Hivatalos bejelentés a Google-től: 2018 augusztus 1-én ismét átfogó algoritmusfrissítés volt!

Hivatalos! Augusztus 1-én ismét „átfogó” központi algoritmusfrissítés érkezett a Google-tól

A Google augusztus 1-én, szerdán jelentette be a hivatalos Twitterfiókján, hogy a hét során bevezetésre került egy „átfogó központi algoritmusfrissítés”. Ez megerősítette a keresőközösség gyanúját, akik észrevehető változásokat véltek felfedezni a rangsorolásban, és ennek köszönhetően a webhelyforgalmak alakulásában is.

A Google hivatalos bejelentése a következőképpen hangzik:

Ezen a héten kiadtunk egy átfogó központi algoritmusfrissítést, ahogy azt évente több alkalommal is tesszük. Az ezekkel kapcsolatos tanácsaink nem változtak a márciusban közöltek óta, amelyekről itt már említést tettünk:

 

“A Google minden nap legalább egy vagy több változtatást eszközöl a keresőtalálatok optimalizálása érdekében. Némelyek ezek közül konkrét javítások. Némelyek átfogóbb változtatások. Múlt héten egy átfogóbb központi algoritmusfrissítést vezettünk be. Ilyeneket évente több alkalommal is csinálunk….

 

Idén márciusban és áprilisban is kaptunk egy ilyen „átfogó központi algoritmusfrissítést”. Ahogy azt a fenti kijelentésben is olvashatjuk, a Google tanácsai továbbra is azok, amiket korábban hoztak nyilvánosságra. Ezek a tanácsok a következők:

 

Google:
[…]
„Mint minden más frissítés után, néhány webhely visszaesést vagy emelkedést tapasztalhat. Semmi baj nincs azokkal a webhelyekkel, amik most kevésbé teljesítenek jól. A rendszereinkben bevezetett változtatások inkább azoknak az oldalaknak kedveznek, amelyek korábban nem kaptak elegendő elismerést.

A nagyszerű tartalmakra való összpontosításon kívül nincs „megoldás” azon webhelyek számára, amelyek most gyengébben teljesítenek. Idővel talán pont a te tartalmaid lesznek azok, amelyek a többiek fölé emelkednek.”

A Google tehát továbbra is azt csinálja, amit eddig. Igyekszik finomítani az algoritmusát, hogy a lehető legtökéletesebb találatokat prezentálhassa felhasználóinak. A webmesterek számára pedig továbbra is egyetlen biztos taktikát kínálnak a rangsorolás javítására, ami a jó minőségű tartalmak rendszeres utánpótlása.”

 

Mit tapasztaltunk mi az augusztusi algoritmusfrissítés során?

Ahogy a marketinges közösség egésze, mi is izgatottan figyelük, figyeljük ügyfeleink Analytics és Search Console adatait, várva, hogy milyen hatással lesz a mostani változtatás.

Míg a májusi frissítés során mi is tapasztaltunk nagyobb kilengéseket és változásokat – bár azok hosszú távon nem befolyásolták jelentősen helyezéseinket – addig a mostani frissítés, úgy látszik, kevésbé érintette oldalainkat. Egy-két ügyfelünk Search Console adataiban nagyobb kilengések látszanak, de az átlagos eredményeket ez nem befolyásolta jelentősen.


Oszd meg!   

Legújabb cikkeink

Naprakész, friss hírek az online marketing világából


Tanulmányainkat, cikkeinket heti rendszerességgel elküldjük neked amennyiben feliratkozol hírlevelünkre!