Ezért nélkülözhetetlen az online marketing egy építőipari cég számára
2022-ben az online marketing nem szimplán előny egy építőipari cég számára, hanem alapvető elvárás. Az ügyfelek az internethez fordulnak, ha valamilyen szolgáltatásra van szükségük, és magától értetődőnek tartják, hogy minden valamirevaló építkezési vállalat kínálatára rátalálhatnak az online közegben. Másképpen megfogalmazva: ha nem vagy jelen aktívan az interneten cégeddel, akkor sokak számára nem is létezel.
Ez már önmagában elég ok kellene legyen arra, hogy elkezdj foglalkozni az online marketinggel, de ha további részletekre van szükséged, akkor íme néhány sziklaszilárd érv:
1. Minden a Google-lal kezdődik
Az emberek többsége hozzászokott, hogy a Google-on pillanatokon belül megtalálja, amire épp szüksége van. Éppen ezért mindent meg kell tenned annak érdekében, hogy jól látható pozíciókat szerezz meg építőipari céged számára a világ legnagyobb keresőmotorján.
A Google Cégprofil (korábban Google Cégem) a Google ingyenes cégjegyzéke, amelynek segítségével egy adatlapot hozhatsz létre építőipari céged számára. Ezen az adatlapon aztán minden fontosabb információt feltüntethetsz, beleértve elérhetőségeidet, szolgáltatásaidat, egy rövid bemutatkozást, a korábbi kivitelezett munkákról készült képeket, és így tovább. Az adatlap elengedhetetlen ahhoz, hogy céged megjelenhessen a Google Térképen, illetve a helyi keresések kiemelt találatai között.
A Google-on továbbá webhelyedet is fellelhetőbbé teheted ideális ügyfeleid számára. Ehhez rendszeresen kell jó minőségű, keresőoptimalizált tartalmakat publikálnod, amelyek valamilyen értéket kínálnak célközönséged számára.
2. Az ügyfelek oktatása
Az online marketing fontos része az ügyfelek oktatása is. Egy útburkolással foglalkozó cég például online útmutatókat készíthet ügyfelei számára az utak karbantartásáról, vagy arról, hogy mire számíthatnak, amikor megérkezik a burkolással megbízott csapat.
Ezek a hasznos, értékes, oktató jellegű tartalmak különböztetnek majd meg azoktól az építőipari cégektől, amelyek csak értékesítésre használják online jelenlétüket. Az önreklámra nem sokan kíváncsiak, ha azonban az emberek rátalálnak egy hasznos cikkre blogodon, akkor jó eséllyel többet is elolvasnak majd, és szívesen visszatérnek majd a későbbiekben hasonló cikkekért.
Mindenekelőtt tehát értékes tartalmakat kell biztosítanod célközönséged számára. Egy információforrás kell válnod – egy olyan szaktekintéllyé, akihez az emberek bizalommal fordulhatnak, ha kíváncsiak valamire, vagy segítségre van szükségük.
3. Hirdetések minimális költségekkel
A Google Ads és a különböző közösségi platformok mind nagyszerű eszközöket kínálnak marketingüzeneted célzott terjesztésére. A Google például PPC (pay-per-click) hirdetéseket enged elhelyezni keresőtalálatai oldalain, míg a Facebook segítségével (többek között) olyan felhasználókat célozhatsz újra, akik korábban már érdeklődtek márkád iránt.
Az emberek persze nem konvertálnak majd rögtön, amint először meglátják hirdetéseidet, de miután már több alkalommal is találkoztak veled az interneten, garantáltan megjegyzik majd márkád nevét.
Szerencsére sem a Google-on, sem pedig a Facebookon (vagy Instagramon stb.) nem kell hatalmas összegeket fordítanod ezekre a hirdetésekre.
4. Toborzás a közösségi médián
Szinte az összes építőipari cégnek és vállalkozónak nehezére esik jól képzett munkaerőt találni. A legtöbbek híre szájhagyományon keresztül terjed, és a munkavállalóikat kérik meg arra, hogy népszerűsítsék márkájukat. A közösségi média tökéletes környezetet biztosít ehhez.
A toborzás bizony a marketing egyik területe. Meg kell mutatnod a közösségi médián, hogy mennyire elégedettek ügyfeleid céged munkájával. Készíts egy bejegyzést az öt fő okról, ami miatt megéri nálad dolgozni, illetve hivatkozz azokra a tartalmakra, amelyek jól demonstrálják vállalati kultúrádat.
5. A fényképek és videók ereje
A fényképek és videók nagyon sokat segíthetnek, ha szeretnéd fellelhetőbbé tenni építőipari cégedet a Google-on. A képek „alt” címkéje például közvetlenül segíthet tartalmaid keresőoptimalizálásában (hiszen a keresőmotorok nem látják a képek tartalmát, de a metaadataikat tudják értelmezni). Mi több, a YouTube szintén a Google tulajdona, így az ide feltöltött videókkal akár a Google Kereső találatai között is megjelenhetsz.
A képek és videók a Google Cégprofil adatlapon is fontos szerepet töltenek be, hiszen szemléltetheted velük építőipari céged szaktudását. A látványos képek hatására többen tárcsázzák majd feltüntetett telefonszámodat vagy látogatnak el céged webhelyére további információkért.
Ne hanyagold el!
Habár egy jól optimalizált webhely javarészt önműködő, online marketinged nem olyasmi, amit elég egyszer kiépíteni, és aztán magára is hagyhatod.
Rendszeresen új, optimalizált tartalmakat kell készítened, szemléltetve ezzel lehetséges ügyfeleidnek, és a keresőmotorok algoritmusainak, hogy építőipari céged továbbra is aktívan működik.
Az online marketing egy teljes munkaidős feladatkör – miután webhelyed elkészül és elkezdenek megjelenni tartalmaid, rendszeresen ellenőrizned kell azok teljesítményét, hogy tudd, mi működik és mi nem. Nyomon kell követned továbbá a beérkező hívásokat, a kitöltött űrlapokat, az útirány-lekéréseket, a különböző CTA linkek kattintásait vagy hogy mennyi időt töltenek a látogatók webhelyeden.