Remarketing lista használata, Remarketing lista működése, Remarketing lista optimalizálása, Remarketing lista hirdetésekhez

Remarketing lista

A remarketing lista definíciója

A keresési hirdetésekhez szánt remarketinglisták (RLSA) a Google Ads egyik funkciója, amely segítségével webhelyed korábbi látogatóit érheted el és kínálhatsz nekik a lekérdezéseikhez kapcsolódó célzott hirdetéseket.
Bizonyára veled is előfordult már, hogy meglátogattál egy webhelyet, megnéztél rajta egy terméket, majd távoztál onnan. Néhány nappal később aztán egy, az adott terméket tartalmazó hirdetéssel találtad szemben magadat, miközben a Google-on kerestél.
Ezt és az ehhez hasonló hirdetéseket azért látod, mert felkerültél egy remarketing listára. Ezek a listák azokat a felhasználóakt tartalmazzák, akik korábban érdeklődésüket fejezték ki egy cég kínálata iránt. A cég ilyen remarketing listák segítségével célozhatja meg ismét ezeket az érdeklődőket, hogy konverzióra (pl. vásárlásra) sarkalja őket.
 

A Google remarketing listák közönségei

A Google remarketing listáinak közönségeinek összeállításához egy kódrészletet (taget, azaz címkét) kell elhelyezned a webhelyeden, amely automatikusan hozzáadja a felhasználókat a releváns listákhoz az alapján, hogy hogy viselkednek a látogatásuk során. A címkék elhelyezése után ajánlatot tehetsz majd ezekre a szegmensekre, hogy megcélozhasd őket marketingkampányaidban.
Ezek a remarketinglista-közönségek segítenek a legtöbbet kihozni ezekből az értékes érdeklődőkből, akiket gyakran könnyebb ügyfelekké konvertálni. Ez persze több bevételt is jelent majd márkád számára. Fontos szempont továbbá, hogy a hirdetésekre szánt keretedet is hatékonyabban használhatod fel, hiszen jobb konverziós arányokra számíthatsz.
 

Tippek a Google remarketing listák hatékony használatához

1. Ismerd meg a közönségedet, mielőtt hozzálátnál

Mint minden marketingfolyamatot, a remarketing listák összeállítását is csak úgy szabad elkezdeni, ha tudod, hogy kiknek szólnak majd hirdetéseid. Ennek érdekében érdemes buyer personákat és ügyféltérképeket készíteni, hogy kiderítsd, hogyan gondolkodnak ideális ügyfeleid az utazásuk különböző szakaszaiban.
Ezen kívül ajánlott még a közönség demográfiai adatai alapján módosítani ajánlattételeidet. Ha felhasználóid bejelentkezett Google fiókkal végzik kereséseiket, akkor további adatokat használhatsz majd fel listáid szegmentálásához – például kor, nem stb.

 

2. Változtasd ajánlattételeidet a felhasználó utazása alapján

Ha pontos térképeket készítettél ügyfeleid utazásairól, akkor bizonyára azonosítottad a legfontosabb lépéseket, amelyek konverziókhoz vezethetnek. Itt érdemes használnod a Google remarketing listáit (az RLSA-kat).
Használd a webhelyeden elhelyezett kódrészletet, hogy megállapítsd, utazásuk mely szakaszában járnak éppen látogatóid, és emeld meg az ajánlattételeidet azokra a felhasználókra, akik közelebb járnak a vásárláshoz és egyéb fontos konverziókhoz.
 

3. Igazítsd kommunikációdat a felhasználói lépésekhez

Győződj meg róla, hogy a remarketing hirdetésekben használt kommunikációd kapcsolódjon ahhoz a lépéshez, amire rá szeretnéd venni célközönséged tagjait, vagy ahhoz, amely miatt felkerültek a remarketing listára.
Ha például egy látogatód egy árlista oldalra érkezett meg webhelyeden, akkor remarketing hirdetéseidben egy közelgő leárazásról értesítheted őt.
 

4. Célozd újra konvertált ügyfeleidet is

Habár a remarketing hirdetéseket általában korábban még nem konvertált érdeklődők elérésére szokás használni, érdemes meglévő ügyfeleidnek is megcélozni velük, hogy korábbi vásárlásaikhoz kapcsolódó termékeket kínálhass nekik.
Ha például kamerákat árulsz webhelyeden, és egy vásárlód korábban már vett tőled egy fényképezőt, akkor felkerülhet egy olyan remarketing listára, amelynek állványokat, táskákat, memóriakártyákat és egyéb kiegészítőket javasolhatsz hirdetéseidben.
 

5. Tégy ajánlatot általános kifejezésekre

Habár mindenképpen fontos a márkádhoz közvetlenül kapcsolódó kifejezésekre ajánlatot tenni, érdemes megcélozni néhány általánosabb kulcsszót is megcélozni, amelyekre ideális ügyfeleid rákereshetnek.
Ha például valamilyen szoftverszolgáltatást árulsz, akkor ideális ügyfeleid valószínűleg versenytársaidra is rákeresnek, mielőtt meghoznák döntésüket. Éppen ezért megcélozhatod a konkurencia neveit is.