Remarketing hirdetések hogyan működik? Remarketing hirdetések optimalizálása, Remarketing hirdetések működési tudnivalók

Remarketing hirdetések

A remarketing hirdetések definíciója

A remarketing hirdetések olyan speciális reklámok az interneten, amelyekkel kifejezetten a márkád iránt korábban érdeklődő felhasználókat célozhatod meg.
Azért van szükség remarketing hirdetésekre, mert látogatóid közül csupán néhányan vásárolnak vagy végeznek el más konverziót, amikor először járnak webhelyeden. Webhelyed forgalmának csupán egy apró töredéke hajlandó erre – a legtöbbeknek többször kell találkozniuk márkáddal, mielőtt fizető ügyfelekké válnának.
A remarketing hirdetések tehát azokat a felhasználókat célozzák meg, akik korábban már érdeklődésüket fejezték ki márkád vagy kínálatod iránt webhelyeden, de még nem vásároltak tőled semmit. Ez egy lényegesen magasabb sikerarányú taktika, mintha általános hirdetésekkel próbálnál megcélozni mindenkit.
 

Remarketing és retargeting – mi a különbség?

Habár a remarketing és a retargeting (újracélzás) nagyon sokban hasonlítanak egymáshoz, fontos különbséget tenni e két fogalom között. Mind a remarketing, mind pedig a retargeting azonos célt szolgálnak – olyan felhasználókat igyekeznek visszahívni webhelyedre, akik már érdeklődtek márkád iránt, de még nem vásároltak tőled.
A retargeting, azaz az újracélzás valójában egy nagyobb remarketing stratégia része csupán. A remarketing minden ilyen jellegű marketingtevékenységet magába foglal.
 

A remarketing hirdetések működése

A remarketing hirdetések az alapján jelenítenek meg tartalmakat a megcélzott (újracélzott) felhasználóknak, hogy hogyan viselkedtek webhelyed látogatása közben. Ha például konkrét termékeket tekintettek meg kínálatodból, akkor hirdetéseidben ezek a termékek jelennek majd meg, és így tovább.
Ez azért hasznos, mert ezek a látogatók jó eséllyel ezekért a termékekért érdeklődnek, így nagyobb eséllyel konvertálnak majd fizető ügyfelekké, ha többször is találkoznak ezekkel az interneten, hirdetések formájában.
 

A remarketing hirdetések típusai

A remarketing általában egy nagyobb PPC kampány része, és többféle formát ölthet. Íme azok a remarketing hirdetések, amelyekkel a leggyakrabban találkozhatsz az interneten vagy saját stratégiád felépítése során:
 

Remarketing display hirdetések

Ezek azok a retargeting (újracélzás) hirdetések, amelyekről feljebb már szó esett. A remarketing display hirdetések valamilyen vizuális elemmel ábrázolják azt a terméket vagy szolgáltatást, amelyet a célszemély korábban megtekintett wehelyeden.
Többek között a Google, a Facebook és a Twitter is kínál ilyen hirdetési lehetőségeket a márkák számára. Ilyenkor a Google, a Facebook és egyéb platformok teljes vizuális hálózatán megjeleníthetők ezek a reklámok.
A hirdetési platformok nyomkövető képpontok és sütik segítségével azonosítják a felhasználókat, és jelenítenek meg nekik hirdetéseket többféle webhelyen és internetes felületen is.
 

Remarketing email hirdetések

A remarketing email hirdetésekhez szintén követni és jegyezni kell a látogatók viselkedését webhelyeden. Ha többféle releváns oldalt is meglátogatnak, csak épp a „Vásárlás” gombra nem nyomnak rá, akkor jó eséllyel hajlandók lennének erre, csak még nem biztosak a döntésükben.
A megoldás? Olyan emaileket küldeni nekik, amelyek kapcsolódnak a korábban megtekintett termékekhez és szolgáltatásokhoz kapcsolódnak, hogy előbb-utóbb meggyőzd őket a vásárlásról. Ehhez persze meg kell szerezned email címüket (például egy űrlap segítségével), és bele kell egyezzenek, hogy marketing emaileket küldhess nekik.
 

Remarketing videohirdetések

Ha az online videók megtekintése során jelentek már meg neked olyan reklámok, amelyek korábban megtekintett termékekről vagy szolgáltatásokról szóltak, akkor te is találkoztál a videós remarketing hirdetésekkel.
Ezek a reklámok ugyan azt a célt szolgálják, mint a többi remarketing hirdetés, csak éppen a videókat kedvelő közönségeket lehet újból elérni velük.
 

Hogyan szerezz nagyobb közönséget remarketing hirdetéseid számára

A remarketinghez listákat kell összeállítanod azokból a felhasználókból, akik korábban érdeklődtek márkád iránt. Ezekhez a listákhoz többféle forrást is használhatsz:
•    Ügyféllisták: Azon ügyfelek listája, akik nemrégiben vagy hosszabb ideje vásároltak tőled. Nem csak azokat éri meg újból megcélozni, akik nem konvertáltak még webhelyeden.
•    Közösségi médiás listák: Közösségi profiljaid követői is potenciális érdeklődők, ezért érdemes nekik is célzott hirdetéseket megjeleníteni az erre alkalmas platformokon.
•    Feliratkozók: Webhelyeden különféle leadfogó űrlapokat helyezhetsz el, amelyek segítségével az érdeklődők könnyedén feliratkozhatnak email listádra. Ezért cserébe érdemes valamilyen jelképes ajándékot, például egy e-könyvet felajánlani.
 

Tippek a hatékony remarketing hirdetésekhez

•    Azonosítsd értékesebb oldalaidat: Használd a Google Analyticset és nézd meg, hogy mely oldalak érik el a legtöbb konverziót.
•    Szegmentáld listáidat: Szegmentáld remarketing listáidat érdeklődési körök, vásárlási szokások és más releváns szempontok alapján. Minden szegmenset más és más remarketing hirdetésekkel kell majd újracéloznod.
•    Kínálj valamit: Kínálj valamit a célközönségnek, ami visszatérésre készteti őket. Ez lehet egy 5-10%-os kedvezmény vagy egy ingyenes próbaverzió is. Sokaknak csupán ennyire van szükségük ahhoz, hogy elvégezzék a konverziót.
•    Ne mutogasd hirdetéseidet túl sűrűn: Mint minden hirdetési forma, a remarketing is az egyensúlyról szól. A cél az, hogy minél több érdeklődőt elérj hirdetéseiddel, de ne mutogasd reklámjaidat olyan gyakran, hogy spamnek tűnjenek.
•    Teszteld hirdetéseidet: Végezz A/B teszteket hirdetéseiden, hogy rátalálj a leghatásosabb verzióra.
•    Ne mutasd hirdetéseidet olyanoknak, akik már megvették az adott terméket: Nincs értelme újra és újra ugyan azt a hirdetést mutogatni valakinek, aki korábban megvásárolta az adott terméket webhelyedről. Ezeket a felhasználókat azonnal távolítsd el az adott termék remarketing listájáról, és mutass nekik inkább kapcsolódó, kiegészítő termékeket.