Hogyan működik a Short-tail SEO? Short-tail SEO definíciója, Short-tail SEO fogalma, Short-tail SEO működése, Short-tail SEO tud

short-tail seo

A short-tail SEO definíciója

A short-tail SEO a short-tail kulcsszavakra történő keresőoptimalizálást jelenti. A short-tail kulcsszavak olyan rövid, általános kifejezések, amelyek 1-2 szóból állnak.
Short-tail kulcsszavak például:
•    marketing ügynökség
•    fogorvosi rendelő
•    okostelefon
•    szálloda

 

Ezzel szemben a long-tail kulcsszavak háromszavas vagy annál is hosszabb keresőkifejezések:
•    megbízható marketing ügynökség Gödöllő
•    legjobb sürgősségi fogorvosi rendelő
•     olcsó okostelefon vásárlás online
•    állatbarát szálloda Eger

Ezek long-tail kifejezések a fentebb felsorolt short-tail kulcsszavakat is tartalmazzák. Ha olyan long-tail kifejezéseket használsz tartalmaidban, amelyek short-tail kifejezéseket is tartalmaznak, akkor ezekre a short-tail kulcsszavakra is rangsorolhatsz tartalmaiddal.

 

A short-tail SEO jellemzői

A short-tail kifejezésekre komoly kihívás lehet jól rangsorolni. Íme a short-tail SEO-val kapcsolatos legfontosabb tudnivalók

 

A short-tail kulcsszavakra sokan keresnek rá

Mivel a short-tail kulcsszavak általános, gyakran használt kifejezések, az emberek hajlamosak sűrűbben rákeresni ezekre, mint a hosszabb, long-tail kulcsszavakra. A legtöbben általános, rövid kifejezésekkel kezdenek el keresni, majd ahogy egyre több információt gyűjtenek össze (például egy termékről), úgy egyre összetettebb kifejezéseket használnak a lekérdezésekhez.

A short-tail kulcsszavakra magas keresési arányuk miatt hevesebb verseny is jellemző. Egy általános kifejezésre temérdek webhely megjelenik, így nehéz előkelő pozícióban rangsorolni rájuk.

Ez nem jelenti azt, hogy a short-tail SEO-nak nincs értelme – épp ellenkezőleg, a short-tail kifejezések nagyon is fontosak a sikeres keresőoptimalizáláshoz.

 

A short-tail kulcsszavak segítenek helyi keresésekre rangsorolni

Ha a lehető legtöbb organikus forgalomra vágysz, akkor a helyi találatokat is meg kell céloznod. A short-tail SEO ebben is sokat segíthet.
A Google a felhasználó tartózkodási helye alapján állítja össze mind az organikus és fizetett találatokat. Ha valaki egy bejelentkezett Google fiókkal használja a Google Keresőjét, akkor az további szempontok alapján is igyekszik személyre szabni a megjelenített találatokat.
Ha például egy felhasználó a „pizzéria” short-tail kifejezésre keres rá, akkor a Google tartózkodási helyéhez közel eső pizzériákat sorolja majd fel neki a találatok között.

A short-tail kulcsszavak jó kiindulópontot biztosítanak a kulcsszókutatáshoz
A kulcsszókutatás a keresőoptimalizálás nélkülözhetetlen része. Webhelyed tartalmaid számos kifejezésre optimalizálhatod, de ennek nem sok értelme lesz, ha senki sem keres rá ezekre a kulcsszavakra.

A short-tail kulcsszavak remek alapot kínálnak a kulcsszókutatáshoz, mert olyan long-tail kulcsszavakat találhatsz velük, amelyekre magas konverziós arány és alacsony verseny jellemző.

Tegyük fel például, hogy online marketinggel foglalkozol, és olyan long-tail kulcsszavakat szeretnél találni, amikkel ideális ügyfeleidet célozhatod meg. Az alap short-tail kulcsszó lehet például az „online marketing” vagy a „marketingstratégia”. Ezek felhasználásával konkrétabb long-tail kifejezéseket gyűjthetsz össze, mint például:
•    online marketing ügynökség kisvállalkozásoknak
•    megbízható online marketing ügynökség
•    digitális marketingstratégia kidolgozása orvosoknak
•    hatékony marketingstratégia tippek szállodáknak

 

Short-tail vagy long-tail – Melyik a jobb?

A fentiek alapján jogosan merül fel a kérdés, hogy a long-tail vagy a short-tail SEO-val érdemes-e inkább foglalkozni. A short-tail kulcsszavakra sok keresés érkezik, azonban úgy lesznek csak igazán hatékonyak, ha long-tail kifejezésekkel együtt használod őket.

Sosem ajánlott kizárólag short-tail kulcsszavakra összpontosítani. Ezekre nem csak többen keresnek rá, hanem többen is optimalizálnak rájuk, és a nagyobb cégekkel nincs értelme versenyezni. A legnagyobb cégek akkora összegeket költenek el marketingjükre, mint egy-egy kisebb vállalkozás éves bevétele.

Ha a legtöbbet szeretnéd kihozni keresőoptimalizálásodból, akkor használj long-tail és short-tail kifejezéseket is. A short-tail SEO segíthet a helyi keresésekre rangsorolni, míg a long-tail kulcsszavakra kisebb verseny jellemző.