Linkmarketing működése, mire jó a linkmarketing? linkmarketing optimalizálása, linkmarketig trükkök, linkmarketing tippek

Linkmarketing

A linkmarketing definíciója

A linkmarketing (vagy link building, azaz linképítés) célja elérni, hogy más webhelyek hivatkozzanak (linkeljenek) sajátodra.
A linkmarketing a keresőoptimalizálás nélkülözhetetlen része. A más webhelyekről saját domainedre mutató linkek (visszahivatkozások) a felhasználóknak és a keresőmotoroknak is segítenek rátalálni tartalmaidra, a linkek mennyisége és minősége pedig rangsorolásodat is befolyásolja a keresőtalálati oldalakon.
Egy eredményes linkmarketing-stratégia kialakításához értékes tartalmakat kell létrehoznod kínálatoddal kapcsolatban, amelyek hasznosak lesznek célközönséged számára. Amikor valaki hivatkozik tartalmaidra, akkor ezzel egy új visszahivatkozást szerez webhelyed. Minél több népszerű webhely linkel a sajátodra, annál többen látják majd tartalmaidat, és annál jobban is teljesítenek majd a keresőtalálatok között.

Miért olyan fontos a linkmarketing?

A linkmarketing több szempontból is előnyös webhelyed és céged számára. Mint az fentebb is olvasható, a visszahivatkozások segítenek szélesebb közönséghez eljuttatni tartalmaidat és márkádat. A linkek e mellett a SEO-ban is segítenek, de erre lejjebb részletesebben is kitérünk majd.

Tegyük fel, hogy festékgyártással foglalkozol, és írsz egy bejegyzést webhelyed blogjára a legújabb termékcsaládodról. Ez után különféle linkmarketing-technikák segítségével (amikről szintén lejjebb lesz szó bővebben) eléred, hogy minél több kapcsolódó témájú (pl. lakberendezési) webhely hivatkozzon erre a cikkre.

Amikor az ilyen webhelyek rendszeres olvasói visszatérnek a legújabb tartalmakért, a te webhelyedre mutató linket is megtalálják majd. Ha pedig rá is kattintanak, akkor megismerkedhetnek márkáddal.
Valahányszor a felhasználók rákattintanak ezekre a visszahivatkozásokra, a keresőmotorok ezt úgy könyvelik el, hogy az adott tartalom érdekli az embereket, ezért feljebb kerül majd a keresőtalálatok között.

Természetesen az ilyen linkeken keresztül érkező forgalom is hasznos webhelyed számára, hiszen érdeklődők és lehetséges ügyfelek is lehetnek az új látogatók között.
 

Hogy segít a linkmarketing a SEO-ban?

A linkmarketing a keresőoptimalizálás egyik legfontosabb eleme, hiszen a keresőmotorok első sorban a visszahivatkozások alapján állapítják meg, hogy mennyire megbízhatók webhelyed tartalmai.

A webhelyek közötti linkek olyanok, mintha bizalmi szavazatok lennének. Minél több megbízható webhely hivatkozik sajátodra, annál jobban bíznak majd a keresőmotorok is benne, és annál magasabbra kerülhetnek tartalmaid a találatok között.

Persze nem csak a hivatkozások alapján dől el, hogy mely tartalmak kerülnek a legelőkelőbb találati pozíciókba (számít például a tartalom és a keresett kifejezés kapcsolata is), de ez az egyik legfontosabb SEO tényező, amire oda kell figyelned.

Fontos azonban szem előtt tartani, hogy nem minden link ér ugyan annyit a keresőmotorok szemében. Itt lép a képbe a linkérték fogalma…
 

Mi az a linkérték?

A linkérték arra utal, hogy milyen mértékű tekintélyt és bizalmat ad át egy-egy link a hivatkozó webhelyről a célwebhely számára. A Google a színfalak mögött ezt a PageRank mutatóval méri, azonban mivel ez a mutató már évek óta láthatatlan a webmesterek számára, egyesek új módszereket fejlesztettek ki a linkek értékének megállapítására.
A legnépszerűbb ezek közül a Domain Authority (DA), azaz „domain tekintély” mutató, amit a Moz hozott létre a PageRank helyettesítésére. A DA nem egy hivatalos Google mutató, ezért nem azt jelzi, hogy hogyan értékeli a Google a különböző webhelyeket, de a legtöbb online marketinges és SEO szakember ezt az értéket kezdte el használni a webhelyek összehasonlítására a PageRank helyett, ezért vált mára szabvánnyá.
 

Hogy működik a linkérték?

Egyes webhelyek (például a New York Times) hosszú évek óta megbízható és tekintélyes publikációknak számítanak az interneten, és rengetegen jelölik meg tartalmaikat forrásként – ilyenkor persze linkelnek is rájuk. Ha egy ilyen tekintélyes, megbízható webhely hivatkozik rád, akkor ez a link sokkal többet ér majd a keresőmotorok szemében, mintha egy múlt héten indult személyes blogtól kapnál linket.

Ez persze nem jelenti azt, hogy a kisebb webhelyek visszahivatkozásai értéktelenek lennének a linkmarketingben. Meglehet, hogy ideális ügyfeleid kisebb blogokat olvasnak szívesebben. Az azonban kétségtelen, hogy a keresőmotorok szemében más webhelyek más értékeket képviselnek.


Tehát minél több értékes linket szerzel más, tekintélyes, megbízható webhelyektől, annál inkább ilyen hiteles webhelynek tekintenek majd a keresőmotorok is, ami magasabb rangsorolást eredményez.
 

A linképítés leggyakoribb módszerei

1. Készíts olyan tartalmakat, ami más webhelyek számára is hasznos lehet

A linkmarketinghez mindenekelőtt olyan tartalmakra lesz szükséged, amire más webhelyek is hajlandók lennének hivatkozni.
Ha például egy új termékkel álltál elő, ami különösen hasznos lehet egy bizonyos iparág számára, akkor ne egy rövid, 100 szavas cikkben foglald össze azt. Írj róla egy hosszú, részletes közleményt, amiben elmagyarázod a legfontosabb funkcióit és előnyeit, illetve egészítsd ki tartalmadat képekkel és akár videókkal is. Egy ilyen tartalom akkor ideális a linkmarketingre, ha izgatottá teszi az embereket, és minél többekkel meg akarják osztani üzenetedet.

A cél az, hogy értékes, egyedi tartalmakat készíts, ami érdekli is célközönségedet, és amit minél többen hasznosnak találnak majd.
 

2. Tanulmányozd versenytársaid tartalmait és visszahivatkozásait

A versenytárs-elemzés két okból is fontos az eredményes linkmarketinghez. Először is meg kell nézned, hogy milyen témákról írnak versenytársaid az interneten. Ez után ki kell derítened, hogy hogy tudnál jobbat kínálni ezeknél.

Például, ha egy másik cég az iparág egy új fejleményéről számolt be, de kihagyott néhány fontos részletet, akkor használd ki ezt a lehetőséget, és készíts egy mélyebb, részletesebb cikket a témában, ami több értéket kínál az érdeklődőknek.

Sokat segít, ha ezeket a tartalmakat képekkel és videókkal is kiegészíted, amelyekkel szemléltetheted mondanivalódat, vagy alátámaszthatod állításaidat. Az ilyen tartalmak gondolatvezetői pozícióba emelnek téged és márkádat is, és számos releváns visszahivatkozást is szereznek majd webhelyed számára.

Szintén érdemes megnézni, hogy milyen webhelyektől kaptak eddig visszahivatkozásokat versenytársaid, és kideríteni, hogy hogyan szerezhetnél tőlük te is ilyen értékes linkeket. Számos SEO eszköz kínál ilyen funkciókat a versenytársak linkprofiljának ellenőrzésére.
 

3. Keress linkmarketing-lehetőségeket az iparágadhoz tartozó webhelyeken

Egy gyors Google kereséssel számos olyan webhelyet találhatsz magadnak, amelyektől értékes hivatkozásokat szerezhetsz linkmarketingedhez.

Készíts egy listát a releváns webhelyekről és blogokról, amelyektől szeretnél linkeket kapni. Ne félj nevesebb domaineket is összeírni, de ne is csüggedj, ha eleinte ezek nem hajlandók hivatkozni tartalmaidra. Ahogy egyre több linket szerzel más helyekről, úgy egyre többen figyelnek majd fel webhelyedre.
 

4. Népszerűsítsd tartalmaidat

A linkmarketing egyik legfontosabb része a tartalmak népszerűsítése. E nélkül is lehet ugyan linkeket szerezni, de sokkal jobb eredményekre számíthatsz, ha aktívan foglalkozol a linképítéssel.
Miután összeírtad azokat a webhelyeket, amelyektől linkeket szeretnél kapni, keresd fel őket, illetve minden egyéb releváns influencert, szakértőt és újságírót is. Magyarázd el nekik, hogy miért értékesek tartalmaid közönségük (olvasók, nézők stb.) számára, és kérd meg őket, hogy linkeljenek webhelyedre.

Ezen kívül oszd meg tartalmaidat saját közönségeddel is. Használd azokat a csatornákat, amiken már többen is követnek (közösségi média, email stb.) Minél többen látják tartalmaidat, annál nagyobb az esélye, hogy valaki forrásként is megjelöli őket majd saját webhelyén, és linkel is rájuk.
 

5. Soha ne vásárolj linkeket

A linkvásárlás az egyik legnépszerűbb black hat SEO taktika, ami a keresőmotorok irányelvei szerint szigorúan tilos. Habár első látásra jó ötletnek tűnhet, hiszen gyorsan és egyszerűen szerezhetsz vele értékesnek tűnő linkeket, ezek a hivatkozások gyakran nagyon rossz minőségűek, és akár árthatnak is webhelyed tekintélyének.

A Google súlyos büntetéseket szab ki azokra a webhelyekre, amelyekről úgy véli, hogy vásárolt linkeket használnak a rangsorolásuk manipulálására. Ilyen büntetés lehet például az alacsonyabb pozíció a találatok között, vagy a webhely eltüntetése a találati oldalakról.