Így érj el több embert a Facebookon
Ha a Facebook marketingről van szó, akkor az elérések egy nagyon is fontos teljesítménymutató (KPI), és az alábbi cikkben megmutatjuk, hogy mit is takar ez a fogalom, hogy hogyan mérheted, illetve hogyan javíthatod saját elérési arányaidat.
Mit jelentenek az „elérések” a Facebookon?
Röviden és tömören, a Facebook „elérések” száma azt mutatja meg, hogy hány egyedi felhasználó látta egy bejegyzésedet vagy oldaladat (függetlenül attól, hogy csináltak-e ezekkel bármit is a megtekintésen kívül).Ha például publikálsz egy bejegyzést, és 200 felhasználó látja azt, akkor a bejegyzés elérése 200-at mutat majd. Ilyen egyszerű.
A Facebook eléréseket mindig egy adott időszakra vonatkozóan láthatod (pl. az elmúlt 7 napra visszamenőleg). Ez azt jelenti, hogy nincs olyan mutató, hogy „összes elérés”. E helyett a napi, heti és havi elérési mutatókkal kell foglalkoznod.
Fontos észben tartani, hogy a Facebook nem tudja, hogy konkrétan hány szempár pillantja meg bejegyzéseidet, csupán azt képes nyomon követni, hogy hány egyedi képernyőn jelenik meg az.
Az oldal és a bejegyzések eléréseivel külön szokás foglalkozni. Ha az oldalad eléréseinek mutatója növekszik, akkor többen látták a tartalmaidat, mint az előző időszakban (vagy kevesebben, ha csökken).
Ezzel szemben a bejegyzéseik elérései jelentősen eltérhetnek egymástól. Ez annak köszönhető, hogy a bejegyzések eléréseit több tényező is befolyásolja:
• Az oldalt követő és nem követő felhasználók interakciói és aktaivitása
• A tartalom típusa és optimalizálása (a videók népszerűbbek, mint a szöveges bejegyzések stb.)
• A fizetett hirdetések több láthatóságot kapnak az algoritmustól, mint az organikus bejegyzések (ha valaki hajlandó eleget fizetni ezért)
A bejegyzések elérései között tehát komoly eltérések lehetnek. Éppen ezért olyan fontos, hogy hosszútávon is nyomon kövesd a Facebook elérések változását.
A facebook elérések típusai
Organikus Facebook elérések
Amikor a Facebook elérésekről van szó, akkor a legtöbben általában az organikus elérésekről beszélnek. Az organikus elérések azt mutatják meg, hogy hány felhasználó látta egy hagyományos, nem fizetett bejegyzésedet.Az organikus Facebook eléréseket a legnehezebb megszerezni, hiszen más oldalak népszerűbb bejegyzései, a hirdetések és az ismerősöktől származó tartalmak gyakran prioritást kapnak az algoritmustól (aminek működése rendszeresen változik).
Virális Facebook elérések
Amikor valaki azért látja egy bejegyzésedet, mert egy ismerőse hozzászólt ahhoz, reagált rá vagy megosztotta, akkor ezeket virális bejegyzéseknek nevezzük. Ezeket az eléréseket olyan felhasználók is előidézhetik, akik nem követik oldaladat.Facebook hirdetések elérései
A hirdetések elérései azt mutatják meg, hogy hány felhasználó látta legalább egyszer egy adott hirdetésedet. A Facebook állítása szerint ez a mutató csak egy becsült érték.Ez a fajta elérés különleges, mert általában a költségkereten és a célzási opciókon múlik. A hirdetések elérései tehát nem csak azt mutatják meg, hogy mennyire teljesítenek jól reklámjaid, hanem azt is, hogy mennyire sikerült precízen megcéloznod közönségedet.
Elérések, megjelenések és aktivitás – Mi a különbség?
Ezeket a kifejezések sokan keverik egymással, pedig egészen más mutatókról van szó, amelyeknek mind megvan a maga szerepe a Facebook marketingben:• Elérések: Hány egyedi felhasználó látta a tartalmaidat.
• Megjelenések: Hányszor tekintették meg a tartalmaidat. Ez a mutató az újbóli megjelenéseket és megtekintéseket is számolja, tehát ha valaki másodjára is megnézi egy bejegyzésedet, az +1 megjelenésnek számít. Éppen ezért a megjelenések száma mindig nagyobb lesz, mint az eléréseké.
• Aktivitás: A tartalmaiddal végzett interakciók (reakciók, hozzászólások, megosztások) száma.
Egy bejegyzés teljesítménystatisztikái között mindhárom mutatóval találkozol majd, innentől pedig tudni fogod, hogy pontosan mit is takarnak! A legfontosabb ezek közül (általában) az aktivitás, hiszen ez mutatja meg, hogy kik „foglalkoznak” igazán bejegyzéseiddel.
Na persze, ha egy kampány célja az, hogy minél többen értesüljenek márkád létezéséről, akkor az elérések száma lesz az elsődleges mutató. Szóval hogyan javíthatod ezt az értéket?
Bevált taktikák a Facebook elérések fellendítésére
1. Optimalizáld tartalmaid formázását és kísérőszövegét
Habár a platformok közötti keresztbejegyzések nagyon népszerűek, szem előtt kell tartanod, hogy a Facebookra nem publikálhatsz minden olyan tartalmat, amit eredetileg az Instagramra vagy a Twitterre szántál. Figyelj oda tehát az alábbiakra:• Írj egyedi kísérőszövegeket: Ne használj felesleges hashtagaket, és ne írd minden bejegyzésedhez ugyan azt a szöveget.
• Ne csak kifelé mutató hivatkozásokat ossz meg: Igyekezz olyan tartalomtípusokat használni, amik a platformon tartják a felhasználókat (ezeket jobban kedveli az algoritmus).
• Mellékelj valamilyen felhívást: Kérd meg közönségedet, hogy válaszoljanak meg egy kérdést, vagy írják meg véleményüket az adott témáról a hozzászólások között.
2. Időzítsd bejegyzéseidet a rendszeresség érdekében
A legsikeresebb Facebook oldalak napi szinten osztanak meg új bejegyzéseket követőikkel. Ez a rendszeresség nagyon fontos, hiszen mind közönségeddel, mind az algoritmussal tudatnod kell, hogy aktívan foglalkozol oldaladdal.A Facebook beépített időzítő funkciója lehetővé teszi, hogy előre elkészítsd, majd egy későbbre beállított időpontban közöld bejegyzéseidet az oldalon. Így akkor is új bejegyzések fogadják majd követőidet, amikor valami mással foglalkozol (pl. hétvégén).
3. Időzítsd tökéletesen bejegyzéseidet
A Facebook Elemzések felületén megtekintheted, hogy követőid mely időszakokban a legaktívabbak a platformon. Természetesen érdemes ehhez igazítani bejegyzéseid időzítését, hogy a lehető legtöbben láthassák azokat.4. Használj élő közvetítéseket és előre rögzített videókat
A Facebook már évek óta áradozik róla, hogy milyen jól teljesítenek a videók. Legyen szó egy hosszabb közvetítésről vagy egy rövid demonstrációról, a videókat mindenképpen érdemes beiktatnod tartalomstratégiádba, függetlenül attól, hogy szeretnél-e több felhasználót elérni, vagy sem.Sokan előszeretettel reagálnak videókra és osztják meg azokat másokkal, ami több „virális” elérést jelent majd oldalad számára.
5. Készíts Facebook hirdetéseket
Céged jellegétől és iparágától függően a kérdés nem feltétlenül az, hogy fogsz-e valaha foglalkozni a Facebook hirdetésekkel, hanem az, hogy mikor.Az organikus elérések apadása miatt az elmúlt évek során rengetegen kényszerültek fizetett hirdetéseket alkalmazni a Facebookon. Habár az ilyen reklámok lehetséges eléréseit mind az ajánlattétel módja, mind a célzás befolyásolja, a hirdetésekkel nagyon is közvetlenül érhetsz el egy számodra ideális közönséget.
6. Használd a csoportokat és külső feleket a láthatóság javítására
Ha további virális eléréseket szeretnél, akkor stratégiádat Facebook csoportokkal és egyéb fiókokkal is kiegészítheted.Minden oldal és fiók elérései korlátozottak bizonyos mértékben. Ha azonban külső felek is foglalkoznak tartalmaiddal, például egy csoporton keresztül, akkor márkád sokkal több emberhez eljuthat majd.
A Facebook elérések mérése
Mint korábban olvasattad, a Facebookon külön tekintheted meg az oldalra és a bejegyzésekre vonatkozó eléréseket.Érdemes szemmel tartani az elérések hosszútávú alakulását, és megfigyelni a felfelé vagy lefelé haladó trendeket. Mindig lesznek olyan napok vagy bejegyzések, amik a megszokottnál jobban vagy gyengébben teljesítenek, ezért ezeken nem is éri meg rágódni – nem befolyásolják a dolgok hosszútávú menetét.
Szerencsére a Facebook beépített Elemzések felülete remekül alkalmas erre, és egy jól átlátható módon prezentálja az eléréseket, az oldalmegtekintéseket és egyéb fontos teljesítménymutatókat is.
Ezeknek is inkább az alakulását érdemes figyelemmel követni, a helyett, hogy a különálló értékeket figyelnéd. Ehhez az alábbi kérdéseket tedd fel magadnak:
• Felfelé vagy lefelé halad az eléréseim száma? Miért?
• Hogy áll az organikus eléréseim száma a fizetett eléréseimhez képest?
• Mely tartalmaim érik el a legtöbb felhasználót? Mi a közös bennük, amit a jövőben is érdemes lehet alk