online pr
Online PR
Az online PR célja az online médialefedettség megszerzése. Lényege ugyan az, mint a hagyományos PR-é, csak éppen digitális közegben történik, tehát blogokat online publikációkat és hasonló jellegű webhelyeket céloz meg.
Mint oly sok más a digitális marketingben, az online PR is többféleképpen történhet:
- Keress fel riportereket a közösségi médián: Népszerű taktika például a Twitteren kommunikálni újságírókkal, riporterekkel, és rajtuk keresztül egy pozitív kapcsolatot kialakítani azokkal a médiaorgánumokkal, amelyek médialefedettséget kínálhatnak márkád számára.
- Foglalkozz márkádról írt online véleményekkel: Amikor valaki véleményt ír márkádról, vagy kínálatodról – legyen az pozitív vagy negatív –, ne hagyd szó nélkül. Válaszolj ezekre professzionális stílusban, és mutasd meg, hogy márkád logója mögött is valódi emberek állnak. Mindez emberibbé teszi márkádat a többi érdeklődő szemében, akik határozottabb bizalommal fordulnak majd hozzád problémáikkal. Ezzel azt is bizonyítod, hogy értékeled ügyfeleid visszajelzését.
- Válaszolj a webhelyedre és blogodra írt hozzászólásokra: Akárcsak a véleményekre, a bejegyzések alá írt hozzászólásokra is igyekezz legjobb tudásod szerint válaszolni a felhasználóknak. Ez szintén azt mutatja majd, hogy az érdeklődők visszajelzése fontos számodra. Ugyan ez vonatkozik a közösségi bejegyzéseidre is.
Az Online PR egy olyan tevékenység amiben egy cég, vállalat előre meghatározott stratégiai terv alapján kommunikál. A PR és a marketing két különböző online tevékenység, de egymás része is lehet.
Mivel az Online PR az interneten jelenik meg, ezért könnyebben tudod a célközönségedet meghatározni és megcélozni vele.