Google Ads működése, Google Ads optimalizálása, Google Ads beállítása, Google Ads kampányok létrehozása, Google Ads hirdetés beá

google ads

A Google Ads definíciója

A Google Ads a Google hirdetési platformja, amelyen a hirdetők kattintások vagy megjelenítések (CPM) után fizetnek a hirdetéseikért.

A Google Ads segít minősített forgalmat szerezni márkád számára, vagyis olyan lehetséges vásárlókat, akik az általad is kínált termékek vagy szolgáltatások után kutatnak épp az interneten. Ez a forgalom jelenthet több webhelylátogatót, több telefonhívást és több bolti vásárlót is.

A Google hirdetési platformján kifejezetten a célközönségednek szánt, időzített hirdetéseket készíthetsz és oszthatsz meg asztali számítógépekre és mobileszközökre is. Céged így a találatok tetején jelenhet majd meg, amikor ideális ügyfeleid olyan termékekre vagy szolgáltatásokra keresnek rá a Google Keresőben vagy a Google Térképen, amilyeneket te is kínálsz.

A Google Ads tehát jókor és jó helyen segít elérni célközönségedet.

A Google Ads felületén létrehozott hirdetések több csatornán megjelenhetnek a Google hirdetési hálózatán belül, úgymint a YouTube-on, a keresőtalálatok között, a Display Hálózathoz tartozó webhelyeken és így tovább.

 

A Google Ads működése

A Google Ads olyan lehetséges ügyfeleknek jeleníti meg hirdetéseidet, akik jó eséllyel érdeklődnének kínálatod iránt. A hirdetők keresőkifejezésekre, vagy kulcsszavakra tehetnek ajánlatot (lényegében licitálhatnak rájuk), az ajánlattétel nyerteseinek hirdetései pedig kikerülhetnek a keresőtalálati oldalak kiemelt pozícióiba.
Azonban nem feltétlenül azok nyerik meg ezeket a liciteket, akik a legnagyobb összegeket ajánlják fel a Google-nak. A platform több fontos tényezőt is figyelembe vesz, mielőtt eldönti, hogy mely hirdetéseket teszi láthatóvá a keresőtalálatok tetején:

 

AdRank és minőségi mutató

Az AdRank határozza meg hirdetéseid helyezését. Az AdRank az ajánlattétel összegétől (hogy mennyit vagy hajlandó fizetni a hirdetésért) illetve a minőségi mutatótól függ.
A minőségi mutató hirdetésed minőségét jelöli, ami az alábbiaktól függ:
•    a hirdetés átkattintási aránya (CTR)
•    hogy mennyire kapcsolódik a hirdetés a felhasználó által keresett kifejezéshez (relevancia)
•    a landing page minősége
•    a keresőtalálati oldalakon elért korábbi teljesítményed

 

Az átkattintási arány első sorban attól függ, hogy mennyire elégíti ki hirdetésed a felhasználók keresőszándékát. Ezt az alábbiak segítenek megállapítani:

•    a kulcsszóid relevanciája
•    hogy azt kínálja-e hirdetésed szövege és felhívása (CTA), amire a kereső felhasználó a beírt kifejezések alapján számít
•    a landing page kínálta felhasználói élmény

Egy Google Ads kampány kialakításakor első sorban a minőségi mutatóra kell összpontosítanod – még az előtt, hogy eldöntenéd az ajánlattétel összegét. Minél magasabb a minőségi mutatód, annál alacsonyabbak lesznek az ügyfélszerzés költségei, és annál jobb helyezést érhetsz majd el.

 

Terület

Egy új hirdetés létrehozásakor meg ki kell jelölnöd, hogy mely földrajzi területeken jelenjen az meg a felhasználóknak.
Ha van egy fizikai boltod, akkor érdemes annak a szűk környékét megjelölni erre, ha erről a területről számítasz a legtöbb vásárlóra.
Amennyiben webáruházat is üzemeltetsz, akkor azokat a területeket jelöld ki hirdetéseid számára, amelyekre szállítást is vállalsz ügyfeleidnek.
Ha egy olyan terméket vagy szolgáltatást biztosítasz, ami országszerte vagy akár az egész világon elérhető (például egy felhőben működő szoftvert), akkor kevésbé számítanak a határok.

 

Mindez nagyon fontos, hiszen, ha debreceni fodrászatodat szeretnéd népszerűsíteni, akkor nincs értelme a Balaton környékén is hirdetni azt. A Google a minden tekintetbe legrelevánsabb találatokat szeretné felsorolni felhasználóinak, és ebbe a földrajzi elhelyezkedés is fontos szerepet játszik.

Kulcsszavak

A kulcsszókutatás a fizetett hirdetések világában is épp olyan fontos, mintha keresőoptimalizálást végeznél. Kulcsszavaidnak a lehető legpontosabban kell passzolniuk a felhasználók keresőszándékához, hiszen a Google az általad megcélzott kulcsszavak alapján dönti el, hogy mely keresésekre jelenítse meg hirdetéseidet.
A kampányaidban létrehozott összes hirdetéscsoportnak egy kisebb számú kulcsszót (1-5 db az ideális) kell majd megcéloznia, és a Google ezek alapján jeleníti majd meg hirdetéseidet.

 

Kulcsszóegyezési típusok

A kulcsszóegyezések segítségével megadhatod, hogy a Google mennyire szigorúan hasonlítsa össze az általad megcélzott és a felhasználók által beírt kulcsszavakat. Ezek a beállítások lényegében azt szabályozzák, hogy a Google csak az általad megadott kulcsszavakra jelenítse meg hirdetéseket, vagy az ahhoz kapcsolódó (de általad nem konkrétan megadott) kifejezésekre is.

 

Címsor és leírás

A hirdetés címsora döntő szerepet játszhat abban, hogy az érdeklődők a te hirdetésedre kattintanak-e majd rá, vagy egy versenytárs reklámjára. Fontos tehát, hogy a címsor szövege pontosan passzoljon a kereső felhasználó szándékához, köze legyen az általad megcélzott kulcsszavakhoz, és a célközönség problémáira is kitérjen.

 

Hirdetésbővítmények

A hirdetésbővítmények a Google Ads egyik leghasznosabb funkciója, ami teljesen ingyenesen vehető igénybe. A hirdetésbővítmények segítségével extra információkat helyezhetsz el hirdetéseidben, amelyekkel még több felhasználó figyelmét hívhatod fel, illetve kattintásokra is ösztönözheted őket.

 

Remarketing

A remarketing a márkád iránt korábban érdeklődő, lehetséges ügyfeleknek szóló marketingüzenetek. A Google Ads felületén ez újracélzás formájában jelenik meg, vagyis kifejezetten olyan felhasználókat célozhatsz meg hirdetéseiddel, akik korábban már ellátogattak webhelyedre, megtekintették egy YouTube videódat, és így tovább – de még nem vásároltak tőled semmit.

A Google Ads kampánytípusai

A Google Ads platformján többféle kampánytípus közül is választhatsz az alapján, hogy mely csatornákon és milyen formában szeretnéd terjeszteni marketingüzeneteidet, és elérni azokkal ideális ügyfeleidet. A megfelelő kampánytípus kiválasztásához tehát muszáj közelebbről is megismerkedned célközönségeddel.

 

1. Keresési kampányok

A keresési kampányok a keresőtalálatok között megjelenő szöveges hirdetéseket jelentik. Ezen kampányok legnagyobb előnye, hogy hirdetéseid egy forgalmas helyen – a Google keresőtalálati oldalának tetején – jelenhetnek meg. Ezek a hirdetések sokban hasonlítanak az organikus (nem fizetett) találatokhoz, és csupán egy kis „Hirdetés” címke különbözteti meg őket azoktól.

 

Reszponzív keresési hirdetések

A reszponzív keresési hirdetések segítségével egyszerre több variációt is megadhatsz címsorodhoz és leírásodhoz. Ez után a Google ezek különböző párosításait jeleníti majd meg a felhasználóknak, és idővel megtanulja majd, hogy melyek teljesítenek a legjobban. A Google tehát automatikusan teszteli és választja ki helyetted hirdetéseid legjobb verzióit, amelyekkel a legtöbb kattintást érheted el.

 

2. Display kampányok

A Google az évek során kiépített egy több millió webhelyből álló Display Hálózatot, amelyeken a hirdetők úgynevezett Display hirdetéseket helyezhetnek el. A webhelytulajdonosok előszeretettel kínálnak felületeket erre webhelyeiken, hiszen közvetítői díjat kapnak, valahányszor egy felhasználó rákattint ezekre a hivatkozásokra (vagy elég sokszor tekintik meg őket a webhely látogatói).
Ezek a display kampányok általában vizuális jellegűek, hogy magukra vonják a látogatók figyelmét, és tartalmazhatnak képeket, videókat és animációkat is.

 

3. Videós kampányok

A videó az internet legnépszerűbb tartalomtípusa, így nem csoda, hogy a Google ezt a formátumot is biztosítja a hirdetők számára. Ezek a hirdetések a YouTube videók közben jelennek meg.

4. Alkalmazáskampányok

A Google-on keresztül mobilalkalmazásaidat is népszerűsítheted a keresőtalálatok között, a videók közben és persze a Display Hálózaton is (további lehetőségek között).
Ezekkel a hirdetésekkel arra ösztönözheted a felhasználókat, hogy letöltsék alkalmazásodat, vagy hogy elvégezzenek benne egy konkrét műveletet, ha már korábban beszerezték az applikációt.

Az alkalmazáskampányok létrehozásához csupán meg kell adnod az alkalmazásod adatait és célközönségét, illetve tenned kell egy ajánlatot, és a Google intézi majd a hirdetések elhelyezését a megfelelő felhasználók számára.

 

5. Shopping kampányok

A Shopping kampányok hirdetései szintén a Google keresőtalálati oldalain jelennek meg, és a hirdetők webáruházában értékesített termékek adatait (pl. kép, név, ár) tartalmazzák. A Shopping kampányok létrehozásához a Google Merchant Center nevű platformot kell használnod. Itt adhatod meg termékeid adatait, amelyek alapján a Google összeállítja ezeket a hirdetéseket.