Pinterest marketing: 5 lépés a sikeres Pinteres marketing stratégia kialakításához és alkalmazásához!

Pinekkel a sikerért - 5 lépéses Pinterest marketing útmutató

A Pinterest már nem csak az életmód bloggerek és a házi szakácsok játszótere. Egy Pinterest marketing stratégia beiktatásával nem csak több értékesítésre, hanem fokozottabb márkatudatosságra is számíthatsz. A Pinterest állítása szerint, az emberek 50%-a döntött a vásárlás mellett, miután kiemelt pint látott valahol a platformon, és 67%-uk állította, hogy a hálózaton ismerkedett meg egy új márkával vagy termékkel.

 

Éppen ezért, online marketing stragiádban érdemes már ezzel a felülettel is foglalkoznod! Ne feledd azonban, hogy mint minden eszköz – úgy a Pinterest is csak egy átfogó stratégia részeként működhet – amelyet ha szeretnéd, kialakítunk Neked. Erről további részleteket ITT olvashatsz!

 

Amennyiben a számodra ideális közönség a Pinteresten is képviselteti magát, és szeretnél új csatornákat is felfedezni márkád számára, akkor a Pinterest jelentheti ezt az előrelépést. Ugyan nem olyan népszerű, mint a Facebook, de ez a platform is stabilan tartja a helyét a többi hálózattal folytatott versenyben – ráadásul külföldön már igencsak szárnyal használata, így várhatóan hazánkban is hamarosan éljátékosnak tekintjük majd. Ha pedig ez így lesz – most tehetsz szert előnyre versenytársaiddal szemben használatával!

 

 

Pinterest marketing - a közösségi média platformok használata az USA-ban

A különböző közösségi platformok felnőtt felhasználói aránya az Egyesült Államokban az évek során – (Forrás: PEW RESEACH CENTER)

 

 

Először is tisztázzuk a Pinterest felhasználóbázisát:
•    41% nő és 16% férfi
•    84% 18-64 éves kor között – a korcsoportok meglehetősen egyenlően oszlanak el
•    31% külvárosi területen él

 

A platform saját statisztikái szerint az USA népességének nagy részét eléri, ráadásul ezek között sok a rendszeres költekező is:
•    A Pinterest eléri az USA legtöbb családját, ideértve az amerikai anyukák 70%-át és az amerikai apukák 33%-át
•    55% vásárlásra használja a hálózatot
•    A heti rendszerességű felhasználók vásárlási döntéshozatalra használják a platformot

 

Megalapoztuk tehát, hogy a Pinterestre igenis szükség van – mi tehát a következő lépés? Itt az ideje felvázolni új stratégiádat. Íme öt lépés a tökéletes Pinterest marketingstratégia felépítéséhez:

 

1. Üzleti fiókok és profilfrissítések a Pinteresten

Először is biztosítanod kell, hogy Pinterest fiókod küllemre passzoljon márkádhoz. Ennek érdekében üzleti (business) fiókká kell alakítanod azt. Szerencsére ez a folyamat teljesen ingyenes, és egész egyszerű is. Végezd el a szükséges lépéseket, hogy személyes profilodat üzletivé változtasd, és hogy összeköthesd azt más közösségi hálózatokkal. A Pinterest fiók létrehozását ITT tudod elkezdeni!

 

Ez után töltsd fel a bio (bemutatkozás) részt a megfelelő kulcsszavakkal, amelyeket márkáddal megcélzol. Persze ez a rövid szöveg márkád stílusában és hangnemében íródjon meg, csak tartalmazzon olyan releváns kulcsszavakat is, amelyek segítenek a Pinterestnek és a felhasználóknak eldönteni, hogy milyen jellegű üzletről is van szó.

 

 

Pinterest marketing lépések: a fiók létrehozása

 

Arzo az Arzo Travelstől tökéletesen leírja biojában, hogy miről is szólj profilja, mindezt pedig olyan kifejezésekkel teszi, („solo female traveler”, vagyis önálló utazó nő, vagy éppen „travel inspiration”, azaz utazási inspiráció) amelyek egyértelműen utalnak tartalmai jellegére. Mindemellett borítóképe a top blogbejegyzés táblájára hivatkozik, biztosítva ezzel kiemelt pinei márkahű jellegét.

 

Alakítsd ki profilodat a PInteresten a sikeres Pinterest marketing indításához!

Mivel már nem egy személyes, hanem egy üzleti profilról van szó, gondoskodnod kell róla, hogy minden passzoljon rajta márkádhoz.

 

A táblaborítók szerepe a Pinterest marketingben

Fiókod többféleképpen is testre szabható, például egyéni táblaborítók kialakításával. Ezeket a képeket magadnak kell feltöltened a táblákba, de az egységes stílussal kialakított borítók sokkal igényesebb megjelenést kölcsönöznek üzleti profilodnak.

 

 

Pinterest marketing - táblaborítók szerepe

 

A Who What Wear UK olyan életmód képeket használ táblaborítóknak, amelyek ugyan azt a fakított szűrőt és betűtípust használják. Minden táblának van persze saját címe, de ez a módszer segít őket még könnyebben és gyorsabban megkülönböztetni egymástól.

 

A táblacímek szerepe a Pinterest marketingben

A táblacímek szintén fontos részét képezik a profil testreszabásának. Választhatsz nekik SEO barát, vagy márkahű elnevezéseket, vagy akár ezek keverékét is. Igyekezz tömör címeket használni, és használd a táblák leírás mezőjét a többi kulcsszóra.

 

 

Pinterest marketing: táblacímek szerepe

 

Az Atelier Doré például csak legfeljebb 2-3 szavas címeket használ tábláinak, és mindegyiket egy ponttal zárja. Ez a stílus az egész profilon egyenletes, és a minimalista tömörség érzetét kelti a felhasználókban.

 

Pinterest marketing: a hatékony táblacímek megfogalmazása


A One Kings Lane egy másik taktikát használ. A táblák hagyományos elnevezési sablon alapján kapnak címeket, egy kevés SEO-val kiegészítve. Minden tábla neve egy jellemző témakörrel indul, csupa nagybetűvel, majd egy elválasztó vonal után egy beszédesebb, pontosabb megnevezés következik.

 

Beszédes leírások – a Pinterest marketing alapja

Hogyan találnak majd rá a felhasználók tábláidra? Remélhetőleg céged már kutatgatott egy keveset SEO terén a legjobb keresőkifejezések után. Ha viszont egy kicsit elveszettnek érzed magad, kezdj beírni néhány alapvető szót a keresősávba. A releváns, kapcsolódó témakörök azonnal megjelennek majd, hogy segítsenek leszűkíteni keresésedet.

 

Pinterest marketing: a megfelelő leírások hozzáadásának fontossága

 

 

Less el egy trükköt az Apartment Therapy „Small Spaces” táblájáról. A cím egyértelműen utal rá, hogy miről is szól a tábla, a bio pedig releváns keresőkifejezéseket tartalmaz. Ha jobban megnézed, a pinek címei mind tartalmazzák a „Small Space” kifejezést.

 

2. Optimalizált webhellyel a sikeres Pinterest marketingért!

Mindig törekedj rá, hogy webhelyed látogatói minél egyszerűbben pinelhessenek tartalmakat webhelyed oldalairól. Ezt többféleképpen is megteheted. Használd a Pinterest saját Mentés gombját, vagy szabd testre saját megosztás gombodat.

 

Bővített pinek használata a Pinterest marketingben

Attól függően hogy céged mit értékesít vagy publikál, érdemes lehet engedélyezned a bővített pineket, ha lehetőséged van rá. A termékpinek árinformációkat jelenítenek meg, míg a cikkpinek blogokra tökéletesek.

 

Bővített pinek a Pinterest marketingben

 

Ez a Real Simple pin egy receptpin. Amikor megnyitod, máris láthatod, hogy mennyi időbe telne elkészíteni, és hogy mik kellenek hozzá, mielőtt egyáltalán továbbkattintanál az elkészítés lépéseiig.


A mobilalkalmazásban a bővített pineket csillagos értékelések, elkészítési időtartamok és termékcímke ikonok jelzik.

 

Megvásárolható pinek – termékeladás közvetlenül a Pinteresten

Termékpineidet tovább bővítheted azzal, hogy hozzákapcsolod Pinterest fiókodat webshopodhoz. A pinelt tartalmon belül a felhasználók egy gombnyomással hozzáadhatják a pinelt terméket kosarukhoz, majd fizethetnek is anélkül, hogy el kéne hagyniuk a Pinterest felületét.

 


Optimalizált képekkel a sikeres Pinterest marketingért!

A Pinteresten legjobban teljesítő pinek mind valamilyen életmódfotóval vannak kiegészítve. Mivel egy kép-első webhelyről van szó, mindenképpen megéri jó minőségű fényképeket használni rajta. Amikor termékoldalaidon dolgozol, győződj meg róla, hogy tartalmazzanak néhány életmódfényképet is. Ha csak lehetséges, adj hozzájuk néhány képet, amelyek optimális méretekkel rendelkeznek.


A Pinteresten érdemes a következő képméreteket használni:
•    A kibontott pinek minimum szélessége 600 pixel (a magasság átméretezésre kerül)
•    A képarány legyen 2:3 vagy 1:3,5


Ha bármilyen céges blogot futtatsz, akkor használj bejegyzésenként legalább egy Pinterestre optimalizált képet, ami egyértelműen mutatja, hogy miről is szól az adott bejegyzés.

 

Pinterest marketing: képméretek

 

A Green Global Travel mindig valamilyen látványos képet használ blogbejegyzéseihez. Még ha az ember nem is kattint tovább a pinükön, a képen akkor is látszik webhelyük.

 

3. Légy aktív a PInteresten!

Profilod és webhelyed optimalizálása után az utolsó lépés ugyan az, mint az összes többi platformon: légy aktív. Tégy félre némi időt hogy új tartalmakat szerezhess és hogy ellenőrizhesd, miket szoktak az emberek pinelni webhelyedről.


Amikor végzel a pineléssel, hozzáadhatsz egy kisebb leírást és néhány releváns hashtaget is pineidhez. Csak úgy, mint más közösségi hálókon, a hashtagek itt is kattinthatók, ezért segítenek a keresésben.

 

 

A PureWow ezen cikkpinének nagyszerű leírása van a tartalomról. Amikor a PureWow elmentette a táblájára, néhány hasznos hashtaget is mellékeltek hozzá. A márkák számára manapság elengedhetetlen folyamatosan figyelemmel követni a hashtagek alakulását és rendszeresen publikálni a közösségi médián.

 

4. Ahogy a marketing stratégiában általában: a Pinterest marketingben is fontos a folyamatos elemzés!

Végezetül ideje kielemezned mindazt, amit kemény munkáddal elértél. A Pinterest saját analitikai eszköze betekintést nyújt legnépszerűbb pineid statisztikáiba. Útmutatójuk segítségével megismerhetsz mindent, amit az analitikai eszköz kínál.


Ha nemrégiben optimalizáltad webhelyedet a Pinterestre, nézd meg, hogy mely oldalaid a legnépszerűbbek egy hónap elteltével. A Pinterest megmutatja továbbá, hogy mely pinek teljesítettek a legjobban a keresésekben és hogy melyek kerültek egyedi pinelésre webhelyedről.

 

5. Pörgesd fel stratégiádat! További taktikák a Pinterest marketingben:

Ha ráéreztél a ritmusodra, ideje elkezdeni bővíteni stratégiádat és további taktikákat alkalmazni, például versenyeket.

 

Pinterest marketing ötletek, taktikák

 

Az olyan táblák, mint a Color Theory a Serena & Lily-től vizuális hatásokkal játszadoznak. Ahogy lejjebb görgetsz a pinek között, látni fogod, hogy az egyező színvilágú pinek csoportosítva vannak.


Vidd magaddal Pinterest tábláidat a „pinkódok” segítségével. Ezeket a kódokat bármelyik táblához elkészítheted egy egyéni képpel. A pinkódokat megjelenítheted közösségi bejegyzéseidben, nyomtatott reklámanyagaidban, vagy akár üzletedben is.

 

 

PIncode-ok a Pinterest marketingben!

 


Próbálj videókat is belevenni pinstratégiádba. Ha az egyik különösen jól teljesít, akkor emeld ki azt a Pinterest fizetett hirdetési funkciójával.


A kiemelt, promotált pineknél meg van jelölve, hogy kinek a jóvoltából kerültek kiemelésre, de ettől eltekintve ugyan úgy néznek ki a hírfolyamban, mint egy „sima” pin. Ha ügyesen célzod pineidet, akkor sikeres hirdetéseket futtathatsz majd.


Azok a pinek a legalkalmasabbak hirdetésekre, amelyek párhuzamban állnak a hálózat tartalmaival. Tehát nagyon vizuálisak és hasznosak a közönség számára. A közvetlen értékesítéseknek itt nincs helyük. Ezzel szemben a „hogyan csináld” jellegű cikkek, a csináld magad ajándékok és az ihletadó otthondekorációk sokkal ösztönzőbben hathatnak pinek formájában. Ez a tartalommarketing legalapvetőbb formája.


A Pinterest használata üzleti marketingstratégiádban hosszútávú játszma. Hasznos tartalmakra, keresőoptimalizálásra és rendszeres posztolásra lesz szükséged, hogy felhívd magadra a közönségedben lévő vásárlók és ténykedők figyelmét. Egy felhasználó nem feltétlenül vásárolja meg azonnal tortádat esküvőjére, viszont inspirációs pineket mentenek majd el egy táblára hónapokkal az előtt, hogy meghoznák döntésüket.


Forrás: https://sproutsocial.com

Oszd meg!   

Legújabb cikkeink

Naprakész, friss hírek az online marketing világából


Tanulmányainkat, cikkeinket heti rendszerességgel elküldjük neked amennyiben feliratkozol hírlevelünkre!