Keresőoptimalizálási tippek, optimalizálási tanácsok 2017-re

Keresőoptimalizálási tippek, optimalizálási tanácsok 2017-re

Íme néhány egyszerű SEO trükk, amivel nem csak a rangsorban elfoglalt helyeden tudsz javítani, hanem növelheted forgalmadat, közösségi követőid számát és az eladásokat is. 

Széles választékú kulcsszavak

Hány kulcssszóra szeretnéd ha honlapodat a keresőben az elsők között találnák meg? Egy? Kettő? Kevés. Növeld ezt a számot. Legalább 20-30 olyan kulcsszót kell találnod, amelyre a keresőben kiváló helyezést érsz el, és weboldalad a megfelelő tartalmat biztosítja a kulcsszavakra keresve. A Googlénak van egy remek kulcssszótervező eszköze, használd bátran. 

 

Elérhetőségeid legyenek frissek

Először is a honlapon található információk helyességét vizsgáld meg. A láblécben, kapcsolat, rólunk oldalon található elérhetőségek mindegyikét frissítsd, úgy mint telefonszám, email cím. Másodszor külső oldalakon található elérhetőségeid is legyenek mindig naprakészek. (Facebook oldal, Google Cégem stb.) Külső hivatkozásokat is érdemes átnézni, mert biztosan akad legalább egy, ahol elavult információkat fognak rólad találni.

 

Elég tartalmad van?

Nézd meg először a honlapodat, majd keress egy külső személyt aki szintén megvizsgálja azt. Eleget mondd el honlapod arról, amit csinálsz? Elegendő információt közöl termékedről, szolgáltatásodról? A látogatód minden kérdésére választ talál?
Egy valamire való online marketing ügynökség vagy seo szakember először megvizsgálja, hogy a weboldalad rendelkezik-e elegendő szöveges tartalommal. Ha nem, akkor minimum 500 szavas aloldalakkal érdemes első körben feltölteni a honlapodat. 
Össze kell vetni a kulcssszavakkal a honlap tartalmát. Minden kulcsszóhoz tartozik releváns landing oldal? Ha nem , akkor magától értetődik milyen tartalmakat kell készíteni az oldalra. 

 

Van elég külső tartalmad?

Ez alatt azt értjük, hogy szoktál-e közzétenni videókat a YouTube csatornádon, LinkedIn profilodon vannak e cikkek, Flickr felhasználói fiókodban vannak-e képek, vannak-e általad létrehozott cikkek egyéb portálokon. 
Ne csak a közösségi oldalakra gondoljuk, amikor azt mondjuk tartalom megosztás vagy külső link. Sokkal értékesebbek lehetnek az egyéb oldalkról származó linkek, márkanév megemlítés. Nem csak forgalmat növelhetünk ezáltal, hanem a keresőben elfoglalt helyünket is javíthatjuk.

 

HTTPS

A Google-nél elsődleges szemponttá vált az évek folyamán a biztonság. Honlapod biztonságossá tétele mindössze a tárhely beállításán múlik.. Egy SSL tanusítvány vásárlása és telepítése szükséges és máris remélhetjük, hogy a Google aktuális kereső algoritmusa jobban fog minket preferálni. 


Csekkold a versenytársak linkjeit

Készíts el egy rövid listát versenytársaidról majd vizsgáld meg, honnan szerzik linkjeiket oldalaikra. Majd tedd te is ugyanezt, helyezz el hasonló oldalakon hasonló visszamutató linkeket. 


Készíts hosszú, vonzó tartalmat

Bizonyos esetekben elég lehet egy 500-700 hosszúságú cikk vagy landing az oldalon, de sokszor ez nem elég. A Google egyre inkább azokat a tartalmakat preferálja, amelyek kielégítő választ adnak a kérdésünkre, érdekesek és értékesek, valamint a felhasználók elégedetten távoznak oldalunkról. 
A jövőben érdemes 1500 szó feletti tartalmakat generálni 3-4 képpel, esetleg egy videóval megspékelni, instagram vagy Facebook posztot beágyazni.  Tegyünk bele linkeket is, növeljük a látogatónk elégedettségét. 
Egy-egy kulcssszóra keresve általában a legjobb helyezést azok a tartalmak érik el, melyek a leghosszabbak. Persze a mennyiség ne menjen a minőség rovására, de törekedjünk a hosszabb tartalmakra.

 

Képek

Mielőtt egy képet feltöltesz, feltétlenül nevezd át. Elég rosszul mutat egy kep00123.jpg vagy tesztkep.jpg elnevezésű kép a honlapodon. A google és felhasználók számára is tudatni kell, hogy mi szerepel a képen. Érdemes az adott tartalomhoz illő kulcssszavakat használni. 


Visszajelzések és értékelések

Számos felületen van lehetőségük a felhasználóknak értékelni a weboldaladat, cégedet, tevékenységedet, termékeidet, tartalmaidat. A legkézenfekvőbb ezek a közül a Google+ és a Facebook értékelés.  Hány véleménye van a weboldaladnak? Hány pozitív visszajelzés érkezett? Tudnak e egyáltalán véleményt nyílvánítani a látogatók?


Figyelj a Google Analytics jelentésekre

Az Analyticsben mindent megtalálsz, amit tudni kell a honlapodról. Alapvető információk, látogatottsági adatok, információk a látogatóidról, szokásaikról, honnan érkeztek, mennyi időt töltöttek el a honlapon stb. 
Oldal tulajdonosként legalább hetente egyszer érdemes megnézni, hogy hány látogatód volt az elmúlt időszakban, mely oldalakat tekintik meg legtöbbször és milyen forrásból érkeznek. 
Rendkívül fontosnak tartjuk a konverziók mérését. Ha még nem állítottál be konverziót, célokat weboldaladon, akkor mielőbb tedd meg, hiszen ezzel mérheted online kommunikációd eredményességét. 


A legfontosabb statisztikák melyeket érdemes követni :

  • Mobil felhasználások százalékos aránya
  • Felhasználók demográfiai adatai
  • Valós idejű adatok
  • Közös keresőkifejezések (Search Console használatával)
  • Hivatkozó források

 

Ne félj a linkektől

Az elmúlt években sajnos sok helyről hallottuk azt a tanácsot, hogy ritkán és kevés, az oldalunkról mutató linket helyezzünk el tartalmainkban. Pedig az internetezési élmény akkor lesz egyre jobb és jobb ha ismeretlen tartalmakat fedezhetnek fel a felhasználók, ráadásul saját helyezésünket is segítjük így a rangsorban. 
Minőségi weboldalakra mutató linkeink segítik a látogatóinkat, mellyel növelhetjük saját hírnevünket és a találati listán való helyezésünket. Ha rossz minőségű weboldalra linkelünk, látogatóink rólunk is hihetik azt, hogy a mi weboldalunk sem egy, a legjobbak közül. Nem ciki tehát a jövőben sem például Wikipédiát linkelni forrásként.


Betöltési sebesség

A felhasználók minden kérdésükre azonnal akarják a választ. Ha várni kell, több másodpercet is akár egy oldal betöltődésére, akkor szinte biztos, hogy nem fogják kivárni míg megjelenik az oldal. Programozó segítségével számos dolog áttekintésével könnyen lehet segíteni a betöltési sebesség optimális elérését. 


Beágyazott video létrehozása

A videók használata robbanásszerűen megnőtt az elmúlt évek során, de még mindig tartogat újabb és újabb lehetőségeket. A legtöbb honlapon nincsennek beágyazott videók, pedig roppant egyszerűen meg lehet oldalni. Elég csak egy Youtube videót beilleszteni az oldalba és máris nőt a felhasználói élmény, az oldalon eltöltött idő, javítja a visszafordulási arány és ezáltal a keresők is jobban fogják preferálni tartalmunkat. 

 

Légy türelmes!

A keresőoptimalizálás (már akinek) egy roppant izgalmas dolog. Napról-napra nyomon követni azt, hogy a keresőben elfogalt helyünk vajon javult e és konstatálni a győzelmet remek érzés. Persze ne csak erre fordítsuk a drága időnket, de néha érdemes megvizsgálni hogy próbálkozásaink sikerrel jártak e. Apróbb módosítások okozta változás gyakran csak hetek múlva lesz érzékelhető a Google keresőjében. 


Aktív social media jelenlét

Gyakori vita tárgya az, hogy mekkora hatással van szociális médiában való jelenlét a Google rangsorra. A közösségi média aktivitások, mint például a lájkok, megosztások, elérések és megtekintések amit a felhasználók a különböző platformokon végeznek mutatja, hogy tartalmaid mennyire érdekesek. Kombinálva a kereső algoritmus többi szempontjával ez is befolyásolhatja a helyezést. 


Mobilbarát megjelenés

Magától kell értetődni annak, hogy weboldalad mobilon is legalább annyira élvezhető mint asztali számítógépen. Egyre többen, sőt lassan többen interneznek mobilró, ezért a keresők is azt az igényt szeretnék kielégíteni, hogy a felhasználók ugyanazt az élményt kapják egy reszponzív weboldaltól mint egy asztali számítógépen megjelenített honlaptól.