A kulcsszókutatás definíciója, Hogyan zajlik a kulcsszókutatás? Mi kell a kulcsszókutatáshoz?

kulcsszókutatás

A kulcsszókutatás definíciója

A kulcsszókutatás segít kideríteni, hogy milyen keresőkifejezéseket használnak ideális ügyfeleid a Google-on és más keresőmotorokon.
Bővebben, a kulcsszókutatás a különböző kulcsszólehetőségek elemzésének, összehasonlításának és rendszerezésének folyamata. Kutatásod során azt is felfedezed majd, hogy célközönséged milyen stílusban fogalmazza meg kereséseit.

Ezeket a kulcsszavakat aztán olyan tartalmak és hirdetések kialakításához használhatod fel, amelyek kapcsolódnak célközönséged igényeihez vagy érdeklődési köreihez.
    

A kulcsszókutatás szerepe az online marketingben

A megfelelő kulcsszavak felkutatásának és alkalmazásának elsődleges célja a fellelhetőség. Akár a keresőoptimalizálásra (SEO) készülsz, akár hirdetési kampányokat szeretnél létrehozni, muszáj lesz kulcsszavakat használnod, hiszen a keresőmotorok (többek között) ezek alapján döntik el, hogy mely felhasználóknak jelenítsék meg tartalmaidat és reklámjaidat.

 

A kulcsszavak továbbá segítenek megmagyarázni célközönségednek, hogy mit kínál vagy képvisel vállalatod, hogy kiknek és milyen problémákra kínálsz megoldásokat, illetve, hogy miben különbözik kínálatod a versenytársakétól.

 

Ha sikerül előkelő, magas pozícióban rangsorolnod egy-egy kulcsszóra, akkor a felhasználók tudni fogják, hogy mivel foglalkozol, és hogy milyen egyedi terméktulajdonságot (USP) kínálsz nekik.

 

Ha webhelyed különböző oldalain más-más, de egymáshoz kapcsolódó kulcsszavakat használsz, a keresőmotorok könnyedén meg tudják majd állapítani, hogy milyen témákkal foglalkozik webhelyed, és hogy milyen keresésekre jelenítsék meg tartalmaidat releváns találatokként.

 

A kulcsszókutatással továbbá versenytársaid teljesítményét is felmérheted, illetve kiderítheted, hogy hol helyezkedsz el a mezőnyben. Még előnyt is szerezhetsz azzal, ha kideríted, hogy mely kulcsszavakat hanyagolják el, és megcélzod ezeket.

 

Miért fontos a kulcsszókutatás a SEO-ban?

A kulcsszavak főleg az on-page SEO-ban, vagyis a webhely oldalain végzett keresőoptimalizálásban játszanak fontos szerepet. A Google és más keresőmotorok csak a legrelevánsabb tartalmakat igyekeznek megjeleníteni a kereső felhasználók számára, ehhez pedig fontos, hogy gondosan kiválogatott kulcsszavakat tartalmaidban.

Az Ahrefs egyik kutatása szerint a weboldalak 90,63%-a egyáltalán nem kap forgalmat a Google-ról. Ennek két fő oka lehet:
•    A webhelyek nem olyan tartalmakat publikálnak, amilyenekre ideális ügyfeleik rákeresnek.
•    A webhelyek minőségi, releváns tartalmakat publikálnak, de nem használják a megfelelő kulcsszavakat, amiken keresztül ideális ügyfeleik rátalálhatnak ezekre a tartalmakra.

Az ilyen tartalmak lényegében „láthatatlanok” a célközönség számára. Ezért olyan fontos kulcsszókutatást végezni, és kideríteni, hogy mikre keresnek rá ideális ügyfeleid. Ezt követően ezekre a keresett kulcsszavakra optimalizálhatod tartalmaidat, amiket így a keresőmotorok is gyakrabban jelenítenek majd meg a releváns keresésekre.

Ez persze több forgalmat és konverziót jelent majd webhelyed számára.

 

Miért fontos a kulcsszókutatás a PPC-ben?

Habár a keresőmotorok algoritmusai több szempontot is figyelembe vesznek, hogy összeválogassák a legrelevánsabb hirdetéseket egy-egy keresésre, első sorban az számít, hogy a hirdetők milyen kulcsszavakat céloznak meg reklámjaikkal.

A megfelelő kulcsszavak kiválasztása rendkívül fontos a PPC-ben, hiszen, ha egy hirdetés nem az ideális célközönségnek jelenik meg, akkor a felesleges kattintások hamar felemésztik majd a kampány költségkeretét.

 

A hatékony kulcsszókutatás menete

A kulcsszókutatás elméletben egy egyszerű folyamat, de figyelned kell a részletekre, ismerned kell célközönségedet (amihez konkrét adatokra lesz szükséged) és némi kreativitást is mozgósítanod kell hozzá.

 

Mielőtt belevágnál, fontos, hogy megismerd és átlásd iparágadat, illetve hogy kik alkotják a közönségedet. E szempontok alapján kell majd kiválogatnod megcélzandó kulcsszóidat.
Ne feledd, hogy fel kell állítanod majd egy fontossági sorrendet is az összeszedett kulcsszavakból, hiszen nincs értelme egyszerre több száz kifejezéssel foglalkozni.

 

Az alapkulcsszó-ötletek felkutatása

Mindenekelőtt alapkulcsszavakra lesz szükséged, amelyek kulcsszókutatásod alapját képezik majd. Ezek ne konkrét, hanem általánosabb kifejezések legyenek, amikre ideális ügyfeleid jó eséllyel rá szoktak keresni. Nem feltétlenül ezeket a kulcsszavakat célzod majd meg stratégiádban, csupán egy jó kiindulási pontot biztosítanak majd további kulcsszókutatásodhoz.

Ha például online marketinggel foglalkozol, akkor az alábbi kifejezések lehetnek észszerű alapkulcsszavak:
•    marketing
•    online marketing
•    digitális marketing
•    marketingstratégia

 

Amennyiben több, mint egy közönséget szeretnél megcélozni, akkor fontos, hogy minden közönséged számára külön kulcsszókutatást végezz, hiszen a különböző csoportoknak eltérő igényiek és problémáik lehetnek, így kereséseikhez is más kifejezéseket használnak majd.

 

A versenytársak stratégiájának elemzése

Érdemes annak is utánajárni, hogy milyen kifejezésekre rangsorolnak versenytársaid. Ezt megteheted néhány egyszerű Google kereséssel, a webhelyeik tartalmainak elemzésével, illetve különféle kulcsszókutató eszközökkel is.

Ha tudod, hogy milyen kulcsszavak hiányoznak versenytársaid stratégiájából, akkor kihasználhatod ezeket a lehetőségeket. Egy másik taktika kideríteni, hogy melyek a legsikeresebb kifejezések, amikre aztán jobb tartalmakat készíthetsz, mint amiket versenytársaid kínálnak.

Elég csak beírni alapkulcsszóidat a Google-ba, és máris megjelennek azok a webhelyek, amelyeket közvetlen versenytársaidnak tekinthetsz. Ezt érdemes rendszeresen ellenőrizni, még akkor is, ha épp nem foglalkozol a kulcsszókutatással, hiszen online versenytársaid nem mindig ugyan azok, akikkel az offline környezetben is számolnod kell.

 

Long-tail kulcsszavak kiválasztása

A versenytársak felfedezése, elemzése során biztosan több olyan nagyobb cég is megjelenik majd az első találatok között, akikkel egy kisebb vállalatként nehezen tudsz majd versenyezni, ha az alapkulcsszavakat használod. Ezek általában olyan általános kifejezések, amikre sokan keresnek rá, és heves verseny is jellemző rájuk.

A long-tail kulcsszavak ezzel szemben három vagy több szóból állnak. Emiatt kevésbé keresettek ugyan, de sokkal könnyebb is rangsorolni rájuk.
Igyekezz tehát olyan három vagy több szóból álló long-tail kulcsszavakat is összeválogatni stratégiádba, amelyek kapcsolódnak márkádhoz.

 

Webhelyelemző eszközök használata

Miután rátaláltál versenytársaidra, webhelyeiket különféle eszközökkel vizsgálhatod meg. Ezek az eszközök ellenőrzik és felsorolják, hogy a megadott webhelyek milyen kulcsszavakra rangsorolnak, amivel rengeteg új, releváns kifejezést fedezhetsz fel saját stratégiádhoz.