Minden, amit a landing oldalakról tudnod kell
A landing oldal (vagy a Google nyelvén céloldal) egy olyan weboldal, amelyre a felhasználó akkor kerül, miután egy hirdetésre vagy egy CTA-ra kattint. Landing oldal lehet még egy webhely kezdőlapja is. Minden landing oldal weboldal, de nem minden weboldal landing oldal - a landing oldalakat az különbözteti meg a többi weboldaltól, hogy céljuk a hirdetésekkel vagy CTA-kkal bevonzott látogatók konverziója.
Egy landing oldal egyik gyakori megkülönböztető eleme egy leadgeneráló űrlap, ami bekéri a látogatók alapadatait (általában nevét és email címét), és cserébe valamilyen értéket (letölthető e-könyv, esettanulmány, regisztráció) kínál fel.
Tekintve, hogy ezek az információk mennyire személyesek és értékesek, egy landing oldalnak különösen meggyőzőnek kell lennie, hogy egy vadidegen megadja őket neked. Ezért fontos, hogy landing oldalaid tartalmilag és formátumukban is tökéletesen megfeleljenek – vagyis arra kell buzdítania, hogy látogatóid megkezdjék a konverziós folyamatot. A következők útmutatóban segítünk, hogyan készíts jó landing oldalt.
Miért kell?
Egy landing oldal minden egyes eleme egyetlen célt szolgál: hogy konverzióra ösztönözze a látogatót. A landing oldalakon nincsenek olyan felesleges dolgok, amelyek elvonhatnák erről a látogató figyelmét (például webhely-navigáció, irreleváns hivatkozások, és egyéb elemek). Az ilyen felesleges dolgok kizárásával könnyebb megtartani a látogatók érdeklődését, és elvezetni őket az oldal célpontjáig, ami lehet egy műveletre való felhívás (CTA), vagy egy leadgeneráló űrlap kitöltése is.
A landing oldalak célja tehát minél több látogatót konvertálni – se több, se kevesebb.
Mitől lesz hatékony egy landing oldal?
Most, hogy nagyvonalakban tisztáztuk a landing oldalak koncepcióját, a következő lépés megnézni, hogy mi is kell egy jó céloldal elkészítéséhez. Habár csupán egyetlen oldalról van szó, ne feledd, hogy minden egyes eleme kulcsfontosságú a konverziók ösztönzésében, ezért most minden fontos tényezőről részletesen is szót ejtünk.
Készíts egy előnyöket emlegető főcímet
Átlagosan 10 emberből 7 visszafordul majd landing oldaladról, miután megérkezik arra (ami egy 70%-os visszafordulási arányt jelent). Hogy ez az arány minél kedvezőbb (alacsonyabb) legyen, látogatóidnak már másodpercekkel az után tudniuk (és érteniük) kell, hogy miért érdemes végigolvasniuk ajánlatodat, miután megérkeznek landing oldaladra.
A landing oldal legfőbb címsorában ezeket olyan előnyöket kell megemlítetned, amelyek megkaparintják a látogatók érdeklődését.
Válassz releváns képet a kínált dologhoz
A képnek nem csak kiváló minőségűnek kell lennie, az is fontos, hogy vizuálisan, szavak nélkül beszéljen közönségedhez. A képnek egy olyan érzést kell kommunikálnia látogatóid irányába, amit ők is érezni szeretnének, miközben a kérdéses terméket/szolgáltatást használják (legyen az kényelemérzet, boldogság, vagy éppen izgalom).
Írj meggyőző főszöveget
A cím és a kép segítenek megragadni a látogatók érdeklődését, és ha már ennyi időt szántál rá, hogy a lehető legjobbakat találd meg landing oldaladhoz, akkor kár lenne mindezt elrontani egy gyenge főszöveggel.
A landing oldala szövege tiszta, tömör, és lényegre törő kell, hogy legyen, illetve folyamatosan annak a műveletnek az irányába kell tessékelnie az olvasót, amit szeretnél elvégeztetni vele. Egy meggyőző főszöveg nem általánosságban beszél az adott termékről, vagy szolgáltatásról, hanem az olvasót is megszólítja a te, ön, és hasonló szavak segítségével.
Helyezd el a leadfogó űrlapot a hajtás felé
A weboldal hajtás feletti része az oldal azon része, amelyet a felhasználó a weboldalra érkezve láthat anélkül, hogy lejjebb kéne görgetnie azon. Fontos, hogy legfontosabb üzeneted, ajánlatod, és CTA-d is itt szerepeljenek, hogy a látogatóknak ne kelljen keresgélniük ezek után. Egy jó megoldás például úgy programozni az űrlapot, hogy kövesse a felhasználót, miközben az lefelé görget az oldalon.
Legyen egy szembetűnő CTA-d
A CTA, vagyis a műveletre való felhívás a landing oldalak talán legfontosabb eleme. A CTA általában egy gomb, ami arra hívja fel a látogatót, hogy tegyen meg egy kulcsfontosságú lépést – legyen az egy regisztráció, egy rendelés, egy foglalás, egy ajánlatkérés, vagy bármi más, ami a landing oldal célja. Tisztán, nagyon tömören fogalmazd meg, hogy mit szeretnél, hogy a látogató csináljon. Használj olyan felhívó szavakat, mint „Regisztráljon itt” vagy „Rendelje meg most”, és így tovább.
Kínálj valami relevánst
Egy jó landing oldal leendő ügyfeled vásárlói utazásának csupán egy szakasza (habár nagyon fontos szakasza) – az út végén pedig ajánlatod áll: egytermék, vagy egy szolgáltatás.
Ahhoz, hogy leendő ügyfeled megadja neked azokat az adatokat, amiket bekérsz tőle az űrlapon, valami értékeset és relevánst kell felkínálnod neki ezért cserébe. Ez lehet egy témához kapcsolódó e-könyv, esetleg arról, hogy „hogyan lehet észrevenni 10 szarvashibát a keresőoptimalizálásban” – ha a landing oldal esetleg egy SEO szolgáltatást hivatott eladni.
Mellőzz mindennemű navigációt
A landing oldalnak egyetlen célja van (ezt már túltárgyaltuk), és erről a célról semmi sem vonhatja el a látogatók figyelmét. A különböző navigációs elemek (hivatkozások, a CTA-n kívüli gombok, stb.) csak távozási opciókat kínálnak a felhasználóknak a landing oldalról, és csökkenthetik a konverzió esélyét – szóval egyet se helyezz el az oldalon!
Gondolkodj mobil-első designban
Egy modern weboldal hibátlanul működik mobileszközökön, így értelemszerűen landing oldaladat is ennek fényében kell elkészítened. Ugye nem szeretnéd elveszíteni leendő ügyfeleid akár több mint felét csak azért, mert nem jelenik meg rendesen az űrlap mobileszközödön, vagy mert nem elég gyors az oldalad?
Gondolj a SEO-ra
Egy landing oldalra számos módon érkezhetnek a látogatók: emailekről, közösségi megosztásokból és még sorolhatnánk. De az oldalnak fellelhetőnek kell lennie a keresőmotorokban is! Fontos, hogy ha valaki rákeres a kínálatoddal kapcsolatos kulcsszavakra, akkor landing oldalad mind az organikus, mind a fizetett (ha hirdeted) találatok között is előkelő pozícióban jelenjen meg.
Használj „Köszönjük…” oldalt a konverzió után
Habár nem konkrét része a landing oldalnak, a „Köszönjük…” jellegű oldalaknak fontos szerepe van a konverziós folyamatban, ezért mindenképpen említést érdemelnek.