Egészségügyi blogolás: Így lehetsz jobb benne

5 kérdés, amikkel jobb témákat találhatsz egészségügyi blogodra

Még ha úgy is tűnik, hogy blogtartalmaid folyamatos forgalmat vonzanak webhelyedre, bizonyára te is tűnődtél már azon, hogy lehetne-e valahogy javítani ezeken a számokon. Még a legjobb marketingeseknek is nehezére esik néha eredményes blogtartalmakkal előállniuk.
Hogy segítsünk leküzdeni ezeket az akadályokat, az alábbiakban néhány hasznos kérdést sorolunk fel, amelyeket megválaszolva sokkal hatékonyabbá teheted tartalomstratégiádat!
Mielőtt azonban rátérnénk a konkrét tartalmi kérdésekre, vegyük át gyorsan az alapokat!

Mire valók a blogok?

A marketing kontextusában a blogok, vagyis pontosabban az azokra feltöltött cikkek segítenek forgalmat vonzani webhelyedre. Ezek a cikkek segítenek bebizonyítani szaktudásodat, és ezzel elnyerni látogatóid bizalmát. Megoldásokat kínálhatsz továbbá problémáikra, ezzel megerősítve bennük a tudatot, hogy igen, hozzád lesz érdemes fordulniuk, ha hasonló segítségre (termékekre vagy szolgáltatásokra) van szükségük.
A blogok továbbá válaszokat adhatnak ügyfeleid leggyakoribb kérdéseire, hogy ne mindig az ügyfélszolgálatot bombázzák ezekkel. Ilyen kérdések például a „Mennyibe kerül?”, a „Mennyi időbe telik?” vagy a „Milyen más megoldások lennének még megfelelőek számomra?”
Egy egészségügyi blogon az ilyen kérdéseket megválaszoló tartalmak válnak örökzöldekké, amelyek hosszú éveken át temérdek értéket kínálnak érdeklődő ügyfeleid számára (persze ehhez nem árt naprakészen tartani őket).
Blogod, végezetül, az érdeklődők minősítését is megkönnyíti. Ha rendszeresen írsz új bejegyzéseket, akkor nem szimplán az egész internetnek írod ezeket a tartalmakat, hanem buyer personádat szólítod meg velük. Ehhez fontos, hogy új építsd fel tartalmaidat, hogy kifejezetten ideális ügyfeleidnek szóljanak, és kizárják azokat, akik nem érdeklődnek kínálatod iránt.

 

Mik szerepeljenek egy egészségügyi márka blogján?

Ha B2B egészségügyi blogolásról van szó, akkor az első és legfontosabb szabály, hogy bejegyzéseiddel ne próbálj meg eladni semmit az olvasóidnak.
A helyzet az, hogy az interneten szinte végtelen mennyiségű tartalom van. Ha megpróbálod cikkeidet értékesítésre használni, az emberek inkább a tucatnyi másik blogot keresik majd fel, ahol tényleg hasznos információt kapnak önreklám helyett.
Bejegyzéseidben első sorban ügyfeleidre és kihívásaikra összpontosíts, ne azokra a megoldásokra, amiket kínálsz nekik.
Ha jól csinálod, és sikerül több forgalmat vonzanod webhelyedre, akkor ezek a tartalmak új ügyfeleket is termelnek majd számodra. Persze ennek megvan a maga összetett stratégiája, ami az adott cégtől és ügyfélkörtől is függ. Az azonban biztos, hogy ha PR felületként használod blogodat, akkor azzal garantáltan eltántorítod majd márkádtól a lehetséges partnereket és ügyfeleket is.

 

5 kérdés, amikkel jobb témákat találhatsz egészségügyi blogodra

Térjünk rá tehát arra az öt kérdésre, amik segíthetnek jobb témákat kitalálni egészségügyi blogodra.

 

1. „Miről szól a kampány?”

A kampányok segítenek céged növekedésében. Minden közösségi posztodon, landing oldaladon és blogbejegyzésedben is szerepelnie kell egy felhívásnak (CTA), amely egy aktív kampányod céljához kapcsolódik.
Ez egy nagyon fontos és hasznos taktika, hiszen segít megállapítani, hogy mennyire hatékonyan ösztönzik tartalmaid olvasóidat.

 

2. „Ki a buyer personám?”

A buyer persona, vagy „vásárlói személyiség” lényegében céged célközönségét képviseli egy fiktív profillal. Egy cégnek persze több ilyen buyer personája is lehet, hiszen több ügyféltípust is megcélozhat kínálatával.
Akár egy, akár több ügyféltípust próbálsz megszólítani blogod tartalmaival, fontos, hogy tudd, pontosan kiknek is szólnak bejegyzéseid – hogy ki a buyer personád.
Ehhez némi információra lesz szükséged arról, hogy ideális ügyfeleid hogyan hozzák meg vásárlói döntéseiket. Ez segít majd olyan tartalmakat készíteni, amelyek párhuzamban állnak az elvárásaikkal. Ehhez további kérdéseket érdemes feltenned, úgymint:

  • „Miért döntenek úgy, hogy olyan megoldást keressenek maguknak, amit én is kínálok? Mi váltja ki a szükséget náluk?”
  • „Hol keresik az alternatívákat, és mi befolyásolja a döntéseiket ez alatt?”
  • „Mik a legfontosabb szempontok számukra, amelyek alapján összehasonlítják a különböző lehetőségeket?”
  • „Milyen személyes vagy professzionális jellegű előnyökre vágynak egy-egy megoldástól?”
  • „Mit hallottak vagy láttak a keresgélés során, amitől úgy döntöttek, hogy más szolgáltatók nem megfelelőek számukra?”

Ezeket az információkat olyan vásárlóktól szerezheted meg, akiknek nem volt korábbi kapcsolatuk márkáddal. Ehhez kérdezd ki őket egy korábbi vásárlási élményükről!
Fontos, hogy ezeket az információkat ne értékesítőidtől vagy meglévő ügyfeleidtől gyűjtsd be, hiszen ezek mind elfogult visszajelzések lesznek, és nem segítenek megismerni azokat, akiket új ügyfelekként szeretnél bevonzani márkádhoz.

 

3. „A vásárlói utazás melyik szakaszába készül a bejegyzés?”

Figyelembe kell venned azt is, hogy kiszemelt buyer personád a vásárlói utazás mely lépésénél jár majd éppen, amikor a tartalmat olvassa. Hogy fog segíteni neki ez a tartalom abban a bizonyos szakaszban?
A vásárlói utazást általában három szakaszra szokás felosztani:

  1. Tudatosság
  2. Megfontolás
  3. Döntés

A tudatossági fázisban a persona egy adott kihívással áll szemben, ezért elkezd utánajárni (általában az interneten). Ha a tartalmat a tudatossági fázisban járó olvasóknak szánod, akkor olyan blogbejegyzést kell készítened, ami hasznos információkat kínál az adott problémáról, és segít megérti azt a látogatóknak. Itt már lefektethetők a lehetséges megoldások alapjai is.
Amennyiben a persona már a megfontolási fázisban jár, akkor elkezdte összehasonlítgatni a lehetséges megoldásokat, amiket az előző fázisban talált. Itt az összehasonlító bejegyzések a leghasznosabbak, amelyek felsorolják a különböző megoldások pozitív és negatív oldalait is.
A döntési fázisban a persona már készen áll a vásárlásra, és itt már egy értékesítővel is hajlandó lenne beszélni.

 

4. „Mi a felhívás?”

Fontos szem előtt tartani a bejegyzéshez tartozó felhívást is. A felhívás (CTA) egy olyan gomb, grafika, vagy szöveges hivatkozás, amely a blogbejegyzés részét képezi, és egy releváns ajánlatot prezentál az olvasónak. Egy jó felhívás a következő lépés irányába segíti a felhasználót, legyen az egy útmutató letöltése, regisztráció egy hírlevélre, vagy közvetlen kapcsolatfelvétel egy értékesítővel.
Ha például egy, a C-vitaminról szóló cikket publikálsz blogodon, akkor felhívásodban felszólíthatod olvasóidat, hogy töltsenek le egy részletes útmutatót egészségügyi programodról. Ilyenkor érdemes röviden összefoglalni, hogy milyen értéket kínál a felhívásban szereplő dolog. Amikor aztán egy érdeklődő rákattint a hivatkozásra (ami lehet szöveges, vagy egy gomb is), átkerül a blogról a webhely egyik landing oldalára, amin részletesebben is megismerkedhet a letöltésre kínált útmutatóval.
Persze ez a valami nem csak egy útmutató lehet, hanem egy lista vagy egy sablon is – bármi, ami hasznos és értékes lehet valakinek, aki a C-vitamin egészségre gyakorolt hatásai iránt érdeklődik. A lényeg, hogy elég értékes legyen a felkínált erőforrás, hogy az érdeklődők hajlandók legyenek kitölteni érte egy űrlapot, ezzel megadva elérhetőségeidet céged számára.

Fontos, hogy a felkínált felhívást már az előtt eldöntsd, mielőtt elkészítenéd bejegyzésedet, hiszen ha a tartalom és a felhívás passzolnak egymáshoz, akkor sokkal könnyebb lesz konverzióra bírni az érdeklődő olvasókat. Sokkal könnyebb egy felhívás köré cikket írni, mint fordítva!

 

5. „Mi a keresőszándék?”

Sosem volt olyan nehéz jól rangsorolni a Google találatai között, mint manapság. Az internet telis-tele van tartalmakkal, és minden iparágra óriási SEO verseny jellemző. Az egészségügy sem kivétel.
Ettől függetlenül a mai napig fontos kellő figyelmet fordítani az alapos kulcsszókutatásra, azzal a változással, hogy már a kontextusra is oda kell figyelni.
A Google manapság már nem csak a kulcsszavakat veszi figyelembe a találatok rangsorolásakor, hanem a kontextust is – azaz, hogy milyen szándék áll az adott keresés mögött.
Képzeld magad egy lehetséges ügyfeled helyébe, és keress rá néhány dologra, mintha egy problémádra próbálnák megoldást találni. A találatok alapján megsaccolhatod, hogy a Google milyen szándékot lát a beírt keresések mögött. Ilyen jellegű tartalmakat kell majd neked is csinálnod, ha azt szeretnéd, hogy a Google relevánsnak ítélje őket célközönséged számára.
A kontextust befolyásolja a buyer persona igénye, hogy milyen vásárlói szakaszban járnak, és kampányod elemei is. Ezeket mind fontos figyelembe venned a tervezés során.