SEO tanácsadó munkája: ezekre a dolgokra ügyel egy jó SEO tanácsadó

SEO tanácsadó

Mit csinál egy SEO tanácsadó? Egy sikeres SEO stratégia legfontosabb elemei

A „SEO” szóval bizonyára te is gyakran találkozol a digitális marketing, az internetes vásárlás és más online üzleti ügyek kapcsán. Népszerűsége ellenére azonban sokan nem is igazán tudják, hogy mit rejt maga mögött ez a három betű, és hogy mit csinál pontosan egy SEO tanácsadó. 

SEO tanácsadó

Ha számodra is idegen ez a fogalom, vagy arra vagy kíváncsi, hogy mi kell egy sikeres SEO stratégiához, mit várhatsz el SEO tanácsadódtól, akkor ez a cikk neked szól. Ha nem szeretnél ezzel foglalkozni, csak megbíznál egy jó csapatot a SEO-val, kattints IDE és kérd ajánlatunkat! 

 

Mi az a SEO, mivel foglalkozik a SEO tanácsadó?

A SEO, azaz a „keresőoptimalizálás” célja fellelhetőbbé tenni online tartalmaidat ideális ügyfeleid számára. A SEO tanácsadók különböző taktikákat vetnek be annak érdekében, hogy ügyfeleik webhelyei minél magasabb pozíciókban jelenjenek meg a keresőmotorok (pl. Google) találatai között. Ilyen taktikák például a kulcsszavak stratégiai elhelyezése, a minőségi tartalmak publikálása, az értékes linkek megszerzése, a technikai optimalizálások, és így tovább.


Minél magasabb pozíciókban jelenik meg egy webhely a releváns keresőkifejezésekre, annál több forgalomra és új ügyfélre számíthat, azaz annál sikeresebb a SEO tanácsadó munkája. 
 

 

Miért olyan fontos a SEO, és egy hozzáértő SEO tanácsadó alkalmazása?

A Safari Digital szerint a marketingesek durván 61%-a véli úgy, hogy a SEO, azaz a „keresőoptimalizálás” kulcsfontosságú szerepet játszik az online sikereikben, így nem meglepő, hogy a modern cégek átlagosan a marketing költségkeretük 41%-át fordítják erre a területre, egy SEO tanácsadó alkalmazására, vagy külsős szakember felbérlésére. 


Az internetet használók száma évtizedek óta nő, és ezt a folyamatot az elmúlt évek járványhelyzete is felgyorsította. A COVID-19 legintenzívebb időszakaiban az emberek többsége hozzászokott az online vásárlás kényelméhez, és ez a trend a járvány enyhülésével sem tűnt el. Ez a trend csak növeli a SEO tanácsadók keresettségét, hiszen a verseny és a várható profit is nagy, ha az online térben gondolkodsz. 

 

Egy jó SEO tanácsadó az alábbiakat mindenképp beépíti SEO stratégiájába

1. A jó SEO tanácsadó tudatosan használja a kulcsszavakat.

A kulcsszavak azok a kifejezések, amelyekre a felhasználók rákeresnek a Google és más keresőmotorok segítségével, ezért egy jó SEO tanácsadó ezekre különös figyelmet fordít. A kulcsszavaknak mindig is fontos szerepük volt a SEO-ban, hiszen megfelelő használatukkal növelheted az esélyeidet arra, hogy tartalmaid minél több keresésre jelenjenek meg releváns találatokként.


A kulcsszóstratégiák sokat változtak az évek során, amihez a SEO tanácsadónak alkalmazkodnia kell. Eleinte az került az első találati pozíciókba, aki minél többször elismételte a megcélzott kifejezést tartalmában. Persze ezek az oldalak általában nem voltak túl hasznosak a felhasználók számára, és idővel a Google is muszáj volt korszerűbb algoritmusokat használni az értékesebb tartalmak kiválogatásához. 


Manapság nem érdemes ezt az elavult kulcsszóhalmozást alkalmazni. Gondosan meg kell válogatnod, hogy milyen kifejezéseket használsz tartalmaidban, és természetesen kell elhelyezned azokat a szövegedben. A Google algoritmusai egyre okosabbak – ne próbálj meg túljárni az eszükön.

 

2. A jó SEO tanácsadó minden meta adatot kitölt, tudatosan fogalmaz meg. 

Weboldalaid metaadatai kulcsfontosságú szerepet játszanak tartalmaid keresőteljesítményében, hiszen ezeket a szövegeket látják a felhasználók is, amikor egy-egy oldalad megjelenik a keresésük találatai között – ezért egy jó SEO tanácsadó meta adatok nélkül nem dolgozik.


A keresőtalálatok kék, kattintható címe a „meta title” (meta cím), az alatta megjelenő leírás pedig a „meta description” (meta leírás). A felhasználók ezek alapján döntik el, hogy rákattintanak-e találataidra, vagy sem.


A Google és más keresőmotorok többek között az ilyen metaadatok alapján próbálják megérteni, hogy miről szól egy-egy weboldal, és hogy releváns találat lehet-e egy felhasználó keresésére.

 

3. A jó SEO tanácsadó minőségi visszahivatkozásokat szerez

A visszahivatkozások azok a linkek, amelyek egy másik webhelyről mutatnak a sajátodra. Ha például írsz egy blogbejegyzést, és egy másik webhelyen hivatkoznak erre a bejegyzésre, akkor ez a link a te szemszögedből egy visszahivatkozásnak számít attól a másik webhelytől.


A visszahivatkozásoknak két nagyon fontos szerepe is van egy sikeres SEO stratégia kialakításában, ezért egy jó SEO tanácsadó erre különösen nagy hangsúlyt fektet.


Először is, minél több ilyen link mutat webhelyedre, annál több helyről érkezhetnek rá látogatók. Másodszor, a tekintélyes webhelyektől szerzett visszahivatkozások saját webhelyed tekintélyét is erősítik – ez a tekintély fontos rangsorolási tényező, tehát nagyban befolyásolja, hogy tartalmaid milyen előkelő pozíciókban jelennek majd meg a keresőtalálatok között.


Ha szeretnél ilyen értékes visszahivatkozásokat szerezni, akkor értékes, hasznos tartalmakat kell publikálnod webhelyedre, vagy SEO tanácsdódat megbízni ezzel. Minél magasabb színvonallal készíted el ezeket a cikkeket, annál többen vélik majd őket hiteles forrásoknak, és linkelnek rájuk saját tartalmaikban. Ez az úgynevezett „linképítés”, amelyet nem csak ilyen passzív módszerekkel végezhetsz, hanem aktív taktikákkal is felgyorsíthatsz:
•    SEO tanácsadód írjon vendégblogokat
•    Válaszolj meg/válaszoltass meg SEO tanácsadóddal kérdéseket más fórumokon és kérdezz-felelek jellegű webhelyeken
•    SEO tanácsadóddal készítsetek megosztható tartalmakat (videók, infografikák)
•    Használd a LinkedInt

 

4. A jó SEO tanácsadó technikai SEO nélkül hozzá sem kezd a munkához.

SEO stratégiád részeként az úgynevezett technikai keresőoptimalizálásra is oda kell figyelnie SEO tanácsadódnak. Ha például webhelyed felhasználói élménye nem felel meg a látogatók (és a Google) elvárásainak, rövid időn belül visszafordulnak majd a keresőtalálatokhoz, hogy másnál nézelődjenek tovább.
Az alábbiakra szükséges SEO tanácsadódnak mindenképp ügyelni a Technikai SEO-val kapcsolatban:
•    A webhely sebességének optimalizálása a SEO tanácsadó folyamatos feladata
•    A káros visszahivatkozások eltávolítása a SEO tanácsadó alkalmankénti, azonban fontos feladata
•    Egy XML webhelytérkép feltöltése a keresőmotorok számára egyszeri SEO tanácsadói feladat, azonban rendkívül fontos
•    A mobil-első design és mobilbarát funkciók kialakítása a SEO tanácsadó kezdeti feladata
 

 

Miért olyan fontos az organikus forgalom és egy erős SEO stratégia, egy jó SEO tanácsadó alkalmazása?

Ha egy hosszútávú és költséghatékony online marketing stratégiát szeretnél kialakítani, akkor a SEO-nál nincs jobb megoldás erre. A SEO nem csak olcsóbb, mint a PPC hirdetések, hanem sokkal tartósabb is azoknál – így egy SEO tanácsadó alkalmazása jól megtérülő befektetés, ha jó szakembert választasz.


Míg a PPC kampányok rendszeres ellenőrzést követelnek és az ajánlattételek ára is folyamatosan változik, addig a SEO eszközök organikus adatok alapján kínálnak fel egyre több tartalomötletet.


Tény, hogy a SEO elsőre egy lassú folyamatnak tűnik. Néhány hónap, vagy akár néhány hét után azonban kimutatható változásokat tapasztalhatsz mind rangsorolásaidban SEO tanácsadód munkája nyomán, mind pedig webhelyed forgalmában. Mi több, minél tovább foglalkozik vele SEO tanácsadód, annál több tekintélyt szerzel majd domained számára a keresőmotorok szemében, így egyre több keresésre jelenhetsz majd meg előkelő pozíciókban.

 

Tippek egy hatékony SEO stratégia kialakításához – avagy mire ügyel egy SEO tanácsadó?

A keresőoptimalizálás lényege nem feltétlenül az, hogy mindig az épp legnépszerűbb kifejezésekre próbálj megjelenni tartalmaiddal. Ezekre a kulcsszavakra általában intenzív verseny jellemző és nagyon nehéz jól rangsorolni rájuk (főleg, ha nagyobb világmárkák is megcélozzák őket), ezért egy jó SEO tanácsadó inkább olyan kifejezéseket keres, amellyel viszonylag gyorsan eredményt érhetsz el.


Íme néhány hasznos tipp, amik segíthetnek egy hatékonyabb SEO stratégia megtervezésében és kivitelezésében – azaz hogy mi, SEO tanácsadóként hogyan csináljuk. 

 

1. A SEO tanácsadó első sorban a felhasználóknak ír, nem a keresőmotoroknak

A Google algoritmusai egyre okosabbak, és egyre inkább úgy gondolkodnak, mint az emberi felhasználók. Ma már lehetetlen olcsó trükkökkel kijátszani a keresőmotorokat, ezért nem is érdemes azt a csodareceptet keresni, amivel minden tartalmadat tökéletesen optimalizálhatod. Tartalmaid első sorban az olvasóknak kell szóljanak, nem az algoritmusoknak. A jó SEO tanácsadó éppen ezért első sorban vevőidet tartja szem előtt.


Tartalmaid fő célja mindig az legyen, hogy valamilyen értéket kínálj velük célközönséged számára. Add meg nekik azt, amit keresnek és amire szükségük van. Ha túl feltűnően próbálod beleerőltetni kulcsszóidat a tartalmaidba, akkor mindenkinek egyértelmű lesz, hogy az adott cikk csak csupán SEO célokat szolgál.

 

2. A SEO tanácsadó megfelelően használja a  kulcsszavakat

Habár mottó mindig az „előbb az emberek, aztán a keresőmotorok” kell legyen, SEO stratégiád alapját a gondosan kiválogatott kulcsszavak képezik majd, amelyet SEO tanácsadód kulcsszókutatás révén ad meg.


A kulcsszókutatás során kiderítheted, hogy milyen kifejezéseket használnak ideális ügyfeleid a kereséseikhez. Ezeket kell aztán elhelyezned tartalmaidban, hogy a keresőmotorok a megfelelő keresésekre jelenítsék meg őket.


A kulcsszavak eredményes használatához meg kell állapítanod kiszemelt kulcsszóid keresőszándékát, vagyis azt, hogy miért keresnek rá a felhasználók ezekre a kifejezésekre. Ha ez megvan, akkor ezek lesznek azok az alapvető kulcsszavak, amelyeknek különböző variációinak is utánanézhetsz.


Ha összeírtad azokat a kulcsszavakat, amelyeket használni szeretnél, akkor helyezd el őket tartalmaid címében, meta mezőiben, szövegében és a képek alt tagjaiben is. Ne feledd továbbá, hogy a kulcsszavak halmozásának ma már nincs értelme! Egy jó SEO tanácsadó tehát tudatosan használja a kifejezéseket, amelyeket kutatás alapján írt elő. 

 

3. SEO tanácsadód koncentráljon a felhasználói élményre

A látogatók többsége néhány másodperc alatt eldönti, hogy szeretné-e tovább használni a webhelyet, amire az imént megérkezett. Ha egy a néhány másodperc a webhely pocsék elrendezése, lassú sebessége és értelmetlen navigációja miatt frusztráló, akkor az emberek hamar sarkon fordulnak majd, és vissza sem jönnek. Éppen ezért a SEO tanácsadó feladata már a weboldal tervezésekor megkezdődik.


Ha egy webhely nem kedvez a felhasználóknak, akkor a Google sem fogja kedvelni. A hibás linkek, a sorra megjelenő hibaüzenetek és a navigálhatatlan webhelyszerkezet mind hozzájárulhatnak ehhez. Nem elég, hogy az embereket bosszantja, hogy nem működnek az oldalak – ha a Google robotjai képtelenek eligazodni rajta, és nem férnek hozzá a tartalmakhoz, akkor ez csak árt a SEO-nak, ezért SEO tanácsadód mindig kiemelten foglalkozik weboldalad kezelhetőségével.


Ügyelned kell tartalmaid felosztására is. Tagold cikkeidet alcímekre és bekezdésekre, hogy a felhasználók és a keresőmotorok is könnyedén értelmezni tudják, miről szólnak tartalmaid.
 

4. SEO tanácsadód releváns hivatkozásokat építsen

Mint fentebb elhangzott, webhelyed tekintélyét és hitelességét főleg értékes visszahivatkozásokkal erősítheti meg SEO tanácsadód.


Fontos észben tartani, hogy a visszahivatkozások a legjelentősebb rangsorolási szempontok közé tartoznak. A keresőmotorok robotjai többek között az alapján állapítják meg egy-egy tartalom relevanciáját, hogy milyen témájú webhelyek és oldalak linkelnek rájuk.


Ez nem csak a külső, hanem a belső linkekre is vonatkozik: SEO tanácsadód helyezzen el releváns hivatkozásokat a kapcsolódó tartalmaid között, amivel nem csak a keresőmotorok dolgát teszed egyszerűbb, hanem a webhelynavigációt is a felhasználók számára.

 

5. SEO tanácsadód távolítsa el a webhelyedet lassító tényezőket

Az emberek manapság elvárják, hogy egy weboldal másodpercek alatt megjelenjen előttük, miután rákattintanak egy hivatkozásra. Akár mobileszközökön, akár asztali számítógépen böngészik webhelyedet, látogatóid azonnali eredményeket akarnak, és nincs igazán türelmük a várakozáshoz. Ezért egy jó SEO tanácsadótól sokszor fogod hallani azt a kifejezést, hogy Weboldal sebesség


Függetlenül attól, hogy egy blogot, hírportált, webáruházat vagy céged webhelyet optimalizálsz, törekedned kell a lehető leggyorsabb működésre. Ehhez egyszerűsítsd a webhely forráskódjait, töröld az elavult és redundáns beépülő modulokat (ha WordPress webhelyet használsz), tömörítsd a feltöltött képeket, illetve, ha semmi sem segít, válts egy jobb webtárhelyre.


A Google PageSpeed Insights megvizsgálja a megadott weboldalt, és tippeket is kínál majd, hogy mivel tehetnéd még gyorsabbá.
 

6. A jó SEO tanácsadó követi a Google algoritmusfrissítéseit

A Google minden nap változtat valamit az algoritmusán, amit egy jó SEO tanácsadónak folyamatosan figyelemmel kell kísérnie. Ez évente több száz kisebb-nagyobb frissítést jelent, amelyek időnként hajlamosak felborítani a keresőtalálati oldalak eredményeit. A Google egyes frissítéseket bejelent, a legtöbbről pedig hallgat, így gyakran okozhatnak meglepetéseket. Néha hirtelen jobb pozíciókba emelkedsz majd a frissítéseknek köszönhetően, míg máskor lejjebb csúszol majd a rangsorolásban.


Ezért olyan fontos nyomon követni a Google legújabb és tervezett frissítéseit, hogy felkészülhess a közelgő változásokra, illetve minél előbb reagálhass a saját webhelyedet is érintő újításokra. Kövesd továbbra blogunkat a legfontosabb frissítésekért, és ellenőrizd rendszeresen a Google hírcsatornáit is.

 

7. A jó SEO tanácsadó javítja meglévő tartalmaidat és pótolja a hiányzó témákat

Egy SEO stratégiának soha nincs igazán vége. A Google rendszeres frissítései, az egymást váltó trendek és az újonnan megjelenő technológiák miatt mindig lesz mit csinálni, illetve az eddig elvégzett munkádat is bármikor tökéletesítheted.


Ha korábban nem foglalkoztál a keresőoptimalizálással, akkor az egyik fontos optimalizálási feladatod visszatérni korábbi tartalmaidhoz, és frissíteni őket az itt olvasott SEO taktikák szerint (kulcsszavak, átfogalmazás, visszahivatkozások, technikai SEO stb.) Ezzel nem csak a kevésbé jól teljesítő tartalmak rangsorolását javíthatod, hanem azt is biztosíthatod, hogy népszerűbb tartalmaid a jövőben is előkelő pozíciókat foglaljanak el a keresőtalálatok között.


Ami a hiányzó témákat illeti, meríts ihletet a SEO-hoz végzett kulcsszókutatásból és a versenytársak tartalmainak elemzéséből. Minden egyszerűbb kulcsszó konkrétabb kifejezések alapja lehet, amelyek új ötleteket kínálhatnak a hiányzó témakörök lefedéséhez.
 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok