Közösségi média marketing webáruházaknak: tippek és ötletek a hatékony jelenlétért
A közösségi média marketing webáruházaknak manapság a marketingstratégiák pótolhatatlan eszköze. A probléma az, hogy sokan még mindig és félvállról veszik a közösségi média marketinget, és konkrét célok és terv nélkül próbálnak kezdeni vele valamit… az alábbiakban segítünk, hogy profin kezelhesd webáruházad közösségi média marketingjét!
Hiszen tekintve hogy egyre több márka képviselteti magát a közösségi platformokon, és hogy a közösségi média egyre több vásárlói döntést befolyásol, egy összecsapott közösségi jelenléttel esélyed sem lesz a konkurenciával szemben.
Persze cégvezetőként gyakran nehéz a legapróbb részletekre is odafigyelni, és ha úgy érzed, már túl sok a feladatot – ezt a részét bátran ránk is bízhatod! Kattints IDE, és kérd személyre szabott stratégiánkat a lehető leghatékonyabb együttműködésért.
A következőkben arról lesz szó, hogy hogyan használhatod a közösségi médiát online üzleted és értékesítéseid fellendítésére!
Közösségi média marketing webáruházaknak: a legjobb platform megtalálása
Manapság tucatnyi közösségi platformra regisztrálhatsz céged nevében – ott van például a Facebook, az Instagram, a Twitter, a TikTok vagy a YouTube, hogy csak néhányat említsünk. Lehetetlen feladat egyszerre az összes platformon aktívan jelen lenned márkáddal, de szerencsére nem is erre kell törekedned.
A közösségi média marketing webáruházak esetében szintén a jó választáson múlik. Egyik legfontosabb elve, hogy csak azokkal a platformokkal foglalkozz, amiket célközönséged is előszeretettel használ. Ha ügyfeleid az idősebb korosztályt képviselik, akkor például felesleges a TikTokkal foglalkoznod (próbálkozz inkább a Facebookkal), és így tovább. Ismerkedj meg célközönségeddel, és derítsd ki, hogy hol érdemes megszólítanod őket – ezekre a platformokra összpontosíts!
Közösségi média marketing webáruházaknak: a márkád személyiségének erősítésére
Ha azt szeretnéd, hogy közönséged tagjai könnyebben azonosuljanak márkáddal a közösségi médián, akkor érdemes egy sajátos személyiséget alkotnod neki. Vannak például olyan márkák, amelyek humorral igyekeznek megragadni és megtartani közönségük figyelmét. A lényeg, hogy a közösségi média marketing segítségével elkülönítsd magadat valamivel a közönséges versenytársaktól, és hogy egyszerre kedvelhetővé is tedd márkádat.
Ennek a személyiségnek, vagy image-nek minden közösségi megnyilvánulásodban meg kell jelennie. Ez diktálja majd, hogy milyen stílusban fogalmazod meg bejegyzéseidet, milyen képeket töltesz fel ezekhez, hogyan kommunikálsz ügyfeleiddel a hozzászólásokban, és általánosságban, hogy milyen márkád kisugárzása a közösségi médián.
Közösségi média marketing webáruházaknak: a minőségi tartalom a lényeg!
Ahogy egyre több márka verseng a felhasználók figyelméért, egyre fontosabb, hogy kiváló minőségű tartalmakkal próbálj meg kiemelkedni a versenymezőnyből. Ami néhány hónapja jónak számított, az mára már sokat veszíthetett értékéből.
Szóval mi számít kiváló tartalomnak? Nos, a „Vásárolja meg most” jellegű bejegyzések biztosan nem. Tény, hogy ezek is segíthetnek összeszedni néhány új ügyfelet, de az igazán kiváló tartalmak olyanok, amiket az emberek szívesen olvasnak végig, osztanak meg barátaikkal és mentenek el könyvjelzőik közé. Az igazán jó tartalmak arra ösztönzik a felhasználókat, hogy újra és újra visszatérjenek közösségi profilodra és webhelyedre is.
Próbálj tehát elhatárolódni az önreklámtól és termékeid fényezésétől, és igyekezz olyan informatív, értékes tartalmakat megosztani közönségeddel, amik ténylegesen hasznosnak számukra. Ezek lehetnek például útmutatók (amikben termékeid is megjelenhetnek), vagy ajándékötletek (pl. karácsony előtt).
Közösségi média marketing webáruházaknak: kerüld a túl sok eszköz használtatát!
Az elmúlt évtized során drasztikusan megnőtt a különböző közösségi média marketing eszközök száma. Míg a 2010-es évek elején csupán néhány tucat ilyen eszköz közül válogathattál, ma már több ezer cég kínál különféle online megoldásokat a közösségi marketingesek számára.
Tény, hogy ezek az eszközök sokat segíthetnek, ha tartalommarketingről, automatizálásról vagy épp közösségi média analitikáról van szó, de vigyáznod kell, nehogy túlzásokba ess velük. Ha túl sok ilyen online szolgáltatást használsz közösségi média marketingedben, akkor csak bonyolultabbá teszed majd munkádat – pedig épp ez az, amit el szeretnél kerülni velük.
Járj tehát utána, hogy mely eszközök milyen előnyöket kínálnak céged és ügyfeleid számára, és csak azokat használd, amikre tényleg szükséged lehet!
Közösségi média marketing webáruházaknak: a remarketing ereje
A legegyszerűbben úgy szerezhetsz több forgalmat webáruházadnak a közösségi médián, ha újra megcélzod azokat a felhasználókat, akik korábban már érdeklődtek márkád iránt – ez az úgynevezett remarketing.
Megcélozhatod azokat a felhasználókat, akik már korábban vásároltak valamit webáruházadból, és azokat is, akik szétnéztek már kínálatodban, de vásárlás nélkül hagyták el webhelyedet. Egy másik opció emlékeztetőt küldeni nekik, ha egy általuk megtekintett terméket leakciózol.
6. Kínálj ügyfélszolgálatot az üzenetküldő alkalmazásokon
Az olyan üzenetküldő alkalmazások, mint a Facebook Messenger, vagy a WhatsApp lehetőséget kínálnak arra, hogy felvedd a kapcsolatot meglévő és leendő ügyfeleiddel.
Manapság már márkák ezrei kínálnak ügyfélszolgálatot ezekben az alkalmazásokban, hiszen világszerte milliók használják őket – a négy legnagyobb chat alkalmazásnak például összesen több, mint kétmilliárd aktív felhasználója van havonta.
7. Ismerkedj meg a chatbotokkal és a mesterséges intelligenciával
Az előző pont kapcsán jogosan merülhet fel a probléma, hogy míg ügyfeleidnek gyakorlatilag bármikor eszükbe juthat, hogy felvegyék a kapcsolatot márkáddal, addig céged nem valószínű, hogy 24/7 tud válaszolni ezekre az üzenetekre. A chatbotok megoldást kínálnak erre a problémára.
Az ilyen kommunikációs eszközök száma jelentősen megnőtt az elmúlt néhány évben, és egyre több márka is fektet a mesterséges intelligencia és gépi tanulás technológiáiba, hogy még jobb ügyfélélményt kínálhasson vevőinek. A chatbotok segítenek megválaszolni az ügyfelek leggyakoribb kérdéseit, felvenni a rendeléseket és általános tájékoztatás is adhatnak különféle témákban.
8. Mutasd be munkatársaidat és ügyfeleidet
Ha cégedben olyan munkatársak is dolgoznak, akik őszintén szeretik márkájukat, akkor ezek az emberek közösségi média marketinged fontos szereplői lehetnek. Ha a lelkes, elszánt alkalmazottak rendszeresen kommunikálnak az ügyfeleiddel és pozitív képet festenek márkádról, akkor rengeteg új értékesítési lehetőséget szerezhetnek céged számára.
Kérd meg lelkes munkatársaidat, hogy töltsenek fel képeket magukról, miközben termékeidet használják, és hogy aktívan osztogassák márkád tartalmait saját profiljaikon is. Próbáld erre rávenni közönségedet is, hogy márkád minél több emberhez eljuthasson!
9. Kommunikálj közönségeddel élő videókon keresztül
Az élő videóközvetítések lehetővé teszik számodra, hogy valós időben kommunikálhass ügyfeleiddel. Manapság számos platform (Facebook, Twitter, Instagram, YouTube, stb.) kínál élő közvetítési lehetőséget, így jó eséllyel választott közösségi hálózatodon is alkalmazhatod majd ezt a taktikát.
Az élő videóknak többféle témája is lehet. Például beviheted közönségedet a kulisszák mögé, bejelenthetsz néhány fontos hírt nekik, interjúkat készíthetsz, megválaszolhatsz néhány gyakran feltett kérdést, tudósíthatsz egy eseményről, bemutathatod egy terméked használatát, és így tovább.
10. Légy rugalmas
A közösségi média marketing világában sosem lehet tudni, hogy egy új trend mikor állítja a fejük tetejére a legnépszerűbb platformokat. Fontos, hogy márkád fel legyen készülve ezekre a változásokra, hogy minél előbb és minél relevánsabban reagálhasson a legújabb trendekre.
Ugyan ez vonatkozik költségvetésedre is: ne becsüld alá, hogy mennyit kell majd a közösségi médiára fordítanod, és rendezd úgy kereteidet, hogy legyen mozgástered kipróbálni az újdonságokat.