Közösségi média marketing tippek egészségügyi központoknak
A 2020-as évben kirobbant koronavírus járványnak köszönhetően az egészségügy kiemelt témává vált az emberek életében. Erre a területre mindig is óriási verseny volt jellemző, azonban ahogy az elmúlt esztendő során számos egészségügyi központ kényszerült az internetre költözni, a mezőny csak tovább sűrűsödött. A kérdés tehát az, hogy hogyan szerezhet egy egészségügyi központ még több ügyfelet magának az online környezetben. A választ pedig: közösségi média marketinggel.
A közösségi médiás platformok lehetővé teszik a kórházak és klinikák számára, hogy „személyesen” vehessék fel a kapcsolatot pácienseikkel, miközben egyszerre olyan hasznos tartalmakat is kínálnak, amelyek segítségével követőik tájékozottabb döntéseket hozhatnak egészségükkel kapcsolatban.
Szóval hogyan zajlik mindez a közösségi médián egy egészségügyi központ részéről? Az alábbiakban ezt a kérdést járjuk körül!
Miért van szüksége a közösségi médiára egy egészségügyi központnak?
A XXI. században a szájhagyomány az internetre költözött, különösen a közösségi médiára. A legújabb trendekről az ember gyakran a Facebookon, vagy épp a Twitteren hall először. Ha szeretnéd tudni, hogy lehetséges pácienseidet éppen mi foglalkoztatja, akkor első körben e platformok felkapott témáit érdemes megvizsgálni.
A közösségi média minden cég számára fontos, és ez fokozottan vonatkozik az egészségügyi központokra. Az egészségügy egy emberközpontú iparág. Tudnod kell, hogy az emberek mit akarnak, és mi motiválja őket, hogy érdeklődési köreikhez igazíthasd kommunikációidat. Mindemellett szükséged lesz egy olyan felületre is, ahol közvetlenül megszólíthatod őket. A közösségi média mindezt ezüsttálcán kínálja neked.
Nem csoda, hogy az elmúlt évtizedek során a közösségi média az online marketingesek egyik legkedveltebb eszköze lett. Azok a cégek, amelyek manapság nincsenek aktívan jelen valamelyik népszerű közösségi platformon, egyenesen elavultnak tűnhetnek a modern páciensek szemében.
Tippek egy stabil egészségügyi közösségi média marketing stratégia összeállításához
1. Ossz meg egészségügyi híreket a megelőzésről
Az aktuális egészségügyi témákról szóló bejegyzések nem csak aktivitást segítenek kiváltani követőidből, hanem tájékoztató jellegűek is.
Ilyen tartalmak például az éppen zajló koronavírus-járványról szóló jelentések és hírek, a különféle eljárások, kezelések bemutatása, kutatási eredmények, vagy bármilyen aktualitás, ami épp az embereket foglalkoztatja.
Ha rendszeresen osztasz meg ilyen tartalmakat, akkor egy pozitív, tekintélyen és bizalmon alapuló kapcsolatot építhetsz ki célközönségeddel. Ha az emberek látják, hogy megbízhatnak benned, akkor szívesebben fordulnak majd márkádhoz egészségügyi problémáiddal.
Az aktualitások továbbá általában aktivitásra (hozzászólások, reakciók, megosztások, kattintások, stb.) is ösztönzik a felhasználókat, amire a közösségi platformok algoritmusai is odafigyelnek.
2. Kínálj oktató jellegű tartalmakat pácienseidnek (és aktivizáld őket)
Az emberek elvárják, hogy a kórházak, klinikák és egyéb egészségügyi központok rendszeresek oktassák is őket az egészségükkel kapcsolatban. Éppen ezért fontos, hogy közösségi médiás stratégiádnak az oktató jellegű tartalmak is részét képezzék.
Ezek a tartalmak ehetnek tájékoztató jellegű blogbejegyzések, vagy akár a legújabb egészségügyi tanulmányokat összefoglaló cikkek is, amik érthető, hétköznapi nyelven prezentálják a legfontosabb információkat.
Habár első sorban saját egészségügyi webhelyedről érdemes megosztanod ezeket, követőid hálásak lesznek, ha más megbízható forrásokból is összegyűjtöd nekik a legfontosabb újdonságokat, és megosztod velük azokat közösségi profiljaidon.
Fontos persze, hogy bármilyen saját vagy külső tartalmat is osztasz meg egy közösségi platformon, alaposan ellenőrizd át azt a releváns szakemberekkel. Mindig csak olyan egészségügyi információkhoz add márkád nevét, amiről tudod, hogy pontos és biztonságos, hiszen csak így nyerheted el és őrizheted meg pácienseid bizalmát.
3. Hívd fel az emberek figyelmét az új kezelési módszerekre, eseményekre, és egyebekre
Egészségügyi központod közösségi média marketingjének keretei között eseményeket, kutatási eredményeket, új kezelési módszereket és egyéb dolgokat is népszerűsíthetsz.
A legjobb eredmények érdekében próbáld megtalálni az ideális egyensúlyt a különböző tartalmak között. Például az egyik héten ossz meg egy közelgő eseményt követőiddel, majd a következő héten számolj be egy új, ígéretes kezelési módszerről.
Igyekezz mindig friss, releváns és értékes, izgalmas tartalmakat megosztani közönségeddel. Felhívhatod továbbá követőid figyelmét különféle nemes ügyekre is, amikkel nem csak ezeket a jótékony célokat segíthetsz elérni, hanem a márkád iránti hűséget és bizalmat is megerősítheted követőidben.
Akár te kezdeményezed ezeket a nemes ügyeket, akár csak megmutatod, hogy kiállsz mellettük, mindezzel azt bizonyítod a közösségi felhasználóknak, hogy márkád tényleg odafigyel az emberekre, és szívén viseli az egészségüket.
4. Tüntesd fel márkádat mindenben, amit csinálsz
Habár minden jó egészségügyi központ hasonló értékeket képvisel (például, hogy minőségi szolgáltatásokat nyújtson pácienseinek), mindegyikük egyedi márkával és márkahanggal rendelkezik. A közösségi média lehetővé teszi számodra, hogy minden megnyilvánulásodban és ügyfeleiddel való kommunikációban éreztesd márkád egyediségét.
Ha szeretnél elkülönülni más márkáktól, akkor meg kell mutatnod, hogy mi teszi egyedivé egészségügyi központodat. Ezt például kevésbé megtervezett, alkalmi bejegyzésekkel is megteheted, amelyekkel mind azt demonstrálod, hogy mennyire elkötelezetten igyekszik márkád segíteni másokon – nem csak egészségügyi téren!
5. Mutasd meg büszkén csapatod elismeréseit
Az egészségügyi közösségi média marketingben nagyon fontos, hogy a közönségeddel kialakított kapcsolatod a bizalomra épüljön. Elvégre az ember nem szívesen helyezi egészségét egy olyan orvos vagy cég kezébe, akiben/amiben nem bízik.
Ezt a bizalmat jelentősen erősítheted, ha megmutatod, hogy márkád, vagy munkatársaid milyen díjakat érdemeltek ki az utóbbi időben. Amikor egy ilyen elismerést kap valamelyik szakembered, egészségügyi webhelyed, vagy egész központod, akkor büszkén jelentsd be azt a közösségi médián. Még az elégedett páciensek nyilvános, pozitív visszajelzéseit is érdemes megosztani, hiszen ezek is azt a tudatot erősítik az érdeklődőkben, hogy valóban a te márkád a helyes választás számukra.
6. Alkalmazz felhasználói tartalmakat
Egyes pácienseid talán még külön tartalmakat is segítenek majd készíteni márkád számára. Ezek általában olyan vélemények, amikben a nálad szerzett tapasztalatokat foglalják össze.
Az ilyen tartalmak megosztásához természetesen közvetlen engedélyt kell kérned a tartalom előállítójától. Szerencsére a közösségi platformok többségén könnyedén újraoszthatod pácienseid nyilvános bejegyzéseit, hogy kiemeld azokat követőid számára.
Egészségügyi közösségi média marketing a legnépszerűbb platformokon
Vegyük át röviden azokat a közösségi platformokat, amiket egy egészségügyi márka sikeresen használhat online marketingjéhez. Hogy melyikre érdemes időt fordítani, az attól függ majd, hogy célközönséged mely platformokon a legaktívabb.
A Facebook a világ legnépesebb közösségi platformja, ahol szinte biztos, hogy célközönséged is szép számban jelen van.
A Facebook ideális többek között az alábbiakra:
- Tartalmak megosztása a célközönséggel
- A célközönség emlékeztetése a szezonális egészségügyi problémákra
- Hírek, bejelentések közlésére
- Hirdetésekre
A Facebook egy nagyszerű tájékozódási központ lehet lehetséges és meglévő pácienseid számára. Sokan gyakran itt keresnek fel egy egészségi szolgáltatót, mielőtt egyáltalán ellátogatnának annak webhelyére.
A Twitter kiváló platform a legfrissebb hírek és újdonságok bejelentésére. Ha valamilyen jelentős áttörés történt egy tudományos kutatásban, vagy épp az aktuális járványról derül ki valami fontos tudnivaló, akkor ezeket az információkat a Twitteren érdemes először megosztani. Ha rendszeresen megosztod a legújabb értesüléseket közönségeddel, akkor az emberek szívesen térnek majd vissza rendszeresen Twitter profilodra.
A Twitteren többek között:
- Megoszthatod a legújabb tudományos áttörések híreit
- Megoszthatod a legfrissebb egészségügyi híreket
- Bejelentheted egészségügyi márkád legfontosabb újdonságait
- Újraoszthatod elégedett pácienseid tweetjeit
A Twittert leginkább egy információs és hírforrásként használják a páciensek, de hasznossá teheted az a rajta töltött időt azok számára is, akik szeretnének többet megtudni egészségügyi központodról. Ne felejts el rendszeresen tweetelni, és reagálni a hozzászólásokra!
A LinkedIn a szakemberek közösségi hálózata. Minden cégnek, szervezetnek és vállalkozónak érdemes készítenie (és karbantartania) egy LinkedIn fiókot. Egy egészségügyi márka számára különösen hasznos lehet egy ilyen LinkedIn fiók.
A LinkedIn nagyszerű platformot kínál a szakemberek közötti eszmecserére, illetve a szakmai hírek, újdonságok megosztására és megvitatására. Habár új pácienseket nem feltétlenül itt találsz majd, de komoly hírnevet gyűjthetsz egészségügyi központod számára.
Mindemellett, márkádat egy tekintélyes szakmai forrásként pozícionálhatod a LinkedInen. Válaszolj a többi felhasználó szakmai kérdéseire, hogy hiteles szakértőként könyveljenek el.
YouTube
A YouTube-ra kevesen gondolnak közösségi hálózatként, pedig a Google videómegosztó platformja számos közösségi funkcióval is rendelkezik. A kórházak, klinikák, és más egészségügyi központok számára mind érdemes létrehozni egy YouTube fiókot, ahol releváns, szakmai videókat tölthetnek fel leendő és meglévő pácienseik számára.
A YouTube egy nagyszerű információs központ lehet szervezeted számára. Ahelyett például, hogy egy hosszú, szöveges cikkben részleteznéd a koronavírus alatti látogatási korlátozásokat, egy néhány perces videóban érthetően elmagyarázhatod őket az érintetteknek.
A YouTube-on persze nem csak tájékoztató, hanem oktató jellegű videókat, útmutatókat és híreket is megoszthatsz.