Vertikális SEO
A vertikális SEO definíciója
A vertikális SEO az úgynevezett vertikális keresőmotorokra történő optimalizálás. A vertikális keresőmotorok olyan keresőmotorok, amelyek bizonyos piaci résekre, iparágakra vagy vertikális piacokra összpontosítanak.Több ezer vertikális keresőmotor létezik, úgymint:
• Árukereső – termékek
• TripAdvisor – úticélok
• YouTube – videók
• Használtautó.hu – új és használt autók
• Ingatlan.hu – ingatlanok
A vertikális SEO működése
A vertikális SEO segít előkelőbb pozíciókat szerezni a vertikális keresőmotorok találatai között. Ahhoz, hogy jól rangsorolhass egy vertikális keresőmotor SERP-jein, segítened kell az adott webhely céljainak elérésében.Habár ehhez szükséges feladatok és lépések természetesen minden webhelyen eltérőek, minden speciális keresőmotor olyan találatokat igyekszik felsorolni a keresőinek, amelyekből minél több bevételük származhat, illetve amelyek a legjobb élményeket kínálják a felhasználóknak.
Az általad kínált termékektől vagy szolgáltatásoktól függően több értelme lehet ilyen vertikális keresőmotorokra optimalizálni, mint az általános keresőkre (pl. Google). Sok kereskedő például Amazon profilját igyekszik minél jobban optimalizálni, hogy a lehető legtöbb releváns keresésre jelenjen meg a webáruház beépített keresőjében.
Habár a vertikális keresőmotoroknak általában kisebb a forgalma, mint a nagyobb, általános keresőké, biztos lehetsz benne, hogy az emberek határozottabb keresőszándékkal használják őket, és a konverziós tölcsér alsóbb szakaszaiban járnak.
Hogyan zajlik a vertikális SEO?
A vertikális keresőmotorokra másféle módszerekkel kell optimalizálni, mint a „hagyományos”, általános keresőkre (pl. a Google-ra). Egyes esetekben maga a webhely is fontos szerepet játszik a vertikális SEO-ban, de általában sokkal több múlik azon, hogy mennyire vagy aktív az adott platformon.Akik például az Amazonon próbálnak jól rangsorolni termékeikkel, azok az alábbi tényezőket tartják szem előtt:
• Sebesség: Milyen gyorsan rendelnek az emberek az adott kereskedőtől
• Vélemények: Hány pozitív (és lehetőleg igazolt) véleményt kapott az adott kereskedő
• Átkattintási arány: Hány felhasználó kattint rá a kereskedő termékeire, miután azok megjelennek nekik a keresőtalálatok között
• Tartalom: Milyen (kulcsszavakkal ellátott) tartalom tartozik az adott termékhez
• Kategória: A megfelelő kategóriákat jelölte-e meg a kereskedő a termékhez
Ezen tényezők közül nem mindet lehet közvetlenül befolyásolni. Általában sok időre van szükség a kulcsszavakkal teli tartalmak elkészítéséhez, illetve az olyan címek megfogalmazásához, amelyek átkattintásokra ösztönzik a felhasználókat. Az Amazon algoritmusa viszont ezek alapján dönti el, hogy mely találatokat mutassa a felhasználóknak, ezért van szükség ezen a platformon is vertikális SEO-ra.
Fontos észben tartani, hogy a fent említett tényezők csupán az Amazon példái – minden vertikális keresőmotor másképpen működik, és más szempontok alapján válogathatja és rangsorolhatja a keresések találatait.
A vertikális SEO az, amikor tartalmaidat egy vertikális keresőmotorra optimalizálod.
A vertikális keresőmotorok olyan keresőmotorok, amelyek egy konkrét iparágra vagy piaci résre specializálódtak. Ilyen például a YouTube (videók), az Ingatlan.hu (ingatlanok) és így tovább. Több ezer vertikális keresőmotor létezik.
A vertikális keresőmotorok felhasználói általában sokkal határozott keresőszándékkal rendelkeznek. Egy ingatlanos webhelyen kereső személy például biztos, hogy ingatlanok iránt érdeklődik. Amikor vertikális keresőmotorokra optimalizálsz, akkor ideális ügyfeleid nagyobb eséllyel találhatnak rá kínálatodra.