Hiperhivatkozás szerepe a keresőoptimalizálásban- Hiperhivatkozás és a SEO kapcsolata, Hiperhivatkozás fajtái, Hiperhivatkozás m

hiperhivatkozás

A hiperhivatkozás definíciója

A hiperhivatkozás (vagy link, hiperlink) egy olyan kattintható referencia egy dokumentumban, ami az adott dokumentum valamelyik pontjára, vagy egy eltérő dokumentumra (pl. egy másik weboldalra) mutat.
A hiperhivatkozások lehetővé teszik a webhelyek és weboldalak közötti navigációt, ezért az internet legfontosabb elemei közé tartoznak.
A hiperhivatkozások általában kék színű, aláhúzott szövegekként jelennek meg a szöveges tartalmakban, habár sok webhelyen egyedi stílust kapnak, hogy jobban illeszkedjenek az oldalak designjához. Ezt a kékkel (vagy más színnel) szedett, kattintható szövegrészt nevezzük a hivatkozás „horgonyszövegének”.

 

A hiperhivatkozások szerepe a keresőoptimalizálásban

A mellett, hogy lehetővé teszik az oldalak és a webhelyek közötti navigációt, a hiperhivatkozások a keresőoptimalizálásban (SEO) is fontos szerepet töltenek be.
A Google és más keresőmotorok első sorban az alapán ítélik meg egy webhely tekintélyét és megbízhatóságát, hogy hány másik tekintélyes, releváns témájú webhely hivatkozik rá.

 

Amikor egy elismert webhely egy saját tartalmadra mutató hiperhivatkozást helyez el valamelyik tartalmában, akkor ezen a hiperhivatkozáson keresztül a te tartalmad is részesül majd a hivatkozó webhely tekintélyéből. Ezek a máshonnan kapott hiperhivatkozások tehát afféle bizalmi szavazatok – ha egy tekintélyes webhely voksol a tiédre, akkor ezt a keresőmotorok is figyelembe veszik.
Ezeket a más webhelyeken elhelyezett, saját webhelyedre mutató hiperhivatkozásokat „visszahivatkozásoknak” nevezzük.
Minél több ilyen „szavazatot” kapsz más webhelyektől, annál valószínűbb, hogy saját tartalmaid is előkelő pozíciókban jelennek majd meg a keresőmotorok (pl. a Google) találati között.

A hiperhivatkozások típusai

Szöveges hivatkozások

A szöveges hivatkozások a leggyakoribb hiperhivatkozások az interneten. Ezek végtelenül egyszerűek: olyan kattintható szövegéreszekről van szó, amelyekre rákattintva a felhasználó egy másik weboldalra navigálhat el.

 

Képes hivatkozások

A képes hivatkozások olyan hivatkozások, amiket nem egy szöveghez, hanem egy képhez rendeltek hozzá. A felhasználó a képre kattintva navigálhat a hivatkozás céljára.
Sok webhelyen találkozhatsz például vizuális hirdetésekkel, amelyekre rákattintva meglátogathatod az adott hirdető webhelyét. Ezek a hirdetések mind képes hivatkozások.

 

Anchor hivatkozások

Az anchor hivatkozások az aktuális dokumentum adott pontjára mutatnak. Gyakori példák erre a hosszabb cikkek elején elhelyezett tartalomjegyzékek.

 

Belső hivatkozások

A belső hivatkozások olyan hiperhivatkozások, amelyek az aktuális webhely egy másik oldalra mutatnak.

 

Külső hivatkozások

A külső hivatkozások olyan hiperhivatkozások, amelyek egy másik webhelyre mutatnak.

 

A hiperhivatkozások használata, tulajdonságai és attribútumai

A hiperhivatkozásokat az oldal HTML forráskódjában kell elhelyezni. az címke használatával.
Minden ilyen hivatkozás további tulajdonságokkal és attribútumokkal ruházható fel, amelyek további információkat nyújtanak a keresőmotoroknak hivatkozás jellegéről és szerepéről.

 

Íme a legfontosabbak, amelyeket az eredményes SEO érdekében ismerned kell:

•    dofollow: A „dofollow” a hivatkozások egy alapértelmezett attribútuma. A dofollow arra utasítja a keresőmotorokat, hogy „kövessék” az adott linket. Ez lényegében azt jelenti, hogy a hivatkozó webhely hajlandó megosztani tekintélyét a hivatkozott webhellyel. Ezek a legértékesebb hivatkozások SEO szempontjából.
•    mofollow: A „nofollow” hivatkozások a „dofollow” ellentétjei. A „nofollow” beállításakor konkrétan azt közlöd a keresőmotorokkal, hogy NE kövessék a linket, tehát ne vegyék figyelembe, amikor a hivatkozott webhely tekintélyét próbálják meghatározni.
•    sponsored: A „sponsored”, vagyis „szponzorált” hivatkozások azt jelzik a keresőmotoroknak, hogy valaki fizetett az elhelyezésükért. Ez természetesen nem túl hasznos SEO szempontjából, sőt, konkrétan azt jelzi a Google-nak, hogy valaki megvásárolta a hivatkozást.