Google Ads kampányok készítése - 4 haladó tipp gyakorlati példákkal Google Ads hirdetéseid fellendítésére

Haladó Google Ads tippek hirdetéseid fellendítésére

A Google Ads (korábban AdWords) a Google Marketingplatformjának egyik leggyakrabban használt szolgáltatása. Egy jó fizetett kampánnyal rengeteg új érdeklődő ügyfelet vonzhatsz webhelyedre, ha tudod, mit csinálsz. A következő tippek segítségével még hatékonyabbá teheted hirdetéseidet, hogy a lehető legtöbbet hozhasd ki költségvetésedből!
 

1. Használd együtt márkás kulcsszavaidat és módosított általános kulcsszavaidat

Mindenki kedvezőbb CPC-re és magasabb hirdetési rangsorolásra vágyik, és a legelszántabb hirdetők megállás nélkül igyekeznek tökéletesíteni kampányaikat, hogy minél jobb minőségi mutatót érhessenek el, ami lehetővé teszi ezeket.

 

A legjobb minőségi mutatójú kulcsszavak szinte kizárólag csak a márkás kifejezések. Ezekkel több szempontból is érdemes foglalkozni. Először is nagyon könnyű releváns hirdetéseket és landing oldalakat készíteni ezekhez a kulcsszavakhoz, hiszen márkád neve nagy valószínűséggel gyakran megjelenik majd a hirdetés és a landing oldal szövegében.

 

Fontos szempont továbbá, hogy az emberek, akik márkás kereséseket indítanak általában komoly, határozott szándékkal rendelkeznek – pontosan tudják, hogy a te márkáddal kapcsolatos tartalmakat keresnek, ezért nagyobb valószínűséggel kattintanak majd rá márkás hirdetéseidre is, és aktívabbak lesznek landing oldaladon.

 

Persze nem érdemes csak azokra a felhasználókra korlátozni hirdetéseidet, akik már ismerik márkádat. A megfelelő beállításokkal elérheted, hogy márkás kulcsszavaid magas minőségi mutatójából a nem márkás kulcsszavaid is részesüljenek. Ehhez kombinálnod kell egymással márkás és nem márkás kulcsszavaidat.

 

Ezt a következőképpen teheted meg: állítsd nem márkás kulcsszavaidat általánosegyezés-módosítóra (+ jelek használatával), márkás kulcsszavaidat pedig hagyd általános egyezésen, módosítók nélkül. Ez lehetővé teszi majd, hogy hirdetéseid megjelenjenek, ha a felhasználók nem márkás kifejezéseid különböző variációit használják, még ha a márkás kifejezések nem is szerepelnek a keresésben.

 

Miért működik ez? A Google a kulcsszavaddal való egyezések alapján számítja ki a minőségi mutatót. Mivel a hivatalos kulcsszó tartalmazza a márkás kifejezéseket, így magasabb lesz az azokból származó minőségi pontszám is.

 

2. Használd ki a helyi ajánlatkorrekcióidat

Ha szeretnéd felpörgetni Google Ads fiókod teljesítményét, akkor érdemes megkeresni legjobban teljesítő kampányaidat, és még tökéletesebbé tenni azokat. Érdemes megvizsgálni például helyi ajánlatkorrekcióidat.

 

Rengeteg hirdető ott hibázik, hogy beállítja ugyan a helyi célzásokat, de utána meg is feledkezik róluk. Azonban – a hirdetés jellegétől függően – nem minden földrajzi hely hozhat ugyanolyan eredményeket. Ha például, mezőgazdasági munkagépeket árulsz, akkor nem biztos, hogy Budapest belvárosát érdemes megcéloznod.

 

Szerencsére nem kell találgatnod, hogy mely területeket érdemes megcéloznod, és melyeket nem. Először is válaszd ki, hogy melyik kampányt szeretnéd vizsgálni, majd kattints a jobb felső sarokban a Jelentések > Előre megadott jelentések (méretek) > Helyek > Földrajzi opcióra.

 

Ekkor megjelenik egy jelentés, amelyet többek között ország, régió, város és vonzáskörzet, város, és legkonkrétabb földrajzi célzás szerint rendezhetsz sorba. Kattints a konverziókra, hogy láthasd, melyik helyen, vagy területen történt a legtöbb konverzió.

 

Ha ez megvan, akkor térj vissza a helyi célzás beállításaihoz, és állíts be egy pozitív ajánlatkorrekciót azokra a területekre (vagy városokra, stb.), amik a legjobban teljesítettek. A nagyobb ajánlattételekkel jobb láthatóságot érhetsz el, és biztos lehetsz benne, hogy hirdetéseid olyan felhasználók elé kerülnek majd így ki, akik érdeklődnek is kínálatod iránt.

 

Úgy érzed, hogy nem térülnek meg Google Ads hirdetéseid? Hogy túl nagy a verseny, és képtelen vagy a konkurencia elé kerülni? Segítünk, vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva!

 

3. Bővítsd ki nyelvi célzásodat

Határon innen és túl, rengeteg olyan külföldi felhasználó érdeklődhet kínálatod iránt, akik tudnak ugyan magyarul, csak éppen nem az az elsődleges nyelv, amit böngészőjükben használnak. A Google Ads az alapján jeleníti meg a hirdetéseket a felhasználóknak, hogy milyen nyelvet állítottak be maguknak a Google felhasználói felületére.

 

Természetesen a felhasználók megváltoztathatják, hogy milyen nyelveken szeretnének találatokat látni, de a legtöbben általában alapértelmezettként csak a saját nyelvüket használják, ezért magyar nyelvű hirdetéseid nem láthatók számukra, annak ellenére, hogy a felhasználók jó eséllyel értenék őket.

 

Tegyük fel, hogy van egy szerb felhasználó, aki nagyon jól tud magyarul, és Magyarországon is él (például valahol a magyar-szerb határ magyar oldalán). Jó eséllyel ez a felhasználó nem állította át alapértelmezett nyelvi beállításait (ahogy azt a legtöbben nem teszik) a Google-ban, ezért a Google csak szerb nyelvű hirdetéseket jelenít majd meg neki. Biztos érdekelnék magyar nyelvű hirdetéseid, de nem láthatja őket, mert nem biztos, hogy tud a nyelvi beállításokról.

 

Látod már a problémát? Rengeteg érdeklődő, lehetséges ügyfélről maradhatsz le így. Ha szeretnéd kibővíteni nyelvi célzásodat azokra a nyelvekre, amelyekkel így esetleg több érdeklődőt érhetsz el, akkor először is nézz utána, hogy azokon a területeken, amiket megcélzol melyek a legelterjedtebb nyelvek a magyaron kívül, majd állítsd be a nyelvi célzást azokra a nyelvekre is.

 

Persze ilyenkor jogos a kérdés – miért ne csinálj mindjárt idegen nyelvű hirdetéseket? Nos, ha landing oldalaid, és webhelyeid nem támogatják az adott nyelvet, akkor így rengeteg olyan felhasználót vonzhatsz be, akik azt hiszik, hogy olyan tartalmakat találnak majd a hirdetések mögött, amiket érteni fognak. Ez rengeteg visszafordulást eredményez majd. A technika tehát az, hogy olyan, felhasználókat célozz meg (az előbb leírtak alapján), akiknek nincs beállítva a magyar nyelv a Google-ban, de magyarul is értenek.

 

4. Használj remarketinglistákat

Megesik, hogy a hirdetőknek komoly dilemmával kell szembenézniük. Előfordult már veled, hogy volt egy olyan hirdetéscsoportod, amiről úgy érezted, hogy nagyon jó lehetne, de valahogy mégsem teljesített úgy, ahogy vártad? Nem volt biztos, hogy jó ötlet folytatni, de nem voltál biztos abban sem, hogy szüneteltesd-e?

 

Szerencsére legtöbb hirdetéscsoportodnak adhatsz egy új esélyt az úgynevezett Keresési hirdetésekhez használt remarketinglistákkal. Ez a funkció lehetővé teszi, hogy a hirdetések kizárólag csak azoknak a felhasználóknak jelenjenek meg, akik korábban már jártak webhelyeden. Ezek a felhasználók már tudják, hogy ki vagy, és látogatásukkal érdeklődésüket fejezték ki márkád iránt. Ebből következik, hogy nagyobb eséllyel kattintanak majd hirdetéseidre, és nagyobb eséllyel is konvertálnak majd.

 

Fontos, hogy még ha ezt a módszert is használod, nem szabad megfeledkezned róla, hogy elsődleges célzásodat továbbra is a kulcsszavakkal végzed majd – a remarketinglista csupán egy másodlagos célzási szűrő.

 

Amikor egy listát adsz hozzá hirdetéseidhez, akkor beállíthatod azt Célzásra (korábban „Célzás és ajánlattétel”) vagy Megfigyelésre (korábban „Csak ajánlattétel”). Ebben az esetben a Célzás opciót válaszd, hogy a hirdetések csak korábbi webhelylátogatóidnak jelenjenek meg.