A CTR definíciója, A CTR kiszámítása, Mit mutat meg a CTR? Hogyan javíthatom a CTR értékét?

ctr

A CTR definíciója

A CTR (click-through rate – átkattintási arány) egy százalékban kifejezett értékben mutatja meg, hogy hányszor kattintottak rá a felhasználók egy hivatkozásra vagy felhívásra, miután az megjelent nekik.

A CTR az online marketing egyik leggyakrabban használt mutatója. Alkalmazható többek között a PPC hirdetések teljesítményének nyomon követésére, az email kampányok sikereinek felmérésére, illetve a keresőoptimalizálás értékelésére is.

 

A CTR kiszámítása

A CTR egy egyszerű képlettel számítható ki:

CTR = (átkattintások száma / megjelenések száma) x 100

 

Ha egy reklám 500 felhasználónak jelenik meg, de csak 5 fő kattint rá, akkor az (5 / 500) x 100 = 1%-os átkattintási arányt eredményez.

 

Miért fontos mutató a CTR?

A CTR segít megismerni ügyfeleidet: megmutatja, hogy a célközönséged elérésére használt stratégiád mely részei működnek, és melyek azok, amelyek több figyelmet igényelnek.
Egy alacsony átkattintási arány például arra utalhat, hogy rossz közönséget célzol meg marketingeddel, vagy hogy nem elég meggyőzők üzeneteid ahhoz, hogy rákattintsanak a hivatkozásaidra.

Vegyünk például egy olyan fizetett keresőkampányt, ami a webhelyedre, egy webáruházba vagy egy külön kiépített landing oldalra irányítja az embereket. A hirdetések CTR-e megmutatja, hogy mennyire meggyőző a reklám szövege. Ezt aztán összehasonlíthatod az alternatív verziókkal, és megnézheted, hogy melyik éri el a legnagyobb átkattintási arányt.

 

Mi számít jó CTR-nek?

Minden iparágra más átlag CTR jellemző. Éppen ezért, ha szeretnéd kideríteni, hogy mi számít jó CTR-nek saját céged számára, érdemes lesz utánanézned, hogy mekkora a átlag átkattintási arányt érnek el az iparágadban futtatott hirdetések vagy a marketing emailekben elhelyezett felhívások.

 

A CTR javítása

Függetlenül attól, hogy elégedett vagy-e az ipari átlaghoz viszonyított átkattintási arányoddal, bizonyára azt is szeretnéd tudni, hogy hogyan javítsd a CTR-t, mint marketingmutatót. Ez azonban attól függ, hogy mely elemek átkattintási arányát szeretnéd optimalizálni.
Ha például egy közösségi platformon alacsony bejegyzéseid CTR-e, akkor nézz utána, hogy mely aktuális, releváns hashtagek segíthetnének több ideális felhasználót elérni. Ha egy PPC hirdetés átkattintási arányát szeretnéd javítani, akkor nagyon fontos, hogy meggyőző címet és szöveget fogalmazz meg hozzájuk.

 

Íme néhány hasznos tipp a CTR javításához:

•    Optimalizáld a címet és a szöveget: Használj legalább egy vagy két fő kulcsszót a címben és a szövegben. Próbálj célközönséged igényeire, aggályaira, érzelmeire hatni – kínálj egy megoldást a problémájukra.
•    Használj felhívásokat: Fogalmazz meg egy meggyőző és közvetlen felhívást (CTA), aminek egyetlen feladata, hogy kattintásra ösztönözze a felhasználókat.
•    Használj képeket: A vizuális elemek sokat emelhetnek az átkattintási arányon. A különböző marketingcsatornákon más és más jellegű vagy méretű képek érhetik el a kívánt hatást. Futtass A/B teszteket különböző képekkel, és derítsd ki, hogy melyek a leghatékonyabbak.
•    Használj hashtageket: A legtöbb közösségi platform támogatja a hashtagek használatát. Nézz utána, hogy melyek a legnépszerűbb kulcsszavak az adott platformon, illetve iparágadon belül, és használd azokat ezek közül, amelyek kapcsolódnak is adott tartalmadhoz.

 

A CTR nem minden – A konverziókra is figyelned kell

Fontos szem előtt tartani, hogy a CTR, vagyis az átkattintási arány nem ugyan az, mint a konverziós arány. A CTR azt mutatja meg, hogy mekkora arányban kattintanak rá egy-egy hivatkozásra az emberek, de ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy ugyan ennyien végzik is el a konverziós műveletet (pl. egy vásárlást vagy feliratkozást).
Ha egy hirdetésednek magas az átkattintási aránya, de alacsony arányban konvertál, akkor a konverziók ára magasnak tekinthető.
Ha azt szeretnéd, hogy a hirdetéseidre kattintó felhasználók konvertáljanak is, akkor olyan embereket kell megcéloznod marketingeddel, akiket érdekel is kínálatod. Ők azok, akik számára termékeid és szolgáltatásaid a legtöbb értéket nyújtják, és akik jó eséllyel újra és újra visszatérnek majd márkádhoz.