Így segít több pácienst szerezni az egészségügyi marketing

Hatékony egészségügyi marketing a páciens szerzésért

Minden egészségügyi szolgáltató szeretne több pácienst szerezni magának, hiszen arra esküdtek fel, hogy munkájukkal segítenek majd megőrizni, vagy visszanyerni az emberek egészségét.
A mai digitális világban, amelyet az internet, a keresőmotorok, a közösségi média és egyéb online csatornák uralnak, minden egészségügyi szakembernek ki kell ismernie magát, ha szeretne több pácienst vonzani praxisához.

A 2020-ban berobbant COVID-19 járványnak köszönhetően minden korábbinál több páciens vette igénybe azokat a teleegészségügyi eszközöket, amelyek segítségével otthonról kommunikálhattak orvosaikkal. A telemedicina elterjedése teljesen új területeket nyitott meg az egészségügyi szolgáltatók számára, akik mindeddig csak a közvetlen környékükön élő lehetséges pácienseket igyekeztek bevonzani.
Na persze, ezeket a lehetőségeket csak azok a szakemberek képesek kihasználni, akik némileg tisztában vannak az online egészségügyi marketing alapjaival. Sokan képtelenek elegendő időt fordítani erre, ezért fordulnak egyre többen marketingügynökségekhez.

 

A siker egy stabil marketing stratégiára épül

Egy egészségügyi praxis csak akkor lehet sikeres a mai digitális világban, ha marketingjét egy stabil stratégiára építi fel. Egy stratégia több kisebb, de összefüggő tervből és taktikából áll, amelyekkel népszerűbbé teheted praxisodat, illetve új pácienseket szerezhetsz magadnak.
Stratégiád fontosabb feladatai többek között:

  • márkád definiálása
  • egy modern, mobil-első webhely kialakítása majd feltöltése hasznos tartalmakkal
  • a folyamatos keresőoptimalizálás
  • az online hírnév megerősítése a páciensek pozitív visszajelzéseivel
  • a közösségi média folyamatos használata

Ezek a feladatok mind saját tervezeteket, taktikákat és kivitelezést igényelnek. Amennyiben ezekre nem tudsz elegendő időt fordítani, a legjobb megoldás egy olyan online marketing ügynökség segítségét kérni, amelynek gazdag tapasztalata van az egészségügyi ügyfelekkel, illetve egy teljes online marketing stratégia kidolgozását és kivitelezését is magára vállalja.

 

Webhelyed márkádat kell képviselje

Manapság minden egészségügyi praxisnak szüksége van egy saját webhelyre. A digitális világban gyakran webhelyed az első dolog, amivel egy lehetséges páciens találkozik, ezért fontos, hogy pozitív első benyomást tegyen.
Egy jó egészségügyi webhely:

  • páciensközpontú
  • könnyedén hozzáférhető
  • érthetően leírja azt, hogy mivel foglalkozol, és mit kínálsz pácienseidnek
  • gyorsan és stabilan működik
  • gond nélkül használható mobiltelefonokon

Az utolsó pont különösen fontos, ugyanis a Google 2020 óta mobil-első indexeléssel jegyzi fel és rangsorolja a webhelyeket. Ez lényegében azt jelenti, hogy ha webhelyed nem jelenik meg és működik megfelelően okostelefonokon, akkor kisebb eséllyel jelenik majd meg a keresőtalálatok között is. A Google számára nagyon fontos, hogy mobilbarát webhelyeket kínáljon felhasználóinak.
Webhelyed elrendezése, betűkészletei, színei és általános stílusa márkádat kell, hogy tükrözze. Márkád ki kell fejezze, hogy ki is vagy és mit nyújtasz pácienseidnek. Webhelyednek meg kell mutatnia, hogy miben különbözöl más egészségügyi szolgáltatóktól, és, hogy miért te vagy a helyes választás a páciensek számára. Ezek kommunikációjában rengeteget segíthet egy tapasztalt marketingügynökség.

 

A SEO a páciensszerzés nélkülözhetetlen eszköze

A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás az online marketing egyik legfontosabb eleme. A SEO abban segít, hogy a megfelelő páciensek találhassanak rá praxisodra, valahányszor a Google, vagy más keresőmotorok segítségével igyekeznek egészségügyi szolgáltatókat találni.
A SEO egy nagy témakör és számos taktika tartozik hozzá. Fontos például, hogy azokat a szavakat és kifejezéseket használt webhelyed tartalmaiban, amikre ideális pácienseid is gyakran rákeresnek, amikor megnyitják a Google-t. A keresőmotor többek között e kifejezések segítségével dönti el, hogy tartalmaid ideális találatok-e a felhasználók kereséseire.
Ha például szemorvosként praktizálsz, akkor olyan kifejezéseket kell használnod webhelyeden, amik a szemészettel, a szembetegségekkel, illetve ezek kezeléseivel kapcsolatosak, úgymint „szemvizsgálat”, „kötőhártya-gyulladás” és így tovább. Fontos, hogy ezek a kifejezések mind természetes szövegkörnyezetben helyezkedjenek el, és ne erőltetetten szerepeljenek tartalmaidban.
Szintén fontos SEO taktika a keresőoptimalizálásban a linképítés. Amikor egy tekintélyes egészségügyi webhely hivatkozik praxisod webhelyére, a Google ezt egy bizalmi szavazatként kezeli, és az adott webhely tekintélyének egy részét sajátod is megkapja. Minél több ilyen értékes webhely hivatkozik sajátodra, annál nagyobb eséllyel jelenhetsz meg a keresőtalálatok között, valahányszor egy lehetséges páciens valamilyen releváns kifejezésre keres rá.
Az egészségügyi SEO egy időigényes feladat, amit szintén jobb egy tapasztalt ügynökségre bízni, természetesen egy átfogó online marketingstratégia keretei között.

 

Használd a közösségi médiát pácienseid eléréséhez

A közösségi médiát kétféleképpen lehet használni. Az egyik az organikus módszer, amely bejegyzések és tartalmak megosztását jelenti követőiddel. A másik a fizetett módszer, amely fizetett hirdetésekkel igyekszik minél több lehetséges pácienst elérni a különböző platformokon.
Ez a két opció azonban nem zárják ki egymást, és egy stabil közösségi marketing stratégiához fontos is, hogy megtaláld a helyes egyensúlyt közöttük. Organikus bejegyzéseidben hasznos, értékes tartalmakat érdemes megosztanod, az önreklámot pedig érdemes inkább a hirdetésekre hagyni.

 

Erősítsd meg online hírnevedet

Az online vélemények különösen fontosak az egészségügyi szolgáltatók számára. A páciensek manapság többféle felületen is nyilvánosan értékelhetik az orvosok munkáját, illetve beszámolhatnak a praxisokkal szerzett tapasztalatokról.
Azok, akik pozitív véleményekkel távoznak egy orvostól, szívesebben térnek vissza az adott praxishoz, illetve javasolják azt másoknak is. Hasonlóképpen, ha valaki elégedetlen szolgáltatásaiddal, biztos lehetsz benne, hogy hangot ad majd panaszainak.
Sokan az ilyen nyilvános visszajelzések alapján döntik el, hogy felkeressenek-e egy orvost. Minél több pozitív véleményt olvashatnak rólad, annál hamarabb elnyerheted megelőlegezett bizalmukat. Ehhez persze kiváló ellátásban kell részesítened őket, de fontos az is, hogy az online hírnévkezeléssel is aktívan foglalkozz, és rendszeresen reagálj az ilyen online véleményekre.

 

Kínálj telemedicina szolgáltatásokat pácienseidnek

Habár a járvány jelenleg hullámvölgyben jár, a páciensek egy része továbbra is veszélyeztetettnek számít, és nem szívesen látogat el személyesen egy orvosi rendelőbe. Mi több, amint sikerül hosszútávon is visszaszorítanunk a vírust, biztos lehetsz benne, hogy egyes páciensek továbbra is a távkommunikációt preferálják majd orvosaikkal, ha nincs szükség személyes vizsgálatokra.
Fontos tehát, hogy már most befektess ilyen telemedicina megoldásokba, és több online kommunikációs csatornát is elérhetővé tégy pácienseid számára.