Mi az a meta title? Hogyan kell használnia a meta title-t? Meta title szerepe a SEO-ban, Meta title helyes kitöltése, meta title

meta title

A meta title definíciója

A meta title („meta cím”) tartalmazza azt a szöveget, ami a Google és más keresőmotorok találataiban kék színű, kattintható hivatkozásként jelenik meg. A meta title megadásához egy külön címkét kell elhelyezni a weboldalak HTML forrásának

szakaszában.
A meta title mind a keresőmotoroknak, mind a keresést végző felhasználóknak segít megállapítani, hogy miről szól az adott oldal tartalma. Ez a cím nem csak a keresőtalálatokban, hanem a böngészők lapjain is megjelenik.

 

Egy oldal meta címét a

A meta title szerepe

A meta title segt értelmezni az oldal tartalmát a keresőmotoroknak, illetve a felhasználókat is kattintásra ösztönözheti.

Ez a cím a márkaépítés fontos eszköze is, különösen, ha céged már egy megbízható név az iparágon belül. Márkád nevét a meta title-ben is feltüntetheted, hogy még több embert kattintásra buzdíts ezzel.

A meta title továbbá közvetlenül befolyásolja az oldalak rangsorolását is. A keresőmotorok figyelembe veszik, hogy milyen kulcsszavak szerepelnek a meta címben, és nagyobb eséllyel jelenítik majd meg a tartalmat az azokhoz kapcsolódó keresésekre. Ehhez ajánlott a meta title elején elhelyezni a legfontosabb megcélzott kulcsszót.

Mitől lesz hatékony egy meta title?

 

Ügyelj a cím hosszára

Mint fentebb olvashattad, ügyelned kell rá, hogy a meta title tartalma ne haladja meg a 60 karaktert. Ez azonban nem minden.
Talán feltűnt már, hogy egyes találatok címei több vagy épp kevesebb karaktert tartalmaznak, mégis nagyjából azonos méretű helyet foglalnak el a találati oldalakon.
A keresőmotorok egy 600 képpont széles tárolóban jelenítik meg a meta title tartalmát, és mivel egyes karakterek több helyet foglalnak el a képernyőn, mint mások (egy W például szélesebb, mint egy !), csak azok a címek jelennek meg teljes terjedelmükben, amelyek beleférnek ebbe a 600 képpont széles láthatatlan tárolóba.

 

Végezz kulcsszókutatást a meta title optimalizálásához

Mivel a meta title-ben elhelyezett kulcsszavak fontos szerepet játszanak az oldal keresőoptimalizálásban, a hatékony meta címek megfogalmazásához mindenekelőtt kulcsszókutatást kell végezned.

Az oldalak rangsorolása manapság nem egyetlen egy kulcsszótól függ. A keresőmotorok a kapcsolódó kifejezéseket és az elsődleges kulcsszó különböző változatait is figyelembe veszik.

Az eddigiek alapján bizonyára jó ötletnek hangzik teleírni kulcsszavakkal a meta title taget, azonban ezt a legtöbb keresőmotor kulcsszóhalmozásnak tekinti, és nem nézi jó szemmel. A kulcsszavak halmozása rossz hatással lehet a felhasználói élményre (hiszen az így megírt címek nem mindig hasznosak a felhasználó számára), ezért alacsonyabb rangsorolást kapnak a keresőmotoroktól.

Ne feledd, hogy a meta title első sorban a célközönségnek szól, nem egy algoritmusnak.

 

Minden oldalon egyedi meta title-t használj

Az ismétlődő meta címek negatív hatással lehetnek az oldalak rangsorolására.

Minden oldalnak egyedi meta title-t adj meg, lehetőleg már akkor, amikor publikálod azt. Ez nem csak a keresőmotoroknak segít majd megkülönböztetni egymástól tartalmaidat, hanem felhasználóid számára is egyértelművé teszi, hogy melyik találat miről szól.