|SEO Esettanulmány| Folyamatosan fejlődő eredmények 2 év távlatában: egy ügyfelünk sikertörténete a komplex online marketing tük

|SEO Esettanulmány| Folyamatosan fejlődő eredmények 2 év távlatában: egy ügyfelünk sikertörténete a komplex online marketing tük

Ma a marketing tanácsadók piacán hatalmas verseny folyik. Szinte nincs olyan új ügyfelünk, aki ne dolgozott volna már legalább egy másik tanácsadóval, vagy tanácsadó céggel, és aki ne hallott volna már néhány „alapelvet” akár a keresőoptimalizálásról, akár a CPC hirdetésekről vagy a Facebook-ról. Hogy hogyan csináljuk mi, és mit érünk el vele? Nézzük a saját alapelveinket és azok hatékonyságát egy létező példán, ügyfelünk weboldalának fejlődésén keresztül.
 

Online marketing egy lábon: működhet?

Számos olyan céget ismerünk – és bizonyosan Te is fel tudsz sorakoztatni néhányat – akik egy-egy eszközbe fektetnek hatalmas energiát. A kizárólag linképítéssel foglalkozó cégek, a tartalomgyártó cégek és természetesen a Google Ads-guruk világa ez, ahol mégis egymással versenyeznek a vállalkozók egy-egy új ügyfél kegyeiért. 


Nem mondjuk, ezek a cégek is érnek el sikereket, ezek az eszközök önmagukban is képesek növelni például egy webáruház forgalmát – és minden bizonnyal egyszerűbb út egy adott eszközre fókuszálni, abban expert-nek kikiáltani magad. De elhanyagolhatjuk a többi eszköz által hozott eredményeket, az összefüggéseket? Indíthatunk Google Ads hirdetéseket a megfelelő landing oldalak nélkül? Építhetünk linket a jó háttértartalom nélkül? Létezik népszerűség és brandérték Social Media nélkül? 

 

A komplex online marketing stratégia hatalma

Ezek az eszközök minden esetben egymást támogatják, így ha azokat összefüggéseiben, hozzáértő kezek irányítják a hatékonyságuk megkérdőjelezhetetlen. Mielőtt rátérnénk a számokra, a bizonyítékra – ügyfelünk eredményeire – engedd meg, hogy röviden bemutassuk azt a stratégiát, amelyet nála is alkalmazunk – természetesen „személyre” szabva.


Az alábbi ábrát leendő, online marketing audit és stratégia kidolgozását megrendelő ügyfeleink számára készítettük, de most Neked is elérhetővé tesszük. 

 

 

 

Az ábra a legfőbb online marketing eszközöket, és azok összefüggéseit mutatja. Természetesen a teljes képért érdemes ezeket még tovább bontani, ám az ábra így önmagában is elég bonyolult lett ahhoz, hogy kicsit egyszerűsítsük.

 

A tartalommarketing az alapja mindennek

Ahogy láthatod, az ábra tetején a tartalommarketing áll – ahogy ügyfelünk stratégiájának középpontjában is ez a feladat kapott helyet. Tartalom nélkül ugyanis nincs SEO, nincs Közösségi Média Marketing, és nincsenek CPC hirdetések sem! Ha rendszeres, jó minőségű, a felhasználók számára is hasznos tartalmat készítünk egy jó kvalitású, profin felépített honlapra (!), már ráléptünk a siker útjára. Ezt kiegészítendő forgalom- és brand növelésre alkalmazzuk a közösségi média oldalakat, a SEO előlendítésére az Off-Site SEO-t (első sorban linképítést), az azonnali konverzióhozásra pedig ott a Google Ads, és természetesen a fentiekből adódóan első sorban a keresőoptimalizálás. 


Természetesen terjedelmi korlátok miatt itt most csak nagyvonalakban írtuk le az összefüggéseket, ha szeretnéd Céged részére is felépíttetni ezt a jövedelmező stratégiát:


Kattints ide, és kérd ajánlatunkat! 

 

És, hogy működik-e? Hogy valóban jövedelmező-e? Ahogy ígértük: beszéljenek helyettünk eredményeink!

 

Esettanulmány a DroneXpert.hu webáruházából

Az ügyfélről…

Hogy pontos képet kaphass, engedj meg még egy utolsó rövid kitekintést ügyfelünkről, mielőtt mutatnánk az eredményeket. 


Török Bálint, a DroneXpert tulajdonosa 2017 nyarán keresett fel minket azzal a céllal, hogy új webáruházat hozzon létre vállalkozása számára. A Dronesolution Kft. első sorban drónokkal, drón kiegészítőkkel, FPV termékekkel és akciókamerákkal, képstabilizátorokkal foglalkozik. 


Ez valójában egy nehéz és ingoványos talaj, hiszen az árazási stratégiát nagyrészt a beszállító határozza meg, és a piacon hatalmas verseny uralkodik. Több multinacionális vállalat is árulja ezeket a termékeket, és számos „régi motoros” is van a piacon, így új brand bevezetése, a bizalom építés elsődleges fontosságú volt a webshop bevételének fellendítése mellett. A stratégiát felállítottuk, a honlapkészítő csapattal együttműködve pedig kialakítottuk a megfelelő, SEO és UX központú weboldalt – amely 2017 szeptemberében útjára is indult. 

 

A központi elem a marketing stratégiában: a keresőoptimalizálás

Ahogy azt fentebb is írtuk, egy nehéz projekt vette kezdetét. Bár a Google algoritmusváltozásainak köszönhetően a keresőoptimalizálás sem életbiztosítás – de ha értő csapat dolgozik a projekten, és az eredmények, algoritmusváltozások folyamatosan figyelemmel vannak kísérve, mégis a legbiztosabb, leginkább hosszú távra szóló, és legköltséghatékonyabb megoldásról beszélhetünk. 


Ne csak mondjuk, mutassuk is: íme a DroneXpert.hu weboldalának keresőkből érkező látogatottsága az indulástól!

 


Google-ből érkező látogatók

 

És hogy mivel értük ezt el?


Az alapja természetesen mindennek a jó, SEO barát weboldal felépítése volt, amelynek kifejlesztésében aktívan közreműködtünk. 

 

Apropo weboldal, és plusz egy jó tanács Neked: ha online marketing tanácsadó felfogadásán gondolkodsz, és még nincs weboldalad, mindenképp előbb a tanácsadót válaszd ki, és kérd a segítségét a honlapkészítés során – akár már a fejlesztő csapat kiválasztásától! Nincs annál nagyobb pénz- és időpazarlás, mint elkészíttetni egy olyan weboldalt, amely a későbbiek során használhatatlannak bizonyul.

 

A jó weboldal megszületett, ezt követően a tartalom feltöltésére került sor. Ügyfelünk körülbelül 1500 termékkel dolgozik, az egyéb aloldalakkal és a folyamatosan bővülő tartalommal együtt pedig jelenleg a weboldal több, mint 2500 node-dal, azaz jelen esetben aloldallal rendelkezik. Ezek mindegyike a SEO szabályainak megfelelőek került feltöltésre, különös tekintettel a landoló oldalakra – és hónapról hónapra újabb tartalmakkal bővül.


A legjobb tartalmakra Google Ads és Facebook hirdetések készülnek (állandó jelleggel vagy időszakosan), minden cikk és landing oldal megosztásra kerül a közösségi médiában, és természetesen a rendelkezésünkre álló online újságokban PR cikkekkel is bővíttettük a stratégiát. Ezek azok az eszközök, amelyek a SEO-t közvetve vagy közvetlenül, de segítik. E mellett természetesen a weboldal rendszeres karbantartást igényel – technikailag épp úgy, mint SEO szempontból. Több alapalgoritmus változást túléltünk már együtt – nem állítjuk, hogy nem volt olyan, ami ne csökkentette volna az eredményeket rövid időre – de ahogy a fenti ábrán is láthatod, a fejlődés állandó: mindegyikből jól, több látogatóval, több konverzióval jöttünk ki. További fontos eszközünk a linképítés, amelyet csakis white alapon működtetünk: a katalógusos, egyéb vitatott hatékonyságú linképítési technikáit kizárva. Az ügyfél minden egyes hivatkozása releváns tartalomba kerül elhelyezésre több 10 weboldalt felhasználva.

 

A látogatottságon túl: a keresőoptimalizálásból érkező konverziók

A weboldalra látogatókat szerezni fontos feladat, de még fontosabb, hogy ezek a látogatók relevánsak is legyenek – azaz esetünkben leegyszerűsítve: vásároljanak. 

 

SEO-ból érkező konverziók alakulása (heti bontásban)

 

És vásárolnak. Ahogy az az ábrán is látszik, a keresőoptimalizálás eredményei gyönyörűen fejlődnek – az indulástól számított 2-3 hónap eltelte után már látható, értékelhető eredményekkel dolgoztunk. Miért csak 2-3 hónap? Kérem a kedves olvasót, ne feledje el, hogy ezek az ábrák CSAK a keresőoptimalizálásból érkező eredményeket mutatják! Természetesen az induló hónapban épp úgy, ahogy ma is, más eszközökkel, fizetett hirdetésekkel is támogatjuk a bevétel növekedését. A keresőoptimalizálás pedig, pláne egy ilyen hatalmas versenyt generáló piacon, mint a drónok piaca, nem tartozik a könnyű feladatok közé…

 

A keresőoptimalizálás sikerének első lépése: a jó kulcsszavak kiválasztása

A rendszeres stratégiáról már olvashattál korábban, egy igen fontos lépés azonban még említést érdemel: a kulcsszavak, amelyekkel elértük ezeket az eredményeket.


Az egyes drón típusokra a kereső akár több millió találatot számlál, és a verseny hatalmas. A szereplők között természetesen megjelennek az árukereső oldalak és más nagyobb vállalatok oldalai is. Egy-egy, laikus szemmel jónak tűnő short-tail kifejezésre felhozni a weboldalt a találati lista élére ugyan nem lehetetlen, de a ráfordított energiát a kezdeti időszakban biztosan nem éri meg, így ügyfelünkkel egyetértésben a munkát az olyan long-tail kifejezések optimalizálásával kezdtük, amelyek pontosan célközönségünket érik el. Ezzel a módszerrel hatékonyan, gyorsan tereltünk vásárlókat a webshop-ba elérve ezzel, hogy az áruház „önfenntartó” legyen, és csak ezt követően vettük, vesszük sorra az olyan kifejezéseket, amelyek jóval több időt és munkát igényelnek. Két év távlatában már mások az irányvonalak: mivel a bevétel és a látogatottság már stabil – és a weboldal keresőoptimalizáltsága is előrehaladott állapotban van – nehezebb, nagyobb versenyt generáló általános kifejezésekre is megkezdtük a keresőoptimalizálást. 

 

Szeretnéd webáruházad forgalmát fellendíteni? Dolgozzuk ki együtt online marketing stratégiád, fedjük fel az előtted álló lehetőségeket, és érjük el együtt az álmod! Kattints IDE, és kérd ajánlatunkat még ma!