelel, míg a LinkedIn egy ízig-vérig B2B hálózat), és első körben ezeken kiépíteni jelenlétedet.

 

Foglald le webhelyed domain nevét


Egy webhely egy cég vagy márka online jelenlétének központja. Legyen akármennyi követőd is a Facebookon, sehol nem kapsz olyan szabad kezet a tartalmakat és az ügyfélélményt illetően, mint webhelyeden (és blogodon).

Fontos tehát, hogy céged domain nevét időben lefoglald, még akkor is, ha nem szeretnél elkezdeni rögtön felépíteni rá egy webhelyet. Ez ugyan nem egy ingyenes lépés, de sokkal nagyobb árat fizetsz majd érte, ha egy olyan domainre költözteted webhelyedet, ami nem passzol céged vagy márkád nevéhez, identitásához.

 

Tartalommarketing

Ki tudná legjobban bemutatni azt, hogy mivel is foglalkozol, mint te magad. Kezdd el írásba foglalni, vagy videó formájában bemutatni szolgáltatásaid körét, a kapcsolódó problémákra megoldásokat kínálni. Fogalmazd meg saját szavaiddal, a későbbiekben egy keresőoptimalizálási szakember és egy tartalommarketinges nagy hasznát fogja venni.