Milyen egy jó dinamikus kampány? Hogyan működnek a dinamikus kampányok? Mikor lehet használni a dinamikus kampányokat megfelelőe

dinamikus kampány

A dinamikus kampány definíciója

A dinamikus kampányok a Google Ads egyik hirdetési típusa. A dinamikus kampányok sokban hasonlítanak a hagyományos szöveges kampányokhoz, azzal a különbséggel, hogy kulcsszavak helyett webhelyedet, vagy webáruházad terméklistáját (egy adatfolyamot) használhatod fel elkészítésükhöz. Amikor egy felhasználó olyan termékre keres rá, amely saját webhelyeden vagy kínálatodban is szerepel, akkor a Google egy dinamikusan létrehozott hirdetést jelenít meg számára.

Ezek a hirdetések a Google Kereső találatai között jelennek meg, és nagyon nehéz megkülönböztetni őket a hagyományos szöveges hirdetésektől.

 

Dinamikus kampányok és hagyományos kampányok – Mi a különbség?

Dinamikus címek

A dinamikus kampányok hirdetéseinek címeit nem a hirdető szabja meg, hanem a Google hozza létre őket a felhasználók keresései alapján. Ehhez a Google a webhelyen vagy terméklistában található adatokból merít. A hirdetés leírását továbbra is a hirdetőnek kell megfogalmaznia.

A releváns címek megfogalmazása nagyon fontos a hatékony hirdetések létrehozásához, a dinamikus kampányok pedig sokat segíthetnek ebben.

 

Ajánlattétel

Akárcsak a szöveges kampányok, a dinamikus kampányok árát is CPC modellben határozzák meg. A hirdetések ára tehát a kattintások számától, illetve az általad felkínált legnagyobb összegtől függ.

Azonban mivel a dinamikus kampányok nem használnak kulcsszavakat, az ajánlatokat nem külön kulcsszavakra teszed, hanem az automatikus célzás szintjén kell megadnod őket. Az automatikus célzás itt azokra az oldalakra utal webhelyeden, amelyeket megcélozhatsz.

A dinamikus kampányok előnyei 

Kulcsszavak nélkül is lefedettséget kínálnak

Dinamikus kampányok használatakor a Google feltérképezi terméklistádat vagy webhelyedet, és automatikusan megállapítja, hogy milyen kulcsszavakra jelenítse meg hirdetéseidet a felhasználóknak. Ez azt jelenti, hogy hirdetéseid még olyan kulcsszavakra is megjelenhetnek, amelyeknél a Google Ads alacsony keresési arányt állapított meg, és más esetben nem jelenítene meg rájuk reklámokat.

 

Megkönnyítik a hirdetések létrehozását

A Google a terméklista vagy webhelyed alapján automatikusan elkészíti a hirdetések címét. Ezzel rengeteg időt megspórolhatsz, ráadásul biztos lehetsz benne, hogy a címek mindig kapcsolódnak majd a felhasználók kereséseihez.

 

Könnyedén beállíthatók

Habár egy jó alapszerkezetre lesz szükséged hozzájuk, a dinamikus hirdetések segítségével minimális erőfeszítéssel fedhetsz le egyszerre több kategóriát is, akár egyetlen nap alatt.

 

A dinamikus kampányok hátrányai

Korlátozott beállításokat kínálnak

Mivel szabhatod meg, hogy hirdetéseid mely keresésekre jelenjenek meg, egy olyan kampányszerkezetet kell kialakítanod, amely figyelembe veszi az összes szükséges kizárást.

Vizsgáld meg márkádat és az általad kínált termékeket, és gondolkodj el rajta, hogy hogyan jeleníthetné meg ezeket helytelenül a Google. Ha szánsz erre némi időt és megvizsgálod szöveges kampányaid keresőkifejezés-jelentését, akkor jó alapod lesz majd a megfelelő beállításokhoz.

Fontos viszont, hogy az elkövetkezendő néhány napban is rendszeresen ellenőrizd a keresőkifejezés-jelentést, amit egyébként nem csak a dinamikus kampányok használatakor hasznos nézegetni.

 

A hirdetések címe nem mindig passzol a landing page-hez

Habár a dinamikus címek nagyon hasznosak lehetnek, egyes hirdetőknek komolyan feladhatják a leckét. Ha szabályozni szeretnéd, hogy milyen jellegű üzenetek jelenjenek meg márkád társaságában, akkor nem biztos, hogy a dinamikus kampányok a legjobb választások számodra.

A hirdetések címeit a webhely tartalma alapján hozza létre a Google, és tény, hogy ritkák az olyan esetek, hogy ezek a címek nem passzolnak a landing page-ek tartalmához. Kampányaid optimalizálása és a keresőkifejezés-jelentés vizsgálgatása során azonban láthatod majd, hogy mely hirdetéscímek mely landing page-hez jelentek meg.

 

A rosszul teljesítő lekérdezések elpazarolhatják a kampánykeretet

Szintén problémákat okozhat, hogy melyik termék a forgalom milyen mértékben részesül a forgalomból. Akárcsak a szöveges hirdetéseknél, ahol csupán néhány kulcsszó kapja a forgalom nagy részét, a dinamikus hirdetések hasonló problémákba ütközhetnek, és csupán néhány lekérdezés felélheti kampánykeretedet, mielőtt a jobban konvertáló termékeknek is esélyük lenne megjelenni.

Ezért is olyan fontos egy jó szerkezet felállítása, illetve a megfelelő kizárások alkalmazása.

 

A dinamikus kampányok létrehozása

Kezdj el létrehozni egy új szöveges kampányt, és engedélyezd az „A dinamikus keresési hirdetések bekapcsolása ennél a kampánynál” opciót.

Ez után add meg webhelyed címét, majd készítsd el a hirdetéscsoportokat. A hirdetéscsoportokban aztán megkeresheted a „Dinamikus hirdetéscélzásokat”, ahol megadhatod az „URL_contains” mezőt egy további automatikus célzás gyanánt.

Miután automatikus célzást állítottál be egy hirdetéscsoport számára, elkészítheted dinamikus hirdetésedet. Ehhez csupán egy legfeljebb 80 karakter hosszú leírást kell megadnod, ami a reklámban is megjelenik majd. A címek létrehozását és a landing page-ek kiválasztását a Google algoritmusa végzi.