Ilyen egy hatékony Facebook hirdetés. Tippek, trükkök az eredményesség érdekében.

Hatékony Facebook hirdetések? Mutatjuk, hogy érdemes megírni őket!

A Facebookon az elmúlt hónapokban egyre nehezebb érvényesülniük az oldalaknak: az organikus elérések száma csökken, és minden jel arra utal, hogy a világ legnagyobb közösségi hálója igyekszik a fizetett hirdetések irányába terelni azokat a cégeket és vállalkozókat, akik szeretnék tartalmaikat minél nagyobb közönség elé eljuttatni.

 

Hirdetéseket készíteni lényegében bárki tud a Facebookon, ugyanis a platform felülete nagyon egyszerűvé teszi a folyamatot. Azonban nem mindegy, hogy egy hirdetés jól konvertál-e, vagy csak idő és pénzkidobás az elkészítése és futtatása. Természetesen a hatékonyság több tényezős dolog, de nagyban közrejátszik, hogy hogy írod meg hirdetésed szövegét! Most ehhez nyújtok Neked gyakorlati útmutatót, tippeket és trükköket – amik a való életben is működnek!

 

 

Add önmagad, legyen saját stílusod!

A hirdetésszövegek írásakor épp úgy, mint más felületeiden való kommunikációdkor érdemes erősítened rajongóidban és leendő rajongóidban márkaéned, egyedi hangnemed, szófordulataid. Emellett persze ügyelj arra, hogy egyszerűen, tömören és érthetően is fogalmazz. Ne bonyolítsd túl az üzenetedet, ha azt szeretnéd, hogy sokan megértsék azt.

 

A hiteles, természetes személyiségű üzenetek azért működnek olyan jól a Facebookon, mert az emberek azokhoz szoktak hozzá ezen a platformon. Ne feledd, hogy egy közösségi hálóról van szó, ahol a felhasználók a barátaikkal és családtagjaikkal tartják a kapcsolatot; ahová az emberek vicces videókat járnak nézegetni; ahol értesülhetnek a tegnapi focimeccs eredményéről. Az idővonalukon szinte minden bejegyzés hétköznapi, laza nyelvezettel van megfogalmazva. Ha tehát üzeneted egy Facebook felhasználónak szól, akkor győződj meg róla, hogy úgy is van megírva.

 

A természetes fogalmazás továbbá segít majd elrejteni a tényt, hogy valójában egy reklámról van szó – amit az emberek általában egyszerűen csak továbbgörgetnek.

 

Csak egyszerűen! – a barokkos körmondatoknak semmi keresnivalója egy Facebook hirdetésben.

A mai rohanó életmódnak köszönhetően az emberek türelmetlenebbek, mint valaha, és egyre rövidebb szövegeket hajlandók elolvasni. A népszerű Twitter közösségi platform sokáig 140 karakteres limitet szabott a felhasználóknak (ma már 280), ami lényegében az ideális szöveghossz, amit az emberek még szívesen elolvasnak.

 

Igyekezz tehát egyszerűre és lényegre törőre fogni a hirdetések szövegeit, hogy minél gyorsabban megragadd a felhasználók figyelmét. Hanyagold a felesleges szavakat, emeld ki az előnyöket és fokozd az érdeklődést.

 

Az egyszerű nem minden esetben jelent rövidet – ha a tartalom úgy kívánja, akkor bővebben is kifejtheted mondanivalód, csak győződj meg róla, hogy minden egyes szónak fontos jelentése van.

 

Ne bonyolítsd túl, ez nem agysebészet.

Ne feledd: a hirdetéseid nem egy nemzetközi asztrofizikai előadásra készülnek. Semmi sem tántorítja el olyan hatékonyan a közönséget, mint egy olyan szöveg, amiben minden második szóhoz értelmező szótárra van szükség. Használj rövid, könnyen olvasható, hétköznapi kifejezéseket, amiken nem kell külön gondolkodniuk az embereknek.

 

Természetesen, amennyiben szakmai oldalt vezetsz és szakmailag felkészült emberekhez szólsz, ott ez némiképp bonyolultabb: egy marketing blogon elkerülhetetlen a konverzió és a keresőoptimalizálás kifejezések használata – de itt is ügyelj rá, hogy célközönséged megfelelőképp szólítsd meg. 

 

Azonnal térj a lényegre! Nem novellát írsz, melynek a végén van a csattanója...

Mit csinálsz, amikor meglátsz egy hirdetést a Facebookon? Végigolvasod az egészet, vagy eljutsz az első 4-5 szóig, és mész is tovább?

 

A többség az utóbbi kategóriába tartozik. Minden releváns hirdetés néhány másodpercet kap tőlük. Talán elolvassák a szöveg első néhány szavát, talán a főcímet is, vetnek egy pillantást a képre, és ha ezek nem győzték meg őket, akkor már mennek is tovább.

 

Ezért fontos, hogy a hirdetéshez mellékelt szöveg azonnal, már az első szavakkal tálalja a hirdetett dolog (termék, szolgáltatás, rendezvény, stb.) legfontosabb előnyeit. Ha fontos mondanivalód van, akkor ne halogasd!

 

(Apropo képek. Bár ebben a cikkben a szövegezésről ígértem tippeket, azért a képekről se feledkezzünk meg! Egy jól megválasztott, figyelemfelkeltő fotó ugyanis elengedhetetlen ahhoz, hogy elkezdjék egyáltalán olvasni a fáradságosan megírt szöveged.)

 

Indíts egy jó kérdéssel – ami “szíven találja” az olvasót

A kérdések remek figyelemfelkeltők, ugyanis arra késztetik az embereket, hogy elgondolkodjanak egy hirdetéshez kapcsolódó dolgon. Ráadásul ha úgy teszed fel a kérdést, hogy a többség válasza „Igen” legyen, akkor máris jó úton haladsz a konverziók felé.

 

Hogy miért? Mert ezzel azt mutatod, hogy tudod, hogy mit éreznek és hogy milyen problémákkal állnak szemben. A felhasználók bizonyos része ráadásul ellenálhatatlan kényszert érez majd, hogy válaszoljon is Neked! :)

 

A kérdések megfogalmazása is sokat számít. Az olyan erős szavak, mint az „akarsz”, vagy „szeretnél” közvetlenül az emberek érzelmeire és vágyaira hatnak – „Több feliratkozót szeretnél? …”

 

A lényeg az, hogy a hirdetés a megfelelő célközönségnek szóljon. Ha tudod, hogy kiket célzol meg, akkor sokkal könnyebb lesz olyan kérdést feltenni, amikre a legtöbbeknek ugyan az lesz a válaszuk.

 

Azonnal válaszold is meg azt a kérdést

Miután feltetted kérdésedet, azonnal válaszold is meg azt – közvetlenül a következő mondatban.

 

Ezzel a módszerrel biztosan többször is találkozol minden nap. Egy kérdés, ami az emberek vágyait, panaszait és érzelmeit célozza meg, majd utána egy válasz, ami azonnali megoldást kínál, amennyiben az olvasó X választ (igen/nem/stb.) adott.

 

Használj erős, sarkalló szavakat

Ha meg akarod állítani a felhasználókat a hírfolyamuk görgetése közben, akkor felejtsd el a gyenge, hétköznapi szavakat. Erős, buzdító kifejezéseket kell használnod!

 

„Fedezd fel”, „lenyűgöző”, „titkos”, „ingyenes”, „azonnali”, „eredmények” – bizonyára érted, hogy miről is van itt szó. Fontos azonban, hogy ne akarj átcsapni gagyiba: ha többet ígérsz mint amit nyújtani tudsz olvasódinak, az elégedetlenséget szül! A hatásvadász címeket ráadásul már a Facebook is szűri.

 

Külön kiemelést érdemel az „új” szó. Az emberek imádják az új dolgokat: új könyvek, új autók, új szoftververziók, új megoldások, új filmek.

 

Te tudod, melyik a legerősebb marketing kifejezés?

A Te.


Próbáld minél többször a „te” szót (és annak megfelelő alakjait) használni a hirdetés szövegében.

A szó maga egyáltalán nem olyan látványos, vagy izgalmas, mint a fent említett példák, azonban sokkal erősebb azoknál, hiszen teljesen képes megváltoztatni az egész üzenet keretezését, vagyis hogy hogyan prezentálod az. Csak egy egyszerű példa:

1. Verzió: „Mi ugyan azt kínáljuk Neked, csak olcsóbban!”
2. Verzió: „Nálunk ugyan azt kapod, csak olcsóbban!”

 

A „te” szó itt nem is kell, hogy megjelenjen, hiszen a kap szó ragozása magában hordozza, hogy kinek szól az üzenet. Az emberek pedig a második verzióban el tudják képzelni, hogy ők azok, akik olcsóbban kapják a szóban forgó dolgokat.

 

Használj szögletes zárójeleket!

Habár a Facebook rengeteg hirdetési opciót kínál, a szövegformázás továbbra sem tartozik a platform erősségei közé.

Éppen ezért ha szeretnél bizonyos szövegrészleteket kiemelni, akkor nem alkalmazhatsz semmilyen látványos formátumot, amivel elkülöníthetnél néhány szót a többitől.

 

Egy jó megoldás erre a problémára a szögletes zárójelek, használata:

[INGYENES útmutató] – [ÚJ VIDEÓ] – [Heti ÖSSZEFOGLALÓ] – és így tovább. Ezek afféle címkékként is működhetnek, ha rendszeresen használod őket.

 

A NAGYBETŰS SZAVAKKAL VIGYÁZZ!

A nagybetűs szavak kitűnnek ugyan a szövegből, azonban óvatosan kell bánni velük, ugyanis az interneten általában a „kiabálást” jelzik. Persze indokolt használatukkal könnyedén megragadhatod a hírfolyamukat görgető olvasók figyelmét.

 

Próbáld ezt a tippet kombinálni az előbb említett felhívó szavakkal és [keretes kiemeléssekkel]. A már többször is emlegetett INGYENES szó nagyon hatékony lehet a szövegben, akárcsak az ÚJ vagy az AZONNALI is.

 

Váltakozó szöveghosszok

Korábban említettük, hogy a tömörebb, lényegre törő szövegek hatékonyabbak, mint a terjengős, hosszabb verziók. Ez nem minden esetben van így.

 

Igen, a szövegnek egyszerűnek kell lennie, de – ahogyan azt szintén említettük már – ez nem jelenti azt, hogy mindig rövidre is kell fognod. Kerüld a felesleges kitöltő szavakat, hogy szöveged egyszerű és olvasható maradhasson.

A hosszabb szövegek bizonyos helyzetekben igenis hatékonyabbak lehetnek, mint a kurta tőmondatok. Az ideális szöveghossz általában attól függ, hogy mekkora befektetésről szeretnéd meggyőzni a célközönséget. Ha a befektetés kisebb méretű és kevesebb kockázattal jár, akkor nincs szükség hosszas győzködésre. Azonban ha valami nagyobbról van szó, akkor érdemes több pozitívumot és magyarázatot biztosítani.