Digitális marketing jelentése

digitális marketing

Mi az a digitális marketing?

 

A digitális marketing magába foglal minden olyan marketingtevékenységet, amely az interneten, vagy valamilyen elektromos eszközön történik. A digitális marketing jellemző csatornái például a keresőmotorok, a közösségi média, az email és a különféle webhelyek.

 

A digitális marketinget gyakran keverik az inbound marketinggel, és habár valóban sok közük van egymáshoz, vannak bizonyos meghatározó különbségek közöttük. 

 

Mi a digitális marketing szerepe?

 

A hagyományos marketing nyomtatott formában, telefonos kommunikációként, vagy más, fizikai alakot öltve jelenik meg, míg a digitális marketing az interneten és elektromos eszközökön keresztül történik. Ez sokkal több lehetőséget ad a márkák számára, hogy elérjék ügyfeleiket, például emaileken és videós tartalmakon keresztül, esetleg a keresőmotorokon vagy a közösségi médián – hogy csak néhány példát említsünk.

 

Az internet világában a digitális marketing nélkülözhetetlen egy cég és a márka számára. Nehéz olyan márkát találni, aminek ne lenne saját webhelye, vagy ne lenne legalább jelen egy vagy több közösségi platformon. Mindenki arra törekszik, hogy valamilyen online jelenlétet alakítson ki magának, hiszen a digitális médiumok olyannyira körülvesznek bennünket, hogy a vásárlók konkrétan elvárják, hogy egy márka jelen legyen az interneten.

 

A digitális marketingre tehát valamilyen formában mindenképpen szükséged lesz.

Ajánlatkérés a(z) e-mail címre!

 

Mivel a digitális marketing alá oly sok lehetőség és stratégia tartozik, bátran előveheted kreatív énedet, és változatos taktikákat vethetsz be, ráadásul mindezt meglepően kedvező költségkereteken belül. A digitális marketing továbbá lehetővé teszi, hogy különféle digitális felületeken követhesd nyomon marketingtaktikáid sikereit, például hogy milyen arányban térülnek meg befektetéseid, vagy hogy hány új ügyfelet sikerült szerezned egy-egy konkrét hirdetéssel vagy kampánnyal. Ezek mind olyan adatok, amelyekhez nagyon nehéz, vagy teljességgel lehetetlen hozzájutni egy hagyományos stratégia keretei között.

 

Mit határozza meg a digitális marketinget egy cég számára?

A digitális marketinget a különböző digitális taktikák és csatornák használata határozza meg, amelyek célja felvenni és megtartani a kapcsolatot az ügyfelekkel egy olyan helyen, ahol szívesen töltik az idejüket: az interneten. A cég webhelyétől kezdve a különböző online branding eszközökig (ilyenek például a digitális reklámok, az email marketing, a marketingvideók, stb.), a digitális marketingnek temérdek taktikája van.

 

A legjobb digitális marketingesek pontosan tudják, hogy egyes digitális marketingkampányaik hogyan járulnak hozzá a cég átfogó céljaihoz. Marketingstratégiájuk céljától függően a marketingesek különböző ingyenes és fizetett eszközök és csatornák alkalmazásával támogathatják nagyobb kampányaikat.

 

A digitális marketing fajtái

 

Keresőoptimalizálás, azaz SEO

A keresőoptimalizálás, azaz röviden „SEO” célja, hogy webhelyed tartalmai minél magasabban jelenjenek meg a keresőtalálatok között, amikor az emberek valami kapcsolódó témára keresnek rá a Google-on, vagy más keresőmotorokban. Minél magasabb pozíciót sikerül elérned a találatok között, annál több organikus (nem fizetett) forgalomra, és így több lehetséges ügyfélre számíthatsz.

 

A SEO valójában számos taktikát és eljárást foglal magába, amelyeket három fő kategóriába sorolhatunk:

On-page SEO: Az on-page keresőoptimalizálás azon tartalmak optimalizálására utal, amelyek saját webhelyed oldalain találhatók. Ehhez kulcsszavakat kell választanod azok népszerűsége és szándéka szerint, illetve hasznos tartalmakat kell készítened ezekkel a kulcsszavakkal, amelyek megválaszolják olvasóid (értsd: ideális ügyfeleid) leggyakoribb kérdéseit. A Google értékeli az ilyen hasznos tartalmakat, és jobb eséllyel helyezi („rangsorolja”) őket az előkelőbb, felső találatok közé.

Off-page SEO: Az off-page keresőoptimalizálás azokra az optimalizálási taktikákra utal, amelyeket webhelyeden kívül alkalmazol. Elsőre furán hangzik, de rengeteg olyan tényező játszik közre a rangsorolásban (azaz, hogy hányadik pozícióba helyezi a Google a tartalmaidat egy-egy keresésre), amelyeket nem tudsz webhelyeden befolyásolni. Ilyenek például a webhelyedre más domainekről mutató hivatkozások, más néven visszahivatkozások. Minél több tekintélyes, elismert webhely hivatkozik saját webhelyed tartalmaira, annál több tekintélyt adnak át ezzel a te domainednek, ami rengeteget segít a rangsorolásban. Ehhez érdemes jó kapcsolatot ápolni több előkelő blog és webhely szerkesztőségével, hogy időnként írhass egy-egy vendégbejegyzést nekik, amin keresztül visszahivatkozhatsz saját webhelyedre.

Technikai SEO: Ezek az optimalizálási folyamatok webhelyeden, a „kulisszák mögött” történnek. Biztosítanod kell például, hogy webhelyed gyorsan betöltődjön, hogy könnyedén navigálható legyen, és hogy a felhasználókat ne zavarják felugró ablakok és más kéretlen elemek, miközben tartalmaidat olvassák vagy nézik. A technikai keresőoptimalizálás egyre fontosabb a Google szemében – a lassabb webhelyek például sokkal nehezebben kerülhetnek előkelő pozíciókba a találatok között.