Mi az a long-tail SEO ,hogyan működik? Mire jó a long-tail SEO? -long-tail SEO hatékony használata, long-tail SEO lépései, long-

long-tail seo

A long-tail SEO definíciója

A long-tail SEO az, amikor három vagy több szóból álló (long-tail) kifejezésekre optimalizálod tartalmadat. Ezekkel a kifejezésekkel határozott szándékú kereső felhasználók célozhatók meg, akik értékes forgalmat jelentenek majd webhelyed számára.

 

Long-tail kulcsszavak

A long-tail kulcsszavak három vagy több szóból álló kifejezések, míg az úgynevezett „short-tail” kulcsszavak egy-két szóból állnak. A long-tail kulcsszavak sokkal célzottabbak lehetnek, mint az általánosabb short-tail kulcsszavak.

Konkrétabb jellegük miatt a long-tail kulcsszavakra ritkábban keresnek rá a felhasználók, de éppen ezért enyhébb verseny is jellemző rájuk mind a SEO-ban, mind pedig a hirdetésekben. Ezeknek a kereső felhasználóknak általában határozottabb keresőszándékuk is van, ami azt jelenti, hogy nagyobb valószínűséggel konvertálnak majd.

 

Miért hívják őket „long-tail”, azaz „hosszú farok” kulcsszavaknak?

Ha egy grafikonon ábrázolod a short-tail és long-tail kifejezések keresettségét (ahol a függőleges tengely a keresések száma, a vízszintes pedig a kifejezések hossza), akkor láthatóvá válik, hogy minél hosszabb egy kifejezés, annál kevesebben keresnek rá – ez a grafikonon egy hosszú, elnyúló „farokként” jelenik meg.

 

Hogy néz ki egy long-tail kulcsszó?

Tegyük fel, hogy valaki az „étterem” szóra keres rá. Ebből az egyetlen egy szóból igencsak nehéz kitalálni, hogy pontosan mire is kíváncsi az illető. A közelben szeretne éttermeket találni magának, vagy épp éttermekben keres állást? Egyáltalán milyen jellegű étteremről van szó?

 

Ugyan ez a helyzet akkor is, ha valaki az „online marketing” kifejezést üti be a keresőbe. Az online marketing egy hatalmas témakör, és beletartozik az email marketing, a keresőoptimalizálás, a közösségi média marketing, a webhelykészítés, és így tovább. Mire kíváncsi ez a felhasználó?

 

Ha azonban az illető az „online marketing tanácsadó” vagy a „vegetáriánus étterem Miskolc” kifejezéseket írja be, akkor sokkal könnyebb megállapítani ez alapján, hogy milyen szándékkal keres – ezek ugyanis már hosszabb, long-tail kulcsszavak.

 

Milong-tail SEO stratégia?

A long-tail SEO stratégia első sorban long-tail kulcsszavak megcélzását jelenti, tehát hogy tartalmaidat ilyen hosszabb kifejezésekre optimalizálod. A long-tail elv alapján optimalizált tartalmak értékesebb forgalmat vonzanak majd webhelyedre.

Ha például légkondicionálókkal foglalkozol valahol a fővárosban, akkor többek között az alábbi long-tail kulcsszavakat célozhatod meg:
•    sürgős klímaszerelés Budapesten
•    split légkondicionálók karbantartása
•    komplett klímarendszer beszerelés árak
•    klíma felkészítése a téli szezonra

 

Ezek a kereső kifejezések többféle keresőszándékot is lefednek. Ahol árakról van szó, ott valamilyen tranzakciós szándékkal keres a felhasználó, míg a többi példában első sorban információkra kíváncsi.
A long-tail kulcsszavak megkönnyítik a konkrét keresőszándékok megcélzását, ráadásul új tartalmak számára is alapot biztosítanak webhelyeden vagy blogodon.

 

A long-tail SEO előnyei

1. Gyorsabban elérheted vele közönségedet

A short-tail kulcsszavakkal ellentétben a long-tail kulcsszavak általában egy-egy konkrét keresőszándékra koncentrálnak.
A „légkondicionáló” például egy nagyon tág fogalom, hiszen ennyiből még nem derül ki, hogy a felhasználó a klímák típusaira, működési elvére vagy aktuális áraira kíváncsi.
Ha azonban valaki a „olcsó Wi-Fi légkondicionálók” kifejezésre keres rá, akkor egyértelmű, hogy vásárolni készül, és az is kiderül, hogy milyen jellegű és árkategóriájú termékek érdeklik. Ha ismered a szándékot, akkor sokkal könnyebb olyan tartalmat készíteni, ami hasznos lehet a felhasználó számára.

 

2. Enyhébb versenyt eredményez

Amikor egy szó mögött többféle keresőszándék állhat (vagy több jelentése is van), akkor általában nagyobb verseny is jellemző rá a SEO-ban (és a hirdetések között is). Az ilyen szavakra sokkal nehezebb jól rangsorolni, és az sem biztos, hogy a találatokra kattintó felhasználók ideális ügyfelek lennének céged számára.
Minél általánosabb egy kifejezés, annál valószínűbb, hogy több egyszerre iparág is megpróbál optimalizálni rá. Ez azt jelenti, hogy nem csak közvetlen versenytársaiddal kell megküzdened az első helyért, hanem teljesen más jellegű cégekkel is.
A long-tail kulcsszavakra sokkal konkrétabb, határozottabb keresőszándékok jellemzők. Ez azt jelenti, hogy habár kevesebben keresik őket, kevesebben is próbálnak optimalizálni rájuk, ami lényegesen lazább versenymezőnyt eredményez az organikus találatok között.

 

3. Javítja a konverziós arányaidat

Ha egy webhely nem kapcsolódik egy felhasználó kereséséhez, akkor az illető nem fog rákattintani.
Ha például az illető a „film” szóra keres rá, mert nem tudja eldönteni, hogy mit nézzen ma este, de a Google te hagyományos fényképezőkbe készült filmeket foglalkozó webáruházadat is megjeleníti találatként, akkor ez nem fogja érdekelni az illetőt. A „film” egy túl általános short-tail kulcsszó, amire rengeteg találat jelenhet meg.
A long-tail SEO ezzel szemben olyan felhasználókat vonz webhelyedre, akik tényleg azt keresik, amit te is kínálsz. Ez persze több konverziót eredményez majd.

 

4. Csökkenti az online marketing költségeit

A short-tail kulcsszavak valójában óriási befektetésnek számítanak a long-tail kifejezésekkel szemben. Mivel nagyobb verseny jellemző rájuk, a marketinges csapatnak sokkal több időre és egyéb erőforrásra lesz szüksége, hogy előkelő rangsorolást érhessenek el ezekre a kifejezésekre, és meg is őrizhessék pozícióikat.
A long-tail SEO viszont mind pénz, mind idő tekintetében olcsóbb megoldás. Persze a marketingeseknek ilyenkor is foglalkozniuk kell a kulcsszókutatással és az összes többi long-tail SEO folyamattal, az enyhébb versenymezőnyben kevesebb munka befektetésével is jó eredményeket érhetnek majd el.
Ha ezt összevonod az előnyösebb konverziós arányokkal, akkor hamar láthatóvá válik, hogy a long-tail SEO sokkal kedvezőbb megtérülést kínál, mint a short-tail stratégiák.